Håndværkerfradrag…..

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Bamseline (2)Forfatter
    Indlæg
  • #92956
    Bamseline (2)Forfatter

    Hej

    Jeg er en ung medicinstuderende som bor til leje i mine forældres kælder.
    Denne har jeg nu for egen regning fået malet og tapetseret.

    Arbejdslønnen på 5.000,- kroner kan jeg trække 1/3 fra af på forskudsopgørelsen.

    Vil det være muligt for mine forældre også at trække udgifterne til dette arbejde fra i skat?

    Således at vi alle 3 hver får et fradrag på 1/3 af de 5.000,- kroner?

    #182778
    OBSForfatter

    Nej.

    Den der har betalt regningen kan opgive de 5.000 kr. på selvangivelsen, og de 5.000 kr. vil så have en skattemæssig værdi på ca. 1/3, dvs. omkring 1600 kr.

    #182840
    hakon larsenForfatter

    Når vi nu er inde på håndværkerfradrag, har jeg også et spørgsmål?
    Vi har fået vores køkken renoveret, med en arbejdsløn på ca. 20000,00
    Der kan trækkes 15000,00 pr. person, men da vi er et ægtepar der er fælles om huset, kan vi så trække alle 20000,00 fra, og hvordan gør vi det på tast selv skat.
    På forhånd tak.
    Hilsen Hakon

    #182842
    BertelsenForfatter

    Som jeg tolker reglen kan ægtefæller dele udgiften og dermed hver få op til 15000,- i fradrag.

    Se mere i nedenstående link fra SKAT:

    http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947019&vId=0

    #182872
    AnonymForfatter

    Den en bruger et fradrag på 15.000 og den anden et på 5.000. Fradaget er 30.000 for et par.

    Så ja det kan I godt.

    #182874
    AnonymForfatter

    Samlevende og ægtefæller kan selv vælge, hvordan de vil fordele fradraget, så det kan uden problemer blive 10.000 hver.

    #182878
    Bamseline (2)Forfatter

    Vil det sige at et ægtepar med en udgift til arbejdsløn på 15.000,- kroner hver kan spare 5.000,- i skat eller skal arbejdslønnen op på 30.000,- kroner?

    #182880
    AnonymForfatter

    For at tage udgangspunkt i dit eksempel med et ægtepar, der har haft udgift til arbejdsløn på kr. 15.000,- i alt. De kan selv vælge, hvor meget af de 15.000 kr. de hver især skal trække fra i skat. Vi siger, at de er solidariske og fordeler fradraget 50/50:

    Mand: 7.500 kr.
    Kvinde: 7.500 kr.

    Heraf får de så godtgjort 1/3 hver af udgiften, dvs. 2.500 kr.

    Se det link Bertelsen har postet. Alternativt kan du kigge her: http://www.haandvaerkerfradrag.dk/6-trin-for-at-faa-fradrag.asp eller http://www.haandvaerkerfradrag.dk/indberet-haandvaerkerfradrag-til-skat.asp

    #182882
    thsvForfatter

    Ikke korrekt, du skal opgive de 5.000 kr i arbejdsløn!
    Heraf får du så et tilskud svarende til 1/3 over din skattebetaling.

    #182884
    Bamseline (2)Forfatter

    Tak for link og svar.

    Vedr. Skat:

    Accepteres ordrenummer som fakturanr.?

    #182894
    AnonymForfatter

    For at du kan gøre brug af det, skal der være en faktura og en ELEKTRONISK betaling af regningen.

    #182998
    hakon larsenForfatter

    Nu har jeg et spørgsmål mere angående arbejdsløn. Når timelønnen er 391,00 i timen + moms, må man så lægge momsen til, så timelønnen er 488,75 og opgive det til skat.
    Ps Der er sørme ikke råd til at give en håndværker en kop kaffe nu om dage.
    Hilsen Hakon

    #183000
    HJLForfatter

    Gad vide om man kan fratrække en udgift for “nedtagning og afmontering af alarm" latterlige 950 kr. Som falck tillader sig at opkræve inden de har refunderet det skyldige beløb fra abonnement.

    Hold da op en dyr fornøjelse alt i alt. Eneste tyveri der skete i de par år var da opkrævningerne fra falck. Ja undskyld mig men er bare lidt fornærmet over deres ringe service i forhold til opsigelsen af aftalen, underligt så svært det altid etat komme ud af aftaler når man ser på hvor lidt der skal til for at blive medlem.

    Jeg kender godt selv svaret at i såfald det skal trækkes fra skal der på regning stå udspecificeret hvad der er timeløn og hvad der er ekstra udgifter, benzin osv.

    #183002
    BertelsenForfatter

    Hakon:

    Det er arbejdslønnen inkl. moms du får fradrag for.

    #183006
    Bamseline (2)Forfatter

    Vedr. alarmer:

    Er arbejdsløn til opsætning og installering af disse fradragsberettiget?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.