Coop Bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 48 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93922
    AnonymForfatter

    Hejsa,
    Nogen herinde der har fået lavet en Coop konto (coop bank)?? Der står på deres hjemmeside, man kan benytte den som lønkonto, madkonto eller budget konto. Man får Visakort tildelt med eller uden kredit. Nogen positive oplevelser og jeg står lidt, hvad hvis man en dag skal låne til hus eller andet stort?? Del gerne erfaringer hvis nogen, for tror det er rimelig nyt med coop Bank.

    #201708
    HalliHalloForfatter

    Der er allerede oprettet 3-4 tråde omhandlende CoopBank, så måske du finder svar på dine spørgsmål der. I øvrigt står de fleste oplysninger på bankens hjemmeside.

    Hvis du snart står og skal købe fast ejendom, og din økonomi ikke er alt for god, så vil jeg dog ikke anbefale dig at have flere banker. Jeg tror nemlig ikke at CoopBank tilbyder boliglån, hvis der måtte være behov for dette.

    #201816
    AnonymForfatter

    Jeg har faktisk oprettet en Coop konto – med tilhørende Visa Dankort.
    Til min overraskelse siger Coop Bank nu at man ikke kan tilknytte flere kort til samme konto – hvilket betyder at min kone og jeg nu skal have hver sin konto 🙁
    Er der andre der har erfaring med Coop Bank

    #201858
    JydenForfatter

    Jeg har gennem ca.2½ måned haft Coop mastercard, Coopkonto med Visa dankort og højrentekonto, og alle tingene har fungeret perpekt – hvad det vel også gerne skulle da de vidt kører på BEC datacentralen som en række andre banker har gjort gennem mange år.
    Det er nemt at bruge Coopmastercard ved indkøb i Kvickly, Irma, Brugsen osv. uden gebyr og samtidig bruge samme kort som medlemskort til de fordele der ligger i det , og på Coop ontoen er der jo en lille rente på ½ % imodsætning til mange lignende konti i andre pengeinstitutter. På højrentekontoen er der jo indtil nu kun indsat beløb, så derfor ikke den store erfaring på denne.

    Men indtil nu er jeg yderst tilfreds med det jeg har oplevet ved skiftet til Coop Bank.

    I Nyhedsbrevet Finans af 27.8.2013 fra finansforbundet, fremgår det at der er en stærk pionerånd blandt de ansatte i Coop Bank trods travlhenden med de mange nye kunder, så det ma vi håbe varer ved, og st der kan komme nye enkle produkter til brug i hverdagen med en fornuftig rente.

    #201860
    Ole CarlsenForfatter

    Når jeg læser betingelser som disse:
    *****
    Der er intet årligt gebyr for din Coop Konto til den daglige økonomi, hvis du er medlem af Coop. For andre koster kontoen 500 kr. årligt.

    Med dit Visa/Dankort kan du hæve op til 2.000 kr. om dagen i andre banker og pengeautomater mod et gebyr på 5 kr per transaktion i Danmark eller 1 procent (min. 30 kr. per transaktion) i udlandet.
    *****

    Betragter jeg sgu dem som ligeså ringe og useriøse som store dele af bank markedet!!

    #201864
    JydenForfatter

    Du har ret i at man skal være medlem af Coop, men for mig at se er det ikke det store problem, da man ofte kan få mere ud af det i point ved at melde sig ind end de – vistnok 200 kr. – det koster i indmeldelse. Da jeg forleden var i Kvickly kunne jeg se at nye medlemmer fik 300 point ved at melde sig ind, hvilket vist svarer til ca. 210 kr.

    Heldigvis kan man hæve kontanter i Coops butikker og spare automatgegyret

    #201870
    AnonymForfatter

    For mig er der ingen tvivl om at Coop Bank er en god ide, når de andre banker lukker filialer og specielt filialer med penge, så er det en god ide at få en bank, hvor filialnettet er det samme som antal Coop butikker.
    Derfor er jeg specielt skuffet over at et så almindeligt produkt som en konto, der kan deles mellem min kone og jeg selv – en såkaldt fælles konto – åbenbart ikke er en del af Coop Bank’s produktudvalg.
    Jeg håber at man vil tage dette op til revision, ellers er Coop Bank ikke noget for os.

    #201872
    testForfatter

    Coop bunder produkterne som alle andre. Mit hus lån betaler jo også alle mine bank omkostninger i danske bank. Hos Coop handler i så også lige i Kvickly eller Brugsen og vel ikke i fakta rema aldi og netto?

    #201878
    HalliHalloForfatter

    Hvordan kan CoopBank tilbyde en gratis lønkonto, når Danske Bank skal have
    næsten 500 kr. om året for det samme, og det skal man også hvis man har
    700.000 kr. stående på lønkontoen til 0,0% i rente???????????????????

    Coop giver her 0,5%. Er ikke meget, men af f.eks 700.000 kr. dog 3500 kr.
    årligt.

    Jeg er endnu ikke blevet kunde hos dem, men agter at blive det senere,
    hvorfor jeg gerne vil vide om man stadig kan låne 30.000 kr. på sit
    MasterCard rentefrit i en månedstid?

