Håndværkerfradrag…..

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Bamseline (2)Forfatter
    Indlæg
  • #92956
    Bamseline (2)Forfatter

    Hej

    Jeg er en ung medicinstuderende som bor til leje i mine forældres kælder.
    Denne har jeg nu for egen regning fået malet og tapetseret.

    Arbejdslønnen på 5.000,- kroner kan jeg trække 1/3 fra af på forskudsopgørelsen.

    Vil det være muligt for mine forældre også at trække udgifterne til dette arbejde fra i skat?

    Således at vi alle 3 hver får et fradrag på 1/3 af de 5.000,- kroner?

    #182778
    OBSForfatter

    Nej.

    Den der har betalt regningen kan opgive de 5.000 kr. på selvangivelsen, og de 5.000 kr. vil så have en skattemæssig værdi på ca. 1/3, dvs. omkring 1600 kr.

    #182840
    hakon larsenForfatter

    Når vi nu er inde på håndværkerfradrag, har jeg også et spørgsmål?
    Vi har fået vores køkken renoveret, med en arbejdsløn på ca. 20000,00
    Der kan trækkes 15000,00 pr. person, men da vi er et ægtepar der er fælles om huset, kan vi så trække alle 20000,00 fra, og hvordan gør vi det på tast selv skat.
    På forhånd tak.
    Hilsen Hakon

    #182842
    BertelsenForfatter

    Som jeg tolker reglen kan ægtefæller dele udgiften og dermed hver få op til 15000,- i fradrag.

    Se mere i nedenstående link fra SKAT:

    http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947019&vId=0

    #182872
    AnonymForfatter

    Den en bruger et fradrag på 15.000 og den anden et på 5.000. Fradaget er 30.000 for et par.

    Så ja det kan I godt.

    #182874
    AnonymForfatter

    Samlevende og ægtefæller kan selv vælge, hvordan de vil fordele fradraget, så det kan uden problemer blive 10.000 hver.

    #182878
    Bamseline (2)Forfatter

    Vil det sige at et ægtepar med en udgift til arbejdsløn på 15.000,- kroner hver kan spare 5.000,- i skat eller skal arbejdslønnen op på 30.000,- kroner?

    #182880
    AnonymForfatter