Sælgerpantebrev sælges men hvor??

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Indlæg
  • #217138
    testForfatter
    #217140
    peter holm larsenForfatter

    Det er den ene som jeg også kender.

    Mærkeligt at Morsdreng nu er helt tavs – mht Test indlæg .-)

    #217182
    morsdrengForfatter

    Hvorfor er der bortcensoret indlæg på denne tråd?

    Mon ikke der er fordi debatreglerne ikke er blevet overholdt, som Mybanker også ánfører?

    Tilbud om at formidle kontakt til købere af sælgerpantebreve og et tilbud om selv at købe pantebrevet er klare og særdeles grove overtrædelse af debetreglerne, hvilket INGEN kan være i tvivl om.

    Trådstarter “slap" med at få bortcensoret sit indlæg, hvori der blev oplyst om telefonnummer, så køber af pantebrevet kunne komme i kontakt med hende.

    Hvem den mulige køber af pantebrevet var, fremgår fortsat af tråden.

    #217184
    testForfatter

    Kan huske forkert man mener det var meget normalt da jeg kikkede på hus første gang at der var e sælger pantebrev som en del af saglsopstillingen. Så ku man købe det selv eller sælger ku beholde de eller sælge det til tredje part. Jeg husker det dom normalt og der var firmaer der formidle dette salg for sælger. Husker jeg galt?

    Banken ejdomsmæglere må da kende nogen der køber pante breve eller må sælger jo beholde det. Hvis der er få købere blive kursen jo nok også for ringe

    #217200
    peter holm larsenForfatter

    Hej Morsdreng,

    Regler for debat afsnit 6 fastslår:

    “Det er ikke tilladt at formidle lån/kreditter/indlån/forsikringer og lign. gennem Mybanker.dk’s debatforum. Ligesom det heller ikke er tilladt at udbyde/sælge varer."

    Jeg har rettet henvendelse til Mybanker for at få fastslået hvori mit indlæg var i strid med debatreglerne.

    Jeg hverken tilbød lån/kredit/indlån/forsikringer og har heller ikke udbudt eller solgt en vare her.

    Håber at høre fra Mybanker snarligt – og skal nok følge op, når jeg har fået svar fra Mybanker.

    #217202
    morsdrengForfatter

    Kan du ikke eller vil du ikke forstå, at dit tilbud om at købe trådstarters sælgerpantebrev er i strid med debatreglerne.

    Det kan undre, når du selv har oplyst, at du har en længerevarende økonomisk og juridisk uddannelse.

    Har man erfaring med fortolkning af regler, kan man ikke være i tvivl om, at formidling af salg af et pantebrev eller tilbud om køb af samme, falder ind under debatreglernes forbud mod formidling af lån m.m. og udbud/salg af varer. Om denne fortolkning baseres på, at et køb af et pantebrev anses som formidling af et lån/kredit, et salg af en vare eller på en formålsfortolkning af bestemmelsen, er en ren smagssag.

    Trådstarter udbyder en vare – pantebrevet – med henblik på salg, men du mener åbenbart, at det er tilladt for dig at købe en vare, som trådstarter ikke må udbyde/sælge iflg. debatreglerne. Du mener åbenbart også, at debetreglernes forbud mod formidling af lån, kun er gældende mellem den oprindelige kreditor og debitor, og at man på debatforummet frit kan tilbyde køb af eksisterende lån/pantebreve uden at komme i karambolage med debatreglerne – heri tager du fejl, min gode mand!

    Tag og erkendt, at du er fuldstændig galt afmarcheret. Jeg har for mit vedkommende erkendt, at der er noget ravruskende galt, se blot tråden “Realkredit lån og …", men ønsker dig trods alt god bedring.

    Jeg ønsker IKKE at deltage i nogen form for debat eller polemik med dig, for det fører ikke til noget konstruktivt og vil derfor ikke længere være at finde på dette debatforum.

    #217210
    peter holm larsenForfatter

    Et meget væsentligt element er jo netop at et pantebrev ikke er en vare med at side stille “ydelse"/aftale.

    Mybanker specificere netop i første retningslinjer hvilke ydelser (1 sætning) og hvilke varer (2. sætning) jf. mit indlæg ovenfor der er i strid med regler.

