Så hæver Eik bank igen renten på deres boligprioritet!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • thsvForfatter
    Indlæg
  • #90790
    thsvForfatter
    #151454
    thsvForfatter

    Så er der igen dårligt nyt til os gamle Skandiabank-kunder!

    Fra d. 1. april hæves renten på vores boligprioritet med 0,75% p.a.
    Så bliver renten hele 3,4%, der skal sammenlignes med den gældende rente på 1,6% for et F1-lån plus adm.bidrag, som er ca. 0,3% i det lave interval: 0-40%, hvor vores lån befinder sig.
    Vi snakker altså om en merrente på 1,5% på et produkt, hvor Skandiabanken lovede en lavere rente end F1-lånet i de 30 år som lånet løber i.
    I følge det tinglyste tillæg på 0,65% burde renten jo være 1,45%.

    Godt nok en skidt udvikling for Eik bank, jeg tror snart vi skifter til en svensk eller dansk bank.
    http://www.nordea.dk/Privat/Bolig/K%c3%b8b%2baf%2bbolig/Priser/788972.html
    http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Bolig/At-koebe-en-bolig/Ejerboliglaan/Pages/Danske-Prioritet-Plus.aspx?tab=2#tabanchor

    #151456
    AnonymForfatter

    Hvor har du den information fra? Hvis rigtigt så er det virkeligt skod af Eik Bank igen igen at løbe fra løfterne. Vil overveje at flytte, men ved ikke helt om omkostningerne står mål med udgifterne. Har godt 500.000 tilbage på lån, nogle der har regnet på hvornår det kan betale sig?

    #151462
    smokeyForfatter

    Har idag fra Eik Bank modtaget ikke mindre 2 breve med samme indhold. Rentetillægget hæves med 0,75 % pr 1.4.10.

    Heldigvis har jeg allerede iværksat skifte til F1 lån så de kan rende mig!

    #151466
    thsvForfatter

    1) fra brev (B-brev!) dateret d. 1/2

    2) Det er skam korrekt nok

    3) Omk. ved at flytte er jo et nyt lånegebyr (f.eks. 3.000 kr hos DB) + 1.400 kr i tinglysning. En smule dyrere at omlægge til F1-lån i f.eks RD.

    4) De første stigninger fra 0,65% til 1,85% i tillæg vil koste 92.412 kr i mer-rente over de næste 26 år på 500.000 kr.
    Det nye tillæg på nu 2,6% vil koste yderligere 61.668 kr i mer-rente. Heraf de 3.700 kr allerede det 1. år.

    På et lån på “kun" 500.000 kr vil omlægningsomk. desværre gøre det ret kostbart at konvertere.
    Og husk at der stadig er ca. 33% skattefordel af renteudgifterne.

    #151470
    AnonymForfatter

    Mener at Nordea opretter lånet gratis, hvis de overtager det fra en konkurrerende bank. Så skal der kun betales til staten for tinglysning

    #151478
    AnonymForfatter

    Tak for den oplysning tomadeira, tror jeg skal have en snak med Nordea imorgen. Eik Bank synker og er på vej dybt ned i nordatlanten.

    #151488
    thsvForfatter

    Det skal næsten prøves, har jo allerede et F1-lån hos Nordea Kredit, som vi har overtaget i sønnens lejlighed.

    #151666
    AnonymForfatter

    Jeg fik et mindre chok da jeg åbnede brevet, efterfulgt af vrede og irritation. Jeg opfordere alle EIK kunder til at skrive, eller i det mindste ringe til EIK, og aflevere deres uforbeholdne mening om denne svinestreg. Jeg gør det i morgen formiddag! Jeg tror at jeg havde accepteret 0,25% hvis de ellers havde lappet en eller anden undskyldning sammen med at det ikke gik så godt at de var sådan lige på vajsenhusets træskel, men det her er jo simpelthen tyveri. Det kan ikke være meningen at man igen skal til at gennemrode arkivet og finde trykt materiale frem fra Skandia-årene, og vifte under snuden på dem. Min fader på 83 er i samme situation, og er ved at planlægge en skriftlig klage. Jeg tror at jeg skal en tur ned og tale med Danske eller Nordea.. for de Færinge er blevet et nummer for sultne til min økonomi! Det er vist omkring 7500,- bare første år på mit 1.100.000 lån. Tak i øvrigt for jeres indslag, for jeg søgte fibrilsk efter ligesindede 🙂

    #151668
    AnonymForfatter

    Det er at snyde de gode kunder!
    Mener også at de hævede renten 0,5% i efteråret da renten ellers var på vej ned.. og nu 0,75% mere 😮

    Er F1 lån svaret? Hvis jeg taster min restgæld (ca. 1,55 mill) ind i diverse låneberegnere, giver det ikke den lavere ydelse jeg ville forvente!

    #151950
    thsvForfatter

    Den nye højere ydelse ved 3,4% er jo ikke oplyst endnu.

    Restløbetid 26 år
    Gæld 1,55 mill.

    Ydelse (1/4-årlig) ved prio. (fast ydelse hvert år):
    2,65% = 20.670
    3,4% = 22.510
    2,2% = 19.610
    Reelt F1-lån = 20.408 da bidraget beregnes af restgælden, hvorved afdraget bliver lidt større. Ydelsen på et F1-lån vil altså falde en smule hvert år, efterhånden som bidraget formindskes.

    Samtidigt er dit bidrag formentligt lavere end beregneren viser, da den typisk regner med bidrag for 0-80% belåning.

    #158240
    AnonymForfatter

    Til alle med boligkredit fra Skandiabanken (HASTER)

    Forbrugerombudsmanden har netop bekræftet, at han nu vil se på Eik Bank’s behandling af kunder med boligkredit fra Skandiabank.
    Anledningen er, at Eik Bank lige har indrømmet overfor Finanstilsynet, at de har taget en overrente på vores Tillægslån og derfor vil kompensere os 500 kr. Problemet er bare, at banken siger, at det er et enkeltstående tilfælde (!), og at Finanstilsynet har accepteret denne forklaring. Derfor har brug for at andre Skandiabank kunder træder frem – specielt dem med ‘Tillægslån’.
    Med alle de bankovertagelser der er nu, skal de ‘overtagne’ kunder behandles ordentligt – og det er et GENERELT problem.

    Meld jer til Facebook gruppen ”Snydt af Eik Bank?” , så kan vi holde hinanden opdateret der.

    #158242
    AnonymForfatter

    GREAT !

    #158244
    AnonymForfatter

    GREAT !

    Det ville glæde mig om det kom skub i denne sag!

    :-)K

    #158596
    AnonymForfatter

    Det ville være rigtig godt, om nogen flere af jer “Ufrivillige EIK-kunder", der er i denne situation, ville følge op på sagen, og melde jer til som nævnt ovenfor.

    Jeg tror ikke der sker noget af sig selv. Har man ikke en Facebook profil, så ALT respekt for det, men skriv da her i stedet.

    vh CD

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.