Luksusfælden!

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 45 i alt)
  • Indlæg
  • #129784
    AnonymForfatter

    Hvorfor hulen reagerer “eksperterne" så ikke og i det mindste undlader at dele ud til højre og venstre med gaver til folk der i hvert fald ikke er blevet klogere. Hesten er jo nok heller ikke solgt.

    #130570
    AnonymForfatter

    Hvorfor udtaler folk sig om ting de ikke aner noget om…

    Et ægtepar kan overføre mellemskattefradraget – dvs så længe den ene kun betaler bundskat, kan personen der er oppe i topskatten bruge ægtefællens mellemskattefradrag til at sænke sin topskattebetaling.

    Mellemskattefradraget ligger ca på 200tkr.

    #130586
    AnonymForfatter

    Var der nogle der så programmet i går!?

    Jeg har et ord at sige: DAMN!!!!!

    #130588
    MichaelForfatter

    Jep, så det også og man må jo bare konkludere, at parret frivilligt vælger at gå personligt konkurs. Om et par måneder er de på banen på Mybanker med endnu et “hvor kan jeg låne selvom RKI"-indlæg.

    #130604
    AnonymForfatter

    Tabaal du udtaler jo selv om noget du ikke har forstand på

    Mellemskattefradraget er ikke 200.000 kr.

    Mellemskattefradraget er: 279.800 i 2008 og 347.600 i 2009.

    #130608
    AnonymForfatter

    Jeg udtrykte mig vist ikke helt klart.

    279.800 – 41.000 = ca 200tkr, det er det jeg betragter som “fradraget".

    (og hvis man skal være rigtig pedantisk, så er det 347.200, ikke 600 i 09 – hvor topskattegrænsen er den samme)

    #131104
    AnonymForfatter

    det var ikke hende som købte det tilbage det var hendes far

    #137134
    AnonymForfatter

    Som bankrådgiver i en bank der ikke er ved at gå på røven pga. for store udlån der ikke er stillet behørig sikkerhed for, kan jeg sige at det er nemt at optaget kontokort gæld fordi de sjælden tjekker årsopgørelsen men blot tjekker RKI og folks løn. Jeg ser næsten dagligt folk i samme situation som vi ser i luksusfælden. Heldigvis ikke på grund af vi hr lånt for mange penge ud til folk, men fordi folk bliver fristet af kontokort og dyre forbrugslån.

    #154450
    AnonymForfatter

    hej…

    har aldrig set den her udsendelse, men ved at for mange er det at styre sin økonomi meget svær..

    jeg vil for den sags skyld ikke sige mig hellig, for jeg er en af dem der aldrig har lært at styre min økonomi hjemmefra… jeg har heller ikke lært det efterfølgende. har virkelig haft en del rod i økonomien, og må sige det forfølger mig til dato… jeg forsøger dog at rette op på det så godt jeg kan.

    er da kommet i den sit. at jeg ikke kan se mig ud af at være skyldner og har rettet henvendelse til et firma der kan hjælp mig på rette vej, og det ser jeg frem til.

    jeg har 3 børn, og dem har jeg (efter det bedste jeg kan) virkelig forsøgt at lære dem at spare, betale sine regninger, og være forudseende… at man må arbejde for sine penge, og alt ikke bare kommer forærende. dette er noget jeg aldrig har fået lært gennem mine forældre. og mener alle forældre burde sætte sine børn ind i økonomi styring fra så tidligt at de kan finde ud af at bruge deres første lommepenge.

    jeg håber der vil komme en form for løsning for mit vedkommende og tror på det nok skal løse sig med tiden. det er bare om at være standhaftig og ikke lade sig friste…

    man skal lade sig videreudvikle på trods af social arv, jeg vil ihvertfald ikke blive ved at leve under mine forældres levevis…

    “vi klarer os", er ikke en sætning jeg vil gøre brug af længere.

    men lad være at se ned på de der ikke har lært bedre, det er dem der ikke vil ud af det selv der fortjener at være der… egen stiftet gæld, skal væk på egen initiativ…ellers lærer man intet -det har jeg da lært!!!

    jeg vil igennem det her- koste hvad det vil, ha ha 😉 (lækkert udtryk)

    #154472
    AnonymForfatter

    Hej

    Det er da det mest hæderlige og oprigtige indlæg jeg har læst herinde….

    #154476
    AnonymForfatter

    tak…

    #154478
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Jeg kender faktisk en ung pige, som holdt op med at bruge så mange penge efter at have set programmet et par gange, og hvis bare EEN lærer noget af det, så er det fint.

