#118940
Anonym

Hej

Du skriver, at du gerne vil have en forstående, hjælpsom og billig bank. Tja……det er banken kun, hvis den kan se et potentiale i dig, og husk på, at en bank kun er sat i verden til at sørge for, at dens aktionærer m.v. får et ordentligt afkast af deres investering. Når du skriver, at du er træt af Danske Bank og Nordea, så fristes jeg til at spørge, om de er trætte af dig?

Så hvis du ikke har passet dine ting, overholdt indgåede aftaler mv., så gider banken ikke lave forretninger med dig. Du vil jo heller ikke lave aftaler med folk og have forståelse for dem, hvis de ikke gider at overholde en aftale med dig.

Rent faktisk kan man i Danske Bank få et lån på op til 100.000 kr. uden oprettelsesgebyrer, og uden at der stilles krav om sikkerhed, aktier osv. Det er for “24/7” kunder. Og renten er faktisk ikke svimlende høj i forhold til den rente, som mange andre långivere tager, og i visse situationer er den faktisk lavere. Og da der ikke er nogen oprettelsesgebyrer, så er ÅOP lig med den effektive rente (kaldes nominel årlig rente) på lånet. “24/7” er for folk, der bruger homebanking til deres regninger…..og det gør de fleste nok. Så hvis du har passet dine ting pænt og har tilbagebetalt dine ting til tiden (du kan fremlægge dokumentation for det), så vil du formentlig kunne komme i betragtning til deres “24/7″-lån/”24/7”-konto. “24/7” kontoen er lønkontoen, og den er en forudsætning for at få et “24/7”-lån. Man kan også vælge istedet for et 24/7 lån at få en “24/7”-kredit. Men hvis man ikke vil fristes til at trække på kreditten, så bør man vælge lånet. Der er også en række banker, der heller ikke tager oprettelsesgebyrer i forbindelse med bankskifte, f.eks. Ringkjøbing Bank og Roskilde Bank, så det kan måske også være en mulighed. Men igen……har du ikke overholdt allerede indgåede aftaler, og kan banken ikke se en mulighed i dig, så gider de nok ikke have dig som kunde. Netop da en sådan kundeprofil medfører flere udgifter end indtægter for banken, og der er jo kun en til at betale for disse udgifter, og det er alle de andre kunder, der svarer enhver sit.

Så egentlig bør vi allesammen være glade, når en kunde i en bank får et velbegrundet afslag på et lån, så et tab på denne kunde ikke tørres af på alle os, der betaler på vores lån til tiden.