lån uden indkomst

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87674
    AnonymForfatter

    Davs!
    Jeg har 100 % friværdi i mit hus, men p.t. ingen indkomst. Findes der virkelig ikke et sted hvor jeg kan låne ca.1/4 af friværdien, og så betale hele beløbet tilbage om ca. et år, hvor jeg agter at sælge huset?

    #111836
    fk2001Forfatter

    Hmmm, den har vi ikke set før. Må jeg spørge hvorfor du slet ingen indkomst har? Er du blot uden indkomst det næste års tid?

    #111854
    AnonymForfatter

    Jeg er p.t. frivillig arbejdsløs, ikke medlem af a-kasse og har for stor formue til anden form for hjælp..Har dog ikke tænkt mig at være arb.løs et helt år..

    #111856
    fk2001Forfatter

    Ja så. Desværre tror jeg du har begået en fejl. Du skulle have ansøgt om lån i huset inden du stoppede med at arbejde, men det har du jo nok fundet ud af.

    Når du ingen indtægt har bliver det svært. Husk på at det lånte beløb også skal dække renter af lånet. Det går meget hurtigt med at udhule formuen på denne måde. Jeg går ud fra du allerede har talt med din bank. Hvis de ikke kan overbevises om din ide, så tror jeg ikke der er megen håb, desværre.

    Eneste måde er nok at finde arbejde igen, og derefter søge lån efter tre måneder. Så