#131302
Anonym

Kære doho,

Nu fungerer jeg ofte selv som sælger i min virksomhed. Forskellen er at jeg hjælper mine kunder med at vælge de produkter, der passer bedst til dem – udfra deres behov. Det er lige netop det jeg mener bankerne ikke gør. De forsøger på konstante mersalg af produkter, som jeg slet ikke har bedt om. Det eneste bankerne får ud af det er at man mister tilliden til dem og dermed “står af" hvergang et nyt produkt tilbydes eller vælger produkterne andre steder.

Du har fuldstændig ret i at det ikke er gratis at drive bank. Det er heller ikke gratis at drive min virksomhed. Men jeg har modsat bankerne forretningsmoral og forsøger efter bedste evne at afdække mine behov. Hvis en af mine kunder beder om et møde vedr. produkt A – så starter jeg jo ikke med at fortælle om produkt D,E,F og G, bare fordi jeg skal have et mersalg ind.

Gennem de sidste 15 år har jeg endvidere moret mig meget over bankernes måde at behandle deres kunder på. Når det går godt – ja, så hopper de rundt om en – Når man så oplever en krise – så skifter de straks karakter og påtager sig “forældrerollen". Min virksomhed går heligvis godt, så det jeg får ud af det er bankfolk der springer rundt omkring mig når jeg træder ind i banken. Jeg får tilbudt en hulens masse produkter hele tiden, men får ingen eller dårlig rådgivning, når jeg ber om den. Det er præcis der, jeg mener bankerne begår fejl. Jeg ikke brug for at en rådgiver springer rundt, bare fordi han/hun kan få en bonus for at sælge et tåbeligt produkt til mig.

Nå, men nu vil jeg først skifte bank og så se om det bliver bedre. Ellers må jeg jo bare købe ydelsen et andet sted 🙂

Mvh

Per