Lån selv med RKI

Viser 15 indlæg - 121 til 135 (af 706 i alt)
  • Indlæg
  • #109134
    AnonymForfatter

    jannie99,jo jeg ville skam gerne følge rådene hvis jeg havde tiden til det,men som sagt nægter jeg at lade mine børn vokse op i sådan et kvarter som vi bor i pt…Det vil jeg ikke kalde for at være “dum" men for at passe på sin familie og ville sin familie det bedste,i min situation tror jeg de fleste ville handle på samme måde ellers må de da godt nok være ligeglade med deres børns ve og vel…Men dig om at være fordømmende,kan godt se det ville være dumt hvis det bare var for at få et hurtigt lån til nogle penge der ikke skulle bruges til en virkelig nødssituation men her er der jo en reel grund så hvis ikke du kan andet end at rakke ned på selv os der rent faktisk prøver at stable et liv på benene så klap i tak for det er virkelig ikke det jeg er her for…

    #109142
    AnonymForfatter

    Jamen, med dine egne ord så giv dig dog til at tisse i bukserne. Lån dog de penge. Vi er bare 99,9% af befolkningen som ved at du graver din egen grav lidt dybere hver gang.

    Fatter bare ikke at du ikke prøver på at lytte til hvad folk siger til dig. Men dig om det.

    #109144
    AnonymForfatter

    det var da sjovt, så er jeg personligt gælds fri til trods for jeg nok skylder en halv mill…. mystisk??? holder ikke helt vel….

    #109146
    AnonymForfatter

    igen registreringen er slut efter 5 år dette har været bevist i en retsag…
    hvor har du tyve år fra???? eller mere???? slynger du bare noget ud??????

    #109148
    MichaelForfatter

    Til LarsG

    Nej, jeg slynger ikke bare noget ud vedr. forældelsesfristen på 20 år – læs dette link

    http://www.ret-raad.dk/

    #109150
    AnonymForfatter

    @LarsG

    Registreringen i RKI ophører efter 5 år, mens gælden først forælder efter 20 år – og de 20 år kan godt forlænges.

    Som der i øvrigt også blev skrevet – hvis du så prøver at læse inden du farer i kridthuset går det hele måske meget nemmere..

    #109274
    AnonymForfatter

    Igen michael og torben stadig spørger jeg hvorfor er jeg så gældsfri efter som jeg ikke har betalt min gæld og har ikke betalt den ud endnu???? og nej den står ikke på oplysninger fra skat… svar mig venligst på det åh kloge finans fyrster….

    #109278
    MichaelForfatter

    Mener du din årsopgørelse? Mig bekendt står der ikke gældsoplysninger opført her, men kun hvor meget du har betalt i renter. Hvordan havde du iøvrigt forestillet dig, at vi skulle svare på din konkrete gældsrytter-sag? Hvis du prøver at bilde folk ind, at de bare skal holde kreditorerne hen 5 år hvorefter de så er gældfri, ja så er du ikke bare dum men også tarvelig og uansvarlig i din såkaldte “rådgivning". Der er en 20 år forældelsesfrist, som kan forlænges hvis der bliver gjort krav på tilgodehavendet inden – du kan altså være i gæld resten af livet hvis kreditoren synes det.

    Hvis da stadig holder fast på dine 5 år, så vil jeg godt bede dig dokumentere din påstand for os alle her via et link tak.

    Udklip fra http://www.rki.dk:

    “Registreringer står i max. 5 år
    Hvis du ikke kan betale, må du vente 5 år, hvorefter registreringen bliver slettet. Du skal dog være opmærksom på, at gælden stadig består, selvom registreringen i RKI registret bliver forældet og slettet efter 5 år."

    #109282
    AnonymForfatter

    Svært at være uenig med Michael.

    Medmindre gælden enten betales tilbage eller der findes en ordning med kreditor, forsvinder gælden i praksis aldrig. Der er ganske vist en 20års forældesfrist, men det kræver jo blot at kreditoren genfremsætter sit krav indenfor de 20år – hvad de typisk altid vil gøre – og så er der nye 20års frist.

    Hvad RKI angår, jo man slettes efter 5år. Men til hvilken nytte, når gælden er den samme eller større? Måske kan man efter sletningen være “heldig" og luske et hurtigt forbrugslån igennem – men overordnet set har det ingen betydning – gælden og kreditorerne er der stadig.

    Det eneste plus ved sletningen fra RKI kan være billigere forsikringer – og evt muligheden for Visakort og netbank, omend det nok til stadighed vil være tvivlsomt, da RKI registrering ikke er den eneste faktor banken kigger på.

    #109284
    AnonymForfatter

    for god ordens skyld vil jeg lige præcisere at gæld- og formueoplysninger er at finde i en rubrik nederst på side 1 på årsopgørelsen

    #109288
    MichaelForfatter

    Du har helt ret TorbenDk – det står nederst på side 1 kan jeg selv se ved nærmere eftersyn.

    #109292
    AnonymForfatter

    igen kære finans fyrster…. jeg er ikke dum der står INTET på mine skatte papirer??? forklar det??? kan det være pga gælden er slettet efter som de fleste firmaer opgiver deres forehavende efter få år???
    og til ham der nævner netbank som en gode for folk der ik er i rki? øhm hvad???

    #109294
    MichaelForfatter

    Det er da meget muligt, at din kreditor har opgivet at hive deres retmæssige penge ud af dig, men det er absolut ikke det samme som at sige, at det gælder for de fleste finansieringsselskaber og banker – tværtimod. Prøv at smutte en tur ind på http://www.gæld.net og læs nogle af folks historier – her vil du finde talrige eksempler på, at folk er i bundløs gæld i 10-15-20 år.

    Selvom der står et stort nul på din skatteopgørelse under gæld, ja så er du stadig underlagt en 20 års forældelsesfrist. Du kan altså stadig blive stillet til regnskab for din gæld uanset hvad skatteopgørelsen viser. Så længe kreditor kan fremvise et gældsbrev med dine kragetæer på, så kan du blive afkrævet betaling.

    #109296
    AnonymForfatter

    LarsG >> Skattevæsen fortæller kun hvad der er indrapporteret (hvert år). RKI sletter registreringer efter 5 år. Men hverken skattevæsnet eller RKI påtager sig noget ansvar for at holde regnskab med alt hvad du skylder. De registrerer bare hvad de får at vide.

    Du vil sandsynligvis kunne regne med at du slipper for at betale din gæld hvis du ikke har hørt fra kreditor i 20 år (og for at betale ny-påløbne renter hvis du ikke er blevet opkrævet dem i 5 år).

    Alt du kan gøre er at håbe på at kreditor lader dig være i fred. Men du har da lov at håbe. Hvis du er ligeglad med at overholde indgåede aftaler, så kan det da godt være det fornuftigste at ‘lade som ingenting’. I al fald tidligere var det almindeligt at kreditorerne ‘glemte’ folks gæld hvis det først een gang havde vist sig umuligt at inddrive den. Nu er der godt nok en tendens (i al fald i realkreditinstitutterne) at tage sager op med mange års mellemrum for at se om skyldneren i mellemtiden er kommet til penge.

    #109346
    AnonymForfatter

    er bare lige nys er ny her inden og ville lige høre nu hvor jeg også er kommet i RKI og har en gæld på 40.000kr er det meget eller hvordan? jeg prøver og prøver og betele tilbage med det er sku skide svært nå man er kommet på kontant hjælp igen fordi man bare ikke kan finde noget job som er ledeligt…

    MVH.basse

Viser 15 indlæg - 121 til 135 (af 706 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.