Så hæver Eik bank igen renten på deres boligprioritet!

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Indlæg
  • #158610
    testForfatter

    tror altså der er forskel på den tilægslån sag og så renten tillægget på bolig proriteten

    #158612
    AnonymForfatter

    Jeg er desværre ikke ret meget inde i de forskellige detaljer mht. lånetyper mv, men jeg bliver da i allerhøjeste grad ramt af de “opfindsomme rentereguleringer", og jeg har da nok indsigt i helhedsbilledet, til at mene er i grov strid med Skandiabankens markedsføring af boligprioritetslånene, som jeg tog lånet på grundlag af dengang.

    Det ville være dejligt, om nogen med tilstrækkelig indsigt i det her, ville rede trådene ud.

    #158638
    testForfatter

    jeg er sådan meget enig med dig. finstyrelsen har jo også udtalt sig kritisk men der fra til at vinde en sag. Detsvære er pante brevs formuleringen ret klar. De kan ændre rente tillægget.

    #158644
    ForbrugerenForfatter

    Hej Chryslerdude

    Som du kan se af følgende, så har sagen været forelagt i Pengeinstitutankenævnet http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk/Da/Forside/S%C3%B8giafg%C3%B8relser/Visenafg%C3%B8relse.aspx?VerdictId=7c958698-fb60-4aff-be6b-cca7988342a4, hvor det ved en flertalsafgørelse blev kendt, at Eik bank har lov til at hæve renten. Hvis du mener, at kunne bevise noget andet, er du nok nødt til at tage en retssag på det.

    #158674
    AnonymForfatter

    Hej!

    Tak for linkt.. Ja, jeg er bekendt med den pågældende (og meget skuffende) afgørelse, men syntes at kunne forstå på Carstens indlæg, at der var sket noget nyt.. Jeg har desværre hverken bankvidenskabelig indsigt nok til, eller for den sags skyld energi til at gennemføre en sådan retsag.

    Ydermere, med den meget ringe tilslutning, så tror jeg efterhånden ikke på at der sker noget som helst. Som en eller anden sagde, lav en beregning, og er du utilfreds med tallene, så flyt bank. EIK ligger jo stadig godt, men det er ikke destomindre en svinestreg sådan som stort alt service er blevet omlagt, fordyret, forkluntet og dermed er det grundlag jeg i sin tid valgte banken på, fuldstændig spoleret.

    Jeg har været til møde i DDB, og fik tilbudt at flytte mine konti over til dem, samme vilkår, og stort set ingen omkostninger fra DDB.

    #158684
    ForbrugerenForfatter

    Og ikke at forglemme, at med en boligprioritet hos DDB kan de først ændre i tillægget efter 10 år, med mindre de har lavet pantebrevet om siden vi optog vores lån.

    #158778
    AnonymForfatter

    Ferien er slut, så nu må der ske noget.
    Der er nyt på Facebook ” Snydt af Eik Bank! ”

    Det er rigtigt, at der er tale om to forskellige situationer:

    1) Skandiabank-kunder, hvis lån nu hedder BoligPrioritet (dem er der flest af her i debatten):
    Problemet er her, at rentetillægget er blevet mangedoblet uden varsel. Den sag er vist behandlet i Pengeinstitutankenævnet.

    2) Skandiabank-kunder, hvis lån stadig hedder Tillægslån (jeg tilhører denne gruppe):
    Problemet er her, at vi siden 2008 har betalt en overrente på lånet. Banken har overfor Finanstilsynet erkendt at det er 0,15%, men vi mener det er 1%.
    Sagen er netop nu til behandling hos Forbrugerombudsmanden, fordi Finanstilsynet har givet banken medhold i, at det er et enkeltstående tilfælde. Hvis vi bare kan finde én kunde mere med Tillægslån, kan vi vise at det er generelt – at flere Skandiabank-kunder er blevet/bliver snydt.

    #159276
    AnonymForfatter

    Hej Carsten!

    Meld dig lige selv ind på FB-siden, og send mig en PM, thnx 😉

    #159500
    AnonymForfatter

    Hej Carsten, Så er det ved at være sidste chance.. jeg vil ikke forklare hvorfor her, men skriv venligst til mig på FB! ;-)K

    #159576
    AnonymForfatter

    Hej der, send mig en mail på lindana12@live.dk

    Carsten

    #159662
    thsvForfatter

    Har nu endelig haft et møde med vores flinke Nordea-rådgiver.
    På torsdag er det farvel til den færøske sørøverbank. 🙂

    #160746
    ForbrugerenForfatter

    Med dagens udvikling ved I nu, hvorfor Eik Bank hele tiden hæver renten.

    #160754
    AnonymForfatter
    #160756
    testForfatter

    er nok for naivet men ku vi få de gratis hævninger på visa tilbage droper jeg min fysiske bank

    #160960
    Michael01Forfatter

    Ja, det hjalp ikke at hæve renten hele tiden

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.