#103486
Anonym

Det var da på tide, at nogen tog bladet fra munden og turde sige det. Dette forum bliver jo i høj grad brugt til at skælde bankerne ud, fordi de tjener penge!

Det er simpelthen sååå uretfærdigt, at bankerne dækker deres omkostninger ved at lade de kunder, der benytter sig af de forskellige services/produkter betale. Det er rigtigt, at bankerne (og det er faktisk dem alle sammen) tjener penge, men det er jo ikke udelukkende på VISA-gebyrer… Banker er forretninger ligesom Merlin, Coop og den lille kiosk på hjørnet. Og det er klart, at nogle man på kort sigt sagtens kunne fjerne en del af gebyrerne og hæve/sænke renten, men faktum er, at der skal penge til at udvikle forretningen, betale ejerne og sikre sig mod fjentlige overtagelser – det er ikke hjælpeorganisationer. Man ser jo heller ikke Føtex udlevere gratis mælk, selvom de laver rekord overskud hvert år.

Men heldigvis er der jo frit bankvalg i Danmark, og har man ikke brug for at kunne gå i en filial eller dybdegående rådgivning, så er en internet-bank en fin løsning. Men har man behov for en bedre personlig rådgivning, og sætter man pris på, at man kan komme ind i en filial, ligemeget hvor i landet man befinder sig, så må man acceptere, at man er med til at betale for højt uddannede rådgivere og et filialnet, som koster mere end en hjemmeside.

Og for lige at tage debatten med det billedløse dankort med også, er der så en grund til, at forbrugerne bliver skræmt? Hvis ens kort bliver stjålet og brugt i en underskriftsbaseret terminal, så er det forretningen der mister pengene og ikke kunden – har nogen tænkt på det?