#132080
Anonym

Jeg har haft nordea i 5 år.
I starten var de meget flinke og alt fungerede fint.
Lige indtil den dag jeg fik en ny rådgiver.

Jeg har et lån på 10.000 hos nordea som jeg betaler af på hver måned.
på et tidspunkt var det ikke muligt for mig at betale af på det, det var faktisk lige efter at lånet var blevet brugt. Har nemlig levet af det i en tid hvor jeg var studerende og arbejdsløs.
Min konto blev pludselig lukket.
da jeg så endelig for første gnag i nogle måneder skulle have løn, bad jeg dem om at åbne den igen og aktivere min nemkonto da det er den måde jeg modtager min løn på.
De åbnede min konto men ville ikk aktivere min nemkonto. det betød så at min løn kom og blev sendt retur igen. tak Nordea..
Jeg var faktisk nød til at ringe til dem hver evig eneste dag for at få den aktiveret og åbnet og alt muligt, og hver gang jeg ringede fik jeg noget nyt at vide.
” du har ikke konto hos os, du har flere konti hos os.. ” og en masse andet pis har jeg skulle lægge øre til.

Nå da min løn så langt om længe var gået ind på kontoen bad jeg om et nyt hævekort, men det måtte jeg ik få..
Hmm, alle har vel ret til et hævekort?
Men nej, manden i røret som allermest lød som en liderlig olding nægtede at bestille et hævekort til mig. Jeg ringede hver dag indtil jeg fik en anden i banken at tale med, som så bestilte dette Visa elektron kort til mig, det er ikke ligesom Dankort.
Du kan ikke gå i minus, det er ligesom et hævekort, dog kan du også bruge den på internettet.

Jeg købte nogle varer på Asos.com som jeg afbestilte 2 minutter efter jeg havde gennemført ordren. Da jeg mente det var dybt uansvarligt af mig at købe en nytårskjole for 2000kr.
Nu er der gået to uger, og jeg har i tæt kontakt med Asos.com og deres venlige behandling af deres kunder fået at vide at det er min bank som lyver.

Asos.com har annuleret de penge som var blevet reserveret til dem indtil pakken var sendt (hvilket den dog aldrig blev men blev annuleret)

Banken påstår at jeg kun har 4 kr på min konto SELVOM at når jeg går ned i hæveautomaten får at vide at saldoen er 2000 men at “beløbet er overskredet” .. sølle 100kr kan jeg ik hæve.

Når jeg ringer til dem siger de ” jamen på min skærm står der at du har brugt dine penge.
På MIN NETBANK står der at min saldo er 2000kr og der er ALLE kontobevægelser.
Desuden er jeg tilmeldt SMS-service hos Nordea, dvs at jeg får min saldo på kontoen HVER DAG på sms. og den siger skam også 2000.
jeg har ikke brugt så meget som de påstår, for alt står der. Sådan har det nu været i 2 uger.
Og der er ikke sket noget, jeg tjekker min konto hver dag.

Hvor længe skal jeg vente på at kunne bruge mine egne penge?
Nu er det jul og nytår. Men gaver det blivr der intet af så længe nordea “stjæler” mine penge.
Det undrer mig ikk at de ligepludselig siger ” Så Maria, nu tager vi dine penge til at betale dit lån”
De er så ubehagelig at tale med, og så ufattelige umenneskelige.
Jeg kan godt forstå at en bank er ren forretning. Men det her synes jeg er langt ude.

Kan kun anbefale folk at skifte bank, for det er jeg igang med !