#105616
Anonym

Jeg kan tilslutte mig kritikken af Basisbank.

Jeg har haft konto i banken lige fra starten. Jeg fik oprettet en kassekredit på 170.000 kr til en megen lav rente – faktisk lavere end mit sommerhuslån, så jeg flyttede pengene derovre. Kort tid efter hævede de renten med 2%, og så blev det meget dyrt. Jeg måtte påny optage lån i min gamle bank. Jeg følte mig godt og grundigt taget ved næsen.

Som flere har været inde på, så er den utroværdige behandling af kunderne fortsat med øgede rentestigninger og gebyrer.

Jeg forsøgte at låne penge til et hus på 1 mio kr. Vi har en husstandsindtægt på over 600.000 kr og alligevel ville Basisbank ikke låne os penge (vi havde godt nok også nogle vindmølleanparter og et lukussommerhus sammen med nogle venner) – de anbefalede os at vente til vi havde penge til udbetalingen. Virkeligt et meget tåbeligt råd i et marked hvor priserne bare stiger og stiger. Vi lånte naturligvis pengene et andet sted og har på bare 2 år nok tjent ½ mio kr i værdistigning.

Da jeg skulle have nyt VISAdankort til kontoen ville banken ikke udstede det til mig, da jeg ikke fik min løn ind på kontoen. Det underlige var, at min kone også havde en konto, hvor der ikke gik løn ind, men hun kunne godt få et VISAdankort. Det var de faktisk ligeglade med – men de mente nok at det var en fejl, at hun havde fået kortet, men de gjorde ikke noget for at inddrage det igen.
Det er ikke nemt at bruge en konto, når man ikke kan få et dankort til den.

I det hele taget er min oplevelse med kundeservice, at de ansatte ikke er ordentligt uddannede. Deres rådgivning virker simpelthen ikke professionel.

Jeg har faktisk lukket vore konti i dag. Egentlig har jeg villet gøre det i flere år, men glemmer man at gøre det senest 30 dage før gebyret opkræves, så kan man ikke få pengen tilbage, og så kunne jeg jo ligesågodt beholde kontoen et år mere. Jeg havde trods alt en stor kassekredit (godt nok til en høj rente).

På deres hjemmeside står hvordan man kan lukke sin konto. Det svarer bare ikke til den måde man skal gøre det på, fik jeg i dag at vide af kundeservice. Det vidner for mig også om en amatørbank – det er vigtigt for en netbank, at kan man regne med oplysningerne på deres hjemmeside.

Jeg har haft en langt bedre erfaring med Skandiabanken, hvor jeg også har været kunde i nogle år. Godt nok er det også svært at låne penge der, men den service jeg har fået har været langt bedre.

mvh. Bjarne