    Forleden var jeg nede på posthuset i brugsen og skulle indbetale på min
    konto i Danske Bank, og jeg spurgte samtdig om man kunne indbetale som
    kunde i CoopBank, hvilket de oplyste ikke var muligt.
    Er det rigtigt, at man kun kan hæve i Kvickly, Irma, Superbrugsen,
    Lokalbrugsen og Faktabutikkerne og ikke indsætte penge på sin konto?

    Hvordan kan en RKI-ramt i øvvrigt blive kunde i denne bank? Og på hvilke
    vilkår? Det må der da være nogen af jer kloge hoveder der må vide. Jeg har
    spurgt før, men da vidste ingen nogen, men dette kan jo have ændret sig.

    Om Coop Bank får den helt store succes må stå hen i det uvisse, men banken
    skal jo ikke tjene penge til aktionærer, så helt dårligt kan det vel aldrig gå.

    #201904
    J LarsenForfatter

    Som RKI kunde, tror jeg kun, at du kan oprette en højrente konto, da CoopBank ikke tilbyder et Debitkort du ikke kan overtrække.

    Hvis du læser på CoopBanks hjemme side står der:

    “Vi forventer at kunne tilbyde en række simple bankservices i vores 1200 butikker, når banken åbner senere på året. Du vil for eksempel kunne hæve og indsætte kontanter"

    Men det er måske ikke kommet på plads endnu.

    Posthuset i brugsen er en afdeling af Danske Bank, så der vil jeg ikke bruge mit Coopkort, da Danske bank så tager gebyr.

    #201910
    JydenForfatter

    Clausq,

    Dette har ikke noget med Coop Bank og deres produkter at gøre, men du er sikkert opmærksom på de problemer der kan blive i alle pengeinstitutter med fælleskonti, hvis den ene skulle falde bort hvorved en fælles konto efter de oplysniger jeg har fået bliver spærret indtil man har været i skifteretten, men I kan jo sagtens have sikret jer overfor dette på anden vis.

    #201936
    HalliHalloForfatter

    J Larsen skrev: “Posthuset i brugsen er en afdeling af Danske Bank, så der vil jeg ikke bruge mit Coopkort, da Danske bank så tager gebyr.".

    Der tror jeg ikke du har ret. Post Danmark har vel snart nedlagt alle posthuse og lejer sig ind i bruger og SuperBestforretninger og hvad ved jeg. Post Danmark har så indgået en særlig aftale med Danske bank om at man fortsat kan få betalt sine indbetalingskort etc., som i gamle dage, via “posthuset".

    I dag går de fleste dog i deres egne banker med evt. indbetalingskort, så det er ikke nogen stor forretning Danske bank og dermed PostDanmark har længere der. Dette vurderer jeg ud fra, at omkring den 1. er der aldrig nogen særlig lang ventetid på “posthuset" i modsætning til min Danske Banks afdeling, hvor man ofte kan opleve at vente 1/2 time eller mere.

    #201944
    J LarsenForfatter

    HalliHallo
    Post butikkerne er også afdelinger af Danske Bank, deres logo på post skiltet.
    Det er ikke kun indbetalingskort de håndtere, også ind og udbetalinger på Danske Bank konti.

    Prøv bare at betale i post butikken med et dankort fra en andet pengeinstitut, så tager de et gebyr, for brug af dankort fra en anden bank. ligesom hvis du gik ind til kassen i en Danske Bank, og bruger et Dankort fra et andet penge institut.

    #202018
    HalliHalloForfatter

    Jeg ville ikke kalde det afdelinger, da det ikke fremgår af bankens hjemmeside at de har afdelinger der hvor der er posthuse. Danske Bank har kun en aftale med Postdanmark om at
    håndtere girokort samt ind- og udbetalinger på kundernes konti. I det øjeblik PostDanmark
    ikke kan blive enige med Danske Bank om prisen m.v., så er er pludselig ingen “afdelinger" mere eller hvad?

    Jeg spurgte kun ekspedienten på posthuset om man kunne foretage indbetaling på en Coopkonto ved de normale kasser i Kvickly, da den samme person jo er ansat af forretningen og ligeså tit sidder der ved en af kasserne og ekspederer.

    Hvorfor er CoopBank ikke med, når man går ind på Mybanker og kikker under daglig økonomi (Lønkonto)?

    #202052
    AnonymForfatter

    Hej derude. Jeg har været medlem af FDB i mange år, og har et remember card. for ca 1 uge siden fik jeg så brev om, at jeg kunne få det nye COOP MASTERCARD og 1000 point. Men jeg er da kommet i tvivl, om hvad jeg skal gøre og vælge. Jeg har prøvet at finde svar på COOP`S hjemmeside, for jeg syndes efterhånden at det er blevet mega forvirrende, om hvilke kort man skal vælge og hvilke man skal lade ligge.Mit store spørgsmål er så;Hvad er forskellen på mit REMEMBERCARD og så det nye COOPMASTERCARD ??? Er der nogen der kan hjælpe mig med det spørgsmål ??? På forhånd tak.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.