Nye efterlønsudbetalingsregler med tilbagevirkende kraft?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92558
    AnonymForfatter

    Hej alle kloge hoveder.

    Jeg fik tidligere i år udbetalt mit efterlønsbidrag grundet en elendig økonomi som førtidspensionist efter en alvorlig trafikulykke.

    Mit lidet begavede men håbefulde spørgsmål:

    Er der blot en mikroskopisk chance for at de nye skattefrie regler gælder med tilbagevirkende kraft således at jeg kan få de penge retur skattevæsenet fik ved udbetalingen i år?

    Godt nytår!

    Kærlig hilsen

    #177658
    AnonymForfatter

    Det er den du skal læse http://www.ft.dk/samling/20111/lovforslag/l19/efter_2behandling.htm

    jeg tror ingen her kan svare dig på dit spørgsmål. Jeg synes du skulle henvende dig til din A-kasse eller dem der udbetalte dig efterlønnen

    #177664
    HalliHalloForfatter

    Det tror jeg desvæære ikke du har nogen mulighed for, da du var tvunget til at få dine indbetalte bidrag udbetalt ved overgang til førtidspension mod at betale 30% i engangsskat.

    Giv venligst besked herinde, når du har været i kontakt med din gamle A-Kasse.

    #177670
    AnonymForfatter

    Mange tak for svar….

    Jeg var ikke tvunget til at få udbetalt min efterlønsopsparing men gjorde dette udelukkende af nød og helt frivilligt.

    Er fortsat medlem af a – kassen og vender tilbage med svar herfra i det nye år.

    Venligst
    Frika…..

    #179404
    AnonymForfatter

    Hermed som lovet svar fra A-kassen:

    #179406
    AnonymForfatter

    De nye regler gælder ikke med tilbage virkende kraft.

    Den skattefrie udbetaling kan kun foretages i perioden 02-04-2012 til 01-10-2012.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.