    I starten da jeg så programmet, var jeg rystet over, at nogle kan bruge sådan løs. Men efterhånden er det gået op for mig (jeg er lidt langsom) at nogle mennesker ikke magter opgaven økonomi. Jeg tror også at en medvirkende årsag til forbruget (især for yngre mennesker) er at de ikke er blevet opdraget til at penge ikke bare er en uendelig kilde.

    Dertil vil jeg sige, at ‘Luksusfælden’ også er noget useriøs. For de giver nogle forskellige og underlige råd fra gang til gang. Eks.vis er det noget besynderligt, at de ikke hver gang forsøger at sælge transportmidler over netauktion i stedet for at sælge bilen til en forhandler (hvor man får mindst for pengene).

    Jeg synes også, det er et skægt indslag, at den kvindelige del af parret altid har nyt tøj på hver gang. Men hun har jo også meldt ud, at hun selv har været storforbruger.

    #155260
    AnonymForfatter

    Hejsa til jer der gider og se LUKSUSFÆLDEN på tv3.

    Igen har JAN, lavet noget på andres ulykke. Da jeg kente JAN i tiderns morgen, gik det kun ud på en ting, AT tage røven på sine medmennesker, ja hvem var den nermmest? Selvfølig hans makker, så det gik jo også udover mig. “Manden" spiller et kanont spil, når i ser ham på skærmen, han ved hvordan man “gør" sig på senen.
    Hver gang jeg ser han er på mit tv, slår jeg over på noget andet. Typisk JAN. Han skal altid lave et og andet, der går ud over andre i sidste ende.Det er ikke ham der hjælper dem der er med i programmet, det er hende. (uden og vide det,men jeg har været sammen med “manden" på ferie, til hverdag og han har været min svoger, så jeg kender “manden")
    JAN har eller har haft et firma (dem har han prøvet på flere gange) Som skulle hjælpe folk ud af deres gæld, men de endet med og skylde mere pga. ham. Nej sluk eller slå væk fra den “mand" han er ikke til og tro på.
    Mange hilsner fra en der ikke glemmer. Woice/nick carlsen

    #155262
    AnonymForfatter

    Jamen så kan du jo glæde dig over at TV3 skifter Jan S. ud med en ny vært i de kommende nye sæsonafsnit.

    For mig er programmet alene underholdning på linie med Fup eller Fakta 🙂

    #155266
    AnonymForfatter

    Jeg tenderer mod at være enig i kritikken af Swyrtz.

    I mange situationer sidder man tilbage med en fornemmelse af at Swyrts og Reismann ikke får løst problemerne til bunds.

    Ofte vælger de kortsigtede løsninger, hvor en bil, der i fri handel ville kunne omsættes for 150.000 sælges for 65.000, bare fordi TV programmet skal filmens indenfor en måned.

    Man ser også ofte, at de lægger budgetter, der er så stramme, at folk folk ikke kan overholde dem over en længere årrække.

    Forleden var der nogen, der kun fik 1.500 kr til diverse, hvilket efter min mening er helt ude i skoven, når vi taler langsigtede løsninger!

    For det første er det svært at reducere sin diverse post der måske kommer fra 17.000 kr pr måned til 1.500 kr.
    Dernæst så skal diverseposten dække udgifter til tandlæge, tøj, en vaskemaskine der går i stykker osv. I længden er det ikke realisisk at en familie kan leve for under 6.000 kr på diverseposten. Man kan godt forsøge, og helt sikkert også overhovede budgettet nogle måneder. Men hvad sker der 6, 12 eller 24 måneder efter kameraerne er slukkede? Mit gæt er, at mange må give op overfor det budget Jan Swyrtz har lagt.

    Hvorfor vender Luksusfælden aldrig tilbage og besøger de mennesker, man har prøvet at hjælpe? Mon ikke det er fordi et flertal af dem fejler?

    Mange af de mennesker vi ser i luksusfælden (ikke alle, men mange) er så langt ude, at det ville være mere optimat at give dem følgende råd: “Giv op, erkend du aldrig bliver gældfæld, og indret livet efter det". For mange er det håbløst at sidde i en lejelejlighed og kæmpe mod en gæld på 1,7 mio. kr. Det vil derimod være bedre at hæve det man har på kontoen måned for måned og spare lidt op under hovedpuden til uforudsete udgifter.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 45 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.