#121010
Anonym

kære alle utilfredse eik bank kunder:

jeg vil foreslå alle, at I klager til pengeinstitutternes klagenævn.

det helt centrale er, at Eik bank skriver i sin produktbeskrivelse at ydelsen er kendt indtil næste gang nationalbanken ændrer indskudsbevisrente.

Dette udsagn er nu med deres seneste fortolkning helt oplagt forkert, hvorfor de har vildledt deres kunder.

se:

http://www.skandiabanken.dk/print_vers/images/customer/7_v_boligprioritet.pdf

med deres lille manøvre har de sat nationalbankens rentes betydning helt ud af kraft, og det var jo netop denne rente, der skulle være det variable element.

Med eik banks nye fortolkning sætter de renten helt efter eget forgodtbefindende, og så giver det jo ikke mening at skrive alt muligt i låneaftalen om nationalbankens rente. Så burde de have skrevet: den variable rente fastsættes til ethvert tidspunkt af banken – og hvem ville så have blevet kunde?

det kaldes bondefangeri, og eik bank slipper ikke afsted med det, hvis der bliver klaget.

jeg har talt med klagenævnet, og deres vurdering er, at vi har en særdeles god sag.

Eik bank vil ikke udlevere historisk marketingsmateriale/produktbeskrivelse med mere. Har nogen noget brugbart, så lad os få det på banen.