    Skal du være i tvivl så linker jeg til den europæiske definition som er defineret i momsdirektivet:

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1921234&chk=211047

    “Ved levering af en vare forstås overdragelsen af retten til som ejer at råde over et materielt gode." Et partebrev er på ingen vis et materielt gode – alene idet en låneaftale, og det er hovedpartens af alle låneaftaler, kan være mundtlig.

    At jeg kender lovgivningen er jo netop pga. af min længerevarende økonomiske og juridiske uddannelse – og derfor jeg også linker til lovgivning.

    Generel videnskabsteori gør netop ud på at falsificere påstande – da man som hovedregel ikke kan bevise man har universel ret. Men at man har ret – består videnskabsteoretisk at ingen kan påvise man har uret og alle påstande om man har urent kan bevises som værende falske.

    Så din påstand om et partebrev er en vare som du skriver er hermed falsificeret!!

    I øvrigt ikke meget værd at påstå andre tager fejl – når man intet kan drive frem der understøtter ens påstand.

    Netop det jeg gang på gang skriver – “Har man ikke forstand på det man skriver om – så ti" – og i den henseende jo positivt at personer der ikke bidrager sagligt holder sig væk fra dette forum!

    Men jeg ønsker dig trods alt god vind fremover – og det at have økonomisk og juridisk forstand er jo ikke det vigtigste i denne verden – jeg er som næsten sikker på du har masser af viden om andre områder som andre kan få glæde af – om ikke andet så er du jo vedholdende og en fighter.

    #217226
    AnonymForfatter

    Jeg udbyder ingen vare her, men spørger hvor jeg skal udbyde den 🙂

    Mvh. Loulaty

    #217228
    peter holm larsenForfatter

    Netop 🙂

    #217316
    HalliHalloForfatter

    Loulaty, har du nu fået solgt dit sælgerpantebrev, og til hvilken kurs?

    Ikke fordi jeg er interesseret i at købe det!

    #217318
    AnonymForfatter

    Nej det har jeg ikke 🙂 Første interesant mente huset var solgt for dyrt og at risikoen var for stor – bob bob – køber har startet nyt firma for et stykke tid siden og pengene vælter ind der, så jeg har ikke travlt med at sælge det, der er jo nogle dejlige renter på det. Overvejer faktisk helt at beholde det, jeg gider ikke en masse bøvl for at sælge det og renterne luner jo 🙂

    Mvh. Loulaty

    #217322
    testForfatter

    det er naturligvis såden at de faktorer in går i vurderingen af den kurs man vil betale. Hvis du mener renten er super god, huset var rørende billigt og køberen er bund solid finder du nok ikke nogen der vil gi nok.

    i gamle dage var kursen typisk 80 pct hvis man som køber købet pantebrevet, men hvad den er idag har jeg ingen anelse om.

    #217426
    AnonymForfatter

    Hej Test, huset blev ikke solgt billigt men i vores øjne til en god pris da det i vores regi er blevet total renoveret – ja det er faktisk kun selve ydermurene der er tilbage af det gamle hus. Der er nyt tag, nye vinduer, nyt køkken, nyt bad, alle rør er skiftet, ny kloak, krybekælderen er fyldt op og der er lagt isolering 350mm isolering i gulvet i hele underetagen og udenfor er hele huset blevet pudset og fremstår som helt nyt. Sælger har åbnet nyt firma og tjener kassen, alle betalinger er kommet til tiden eller før tiden – så jo vi synes vi har gjort en god handel og vil gerne sælge pantebrevet men ikke for enhver pris 🙂 og da slet ikke til 80 %

    Mvh. Loulaty

    #217428
    AnonymForfatter

    ha ha , det er selvfølgelig ikke sælger der har åbnet firma, men køber loool

    #217682
    morsdrengForfatter

    Det er nu gået 1 måned siden Peter Holm Larsen lovede at delagtiggøre læserne i Mybanker´s stillingtagen til hans tilbud om at købe trådstarters lån/pantebrev, hvilket PHL selv fandt var i overensstemmelse med debatreglerne.

    PHL har endnu ikke opfyldt sit løfte og er nu stort set fraværende på debatten – hvorfor mon?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.