Sælgerpantebrev sælges men hvor??

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95053
    AnonymForfatter

    Hej 🙂

    Vi har solgt vores hus og har nu et sælgerpantebrev på 600.000kr som der bliver betalt 6000kr på plus 12% i rente og det vil vi gerne sælge, men jeg synes ikke jeg kan finde noget konkret information om hvor man ligesom gør dette???

    Mvh. Loulaty

    #217062
    HalliHalloForfatter

    Loulaty, mon ikke din bank kan hjælpe dig med at henvise til en opkøber, medmindre banken ikke selv er interesseret i at købe det eller tage det i kommission.

    12% i rente lyder helt hen i skoven, så hvis sikkerheden er i orden, må det pantebrev være nok så meget værd.

    #217068
    AnonymForfatter

    Hejsa tak for svar 🙂

    Jeg har haft ringet til min bank og den rådgiver jeg talte med sagde at min bank ikke gjorde det, træls nok for det havde jo været dejligt nemt.

    Hvad mener du med at 12% er helt hen i skoven?? Vi solgte det ved selvsalg og vi skyldte intet på huset og fik 50.000 i udbetaling og så 600.000 på pantebrev og der blev vi med køber enige om at der betales 6000kr pr måned plus 12% – vi synes jo selv at det var en rigtig godt handel 🙂

    Mvh. Loulaty

    #217072
    AnonymForfatter

    Hej Peter, jeg vil meget gerne gi dig min email adresse, men jeg ved ikke rigtig om det støder imod debatreglerne her?? Der står jo at man ikke må sælge noget her og jeg er lidt nervøs for om det kunne blive opfattet sådan. Jeg vil jo nødig ha mit indlæg slettet. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kommer videre???

    Mvh. Loulaty

    #217080
    thsvForfatter

    Altså aftalt som et serielån med lige store afdrag på 6.000 kr i 100 måneder og dermed en ydelse fra køber på hele 12.000 kr om måneden i starten?
    Dette lyder helt vildt for at låne 600.000 kr!

    #217108
    AnonymForfatter

    Thsv

    Øh, ja det er sådan det er lavet og vi er rigtig godt tilfreds med den handel, men vil gerne ha et svar på hvor man så sælger sådan et pantebrev????

    Mvh. Loulaty

    #217118
    morsdrengForfatter

    Du har fuldstændig ret Loulaty, der er helt sikkert i strid med debatreglerne, hvis der på dette forrum formidles kontakt mellem købere og sælgere af bl.a. pantebreve.

    Der findes typer på dette debatforum, som ifølge egne oplysninger klager til Mybanker over kvaliteten af andres indlæg, som i fuld alvor mener, at Mybanker skal censurere indlæg og om nødvendigt slette dem og spærre skribentens adgang til dette forum. De pågældende mener også, at skribenter skal afholde sig fra indlæg på områder som de ikke kender til og hvor deres viden er begrænset. Det bør være unødvendigt at tilføje, at det naturligvis kun gælder for alle andre debattører end dem selv.

    Så hvis du oplyser din kontakt- eller mailadresse må du påregne, at en eller flere af disse typer vil anmelde dig til Mybanker.

    #217120
    AnonymForfatter

    Hej Peter, jeg vil da rigtig gerne i kontakt med dig, men jeg har ingen ide om hvordan uden at overtræde nogen regler. Jeg er jo ny her og vil da helst ikke tråde nogen over tæerne eller ha mit spørgsmål slettet

    Mvh. Loulaty

    #217122
    peter holm larsenForfatter

    Hej Loulaty,

    Jeg er enig du ikke skal eller skal risikere at overtræde reglerne der på dette forum – hverken som ny eller garvet skribent.

    Men prøv at læs retningslinjerne – og skriv så den eller de bestemmelser du mener at overtræde! – så tror jeg du vil se at dette ikke er tilfældet.

    Hvis du iøvrigt læser mit andet indlæg om “ulovlige aktionærlån" hvor som du vil se ikke indeholder en konklusion. Så er emnet netop der hvad overtrædelse af lovgivning har / skal bevirke. Der svarer John Norden som partner i Mybanker og iøvrigt er en ganske faglig dygtig person, at mindre overtrædelser af selv grundlæggende lovbestemmelser efter hans mening bør være straffrie. Prøv at læse det indlæg – og hvis du forsat er i tvivl om retningslinjernes overholdelse , som der ikke er grundlag for at være, så have det debatindlæg i baghovedet.

    #217124
    AnonymForfatter

    Hej Peter, sagen er den at jeg godt kan se din pointe. Der skal være en sammenhæng mellem forbrydelse og straf…….

    Jeg synes jo det er lidt noller at jeg i mit tilfælde måske risikere at få mit indlæg eller hele min profil slettet og det er selv om der jo ikke går noget fra nogen som sådan og sagen er jo at hvis man er emsig nok ( jeg er emsig ) så kan man jo bare finde folk på facebook.
    Det er jo ikke så svært at finde en person på fb.

    Fx er der kun 3 med dit navn på fb og så kan man jo bare tilføje allesammen og så sige undskyld til de 2 der ikke var relevante.

    Derimod er der rigtig mange der hedder Marianne Jensen men ikke så mange der arbejder for Farmville, så i mit tilfælde skulle man jo vide at jeg er besat af det spil 🙂

    Mvh. Loulaty

    #217128
    testForfatter

    Du kan jo enten sælge det til køber eller Google

    #217130
    AnonymForfatter

    Ha ha ha ha ha – not funny 😀

    #217132
    AnonymForfatter

    Det jeg foreløbig har gjort er at tilføje Peter på facebook. Det ser ud til at han er den eneste her, der har noget reel viden om emnet.

    Mvh. Loulaty

    #217134
    testForfatter
    #217136
    AnonymForfatter

    Tak test, det er brugbart 🙂 har du andre link? Jeg har forsøgt at Google men har åbenbart brugt de forkerte søgeord….

    Mvh. Loulaty

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.