Banken tog mine penge – må de det?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93575
    AnonymForfatter

    Jeg håber virkelig på noget hjælp her.

    Jeg vil lige ridse min situation op.
    Jeg har haft et firma, gået konkurs og sad med en gæld til Danske Bank på 150.000 kr. Jeg har fået henstand på gælden frem til 1 marts. Jeg har så fået et job og kan begynde afbetaling, hvilket jeg har meddelt dem, men endnu ikke fået lavet en fast aftale. Jeg har det sidste år levet af lånte penge fra venner/familie.

    I weekenden vandt jeg 130.000 kr på oddset og disse udbetalte jeg til min konto. Imorges fik jeg så et chok – danske bank tog 120.000 til mit inkassolån og efterlod 5000 kr. som jeg så kunne leve for, men jeg kan nu ikke betale mine regninger.

    Må de virkelig det – og kan det passe at de virkelig har så dårlig moral og samtidig ødelægger min situation og liv lige nu???? Jeg kan ikke betale de regninger som har hobet sig op og istedet for at få fjernet disse, får jeg rykkere, inkassogebyr mm.

    Kan det virkelig være sandt at en så stor bank kan kvase os fattige mennesker for så fatter jeg ikke dette land …. jeg er dybt rystet lige nu og frustreret. Talte med dem tidligere og sådan var det bare sagde den ufattelig klamme og ubehagelige inkassomedarbejder i Danske Bank.

    Hjælp?????

    Simon

    #195884
    MichaelForfatter

    Hvis du har misligholdt din gæld så må banken godt tage pengene. Men hvorfor hidse sig op over det? Din gæld er jo næsten forsvundet grundet din gevinst så se dog på den lyse side. Gælden skal betales alligevel og nu sparer du en mindre formue i renter.

    Iøvrigt skriver du at du vandt 130K, banken tog de 120K og efterlod 5K til dig. Hvor er de sidste 5K?

    #195890
    AnonymForfatter

    Ja kan se hvad du mener, men problemet er at de sidste 6 måneder har hobet sig husleje op og jeg har desuden andre kreditorer end Danske Bank.

    Så lige nu kan jeg ikke betale den manglende husleje, min søns institution og bare alm. regninger…. Jeg har ikke haft job i 5 mdr. og der har man levet at småting. Jeg ville bare mene at banken måske kunne nøjes med at tage noget af det og ikke hele baduljen – og samtidig være så ligeglade med at man nu står en en rigtig lorte situation! Man må vil få en chance for at komme ovenpå igen – elller skal man bare holdes nede i hullet?

    De sidste 5K står på odds sitet stadig.

    #195892
    testForfatter

    Banken har vel sådan set ikke taget dine penge. Den sidste del af dit indlæg viser faktisk at banken har gjort dig en tjeneste. Du havde jo bare snoldet de penge op.

    #195894
    AnonymForfatter

    Har du læst bankens regulativ eller har du underskrevet en aftale med banken ?

    #195898
    AnonymForfatter

    Banken har ret til at modregne, så hvis du har misligholdt gæld i banken, så bør du tage en snak med dem om hvad du har brug som minimum for at bringe din huslejesituation mv. under kontrol.

    Du bør gøre det klart for banken, at såfremt de fastholder, at trække al indkomst hver måned, så du ikke kan betale meget nødvendige regninger som husleje, så vil du flytte din nemkonto til en anden bank og ikke længere servicere bankgælden.

    #195924
    AnonymForfatter

    Tak for jeres svar – nogle bedre end andre.

    #195926
    AnonymForfatter

    Carlsjul – jeg har ikke indgået aftale med dem, men fået henstand til 1 marts, hvor vi så skulle finde en aftale. Men det sagde den “rare" inkasso mand – at havde jeg indgået en aftale havde de ikke taget pengene…. Jeg synes blot at det er en beskidt måde at gøre det på. Jeg har andre kreditorer efter konkurs som nu ikke kan fået afdrag fordi Danske Bank ville have alt selv.
    Jeg skylder så ikke Danske Bank noget mere, men altså der løber jo renter på hos de andre kreditorer, som alle ligger på 10-20.000 kr. Et par af disse ville jeg da gerne af med.

    Jeg ville bare mene at den rigtige/fair måde at gøre det på ville være at DK Bank sagde at vi tager 50% af dem og så kan du afdrage resten. Så kunne man jo tilgodese andre også. Men selvom man har været kunde i 15 år så skal man lige trynes.

    Jeg bryder mig virkelig ikke om den bank og deres grådighed. Håber lortet går ned (selvom chancen er minimal)

    Forslag til en god bank hvor man kan få lov at starte forfra og blive behandlet som menneske og ikke blot et navn i en computer???

    #195934
    AnonymForfatter

    Hvad havde du gjort, hvis du ikke havde vundet?

    Så havde AL gæld jo stadig været der..

    #195940
    AnonymForfatter

    Ja og hvilken point har du med det?

    Det er jo ikke fordi jeg ikke vil betale min gæld, men det er måden det bliver gjort på. Det kunne være jeg havde aftale med andre kreditorer såsom SKAT – som er den dyreste rente – om at de ville få 40.000 kr nu, men eftersom banken tager alt selv så må jeg meddele dem at det ikke bliver aktuelt alligevel – og renten banker videre.

    Desuden er der andre små kreditorer som man kunne have fået lukket, men da Banken tog alt og min sidste gæld hos dem er på 30.000 kr, så ville det da klæde dem at de måske havde ringet og sagt; “Vi har spærret dine 120.000 kr og da du har noget gæld hvordan skal vi så løse dette"? – eller som fjolset i banken sagde; “Hvis du havde ringet dagen før pengene kom, så kunne vi godt have aftalt vi kun havde taget 20.000 kr" – Hvad fanden er det for noget lort at lukke ud?

    Det ville være almindelig høflighed og lige informere og så havde de ikke fjernet benene væk under mig og givet mig ekstra hovedpine da jeg nu skal ringe andre kreditorer igen og sige der ikke er noget – og lade flere renter løbe på disse. Men havde de lige meddelt hvad de gjorde, så kunne man løse det hele i god ro og orden.

    Jeg vil skynde mig at slå fast at de penge var øremærket til gæld og ikke lir og lagkage. Man kan også vende den om og sige at havde jeg overført til en konto i eks. Nordea havde DK Bank ikke vidst at de penge var kommet.
    Min point er bare – det ville klæde Danske Bank at lave en dialog istedet for blot at bare tage og forsøge at hjælpe en kunde der har været der i mange år! Om de har ret eller ej, så er det usmageligt og grådigt.
    Jeg skylder dem 30.000 kr nu – Thats it. Ingen kassekredit, lån eller andet. Så igen, Danske Bank kunne godt vise lidt overskud og ikke bare være en grib

    #195948
    testForfatter

    Grundlæggende uening i at det er berettiget at du kalder din bank en grip når de dækker en misligehodt gæld ind med en gevinst fra galop banen.

    #195950
    AnonymForfatter

    Danske Bank, aka Gebyrgrib Bank, vil jo gerne være kendt for at sparke til de nederste. De gør det igen. Det er ellers muligt at tale med sine kunder og indgå aftaler, selv med skyldnere og spillefugle. Grib staves med et B.

    #195952
    testForfatter

    Tjep forhold dig nu lidt tl fakta her. Vi har oplyst at gælde er misligholdelt, der er andre kreditorer, der spilles og der vindes så den her gang.

    Banken har pligt til at begrænse sine tab og det er det den inden for lovens rammer har gjort.

    #195956
    AnonymForfatter

    test:
    Selvfølgelig skal man overholde sin forpligtelser, selv til Danske Bank, men det er sgu da en besynderlig oplevelse når man som forretningsdrivende, formentlig over en længere periode, har genereret et overskud som banken har taget sin del af, ikke engang orienteres når banken konfiskerer alle ens midler pga. en gæld som faktisk må siges at være relativt beskeden efter en konkurs.

    Det er endnu et vidnesbyrd om at det er ubehageligt at være kunde i Danske Bank.

    I øvrigt, penge lugter ikke, er de vundet i spil er det stadig 130.000 kr.

    #195982
    HalliHalloForfatter

    Tjep skrev: “Det er endnu et vidnesbyrd om at det er ubehageligt at være kunde i Danske Bank."

    Så Simon Taylor skal nok se at komme væk fra den møgbank, hvis ikke han da allerede har fået en ny bank, der ikke stjæler folks penge på en usmagelig måde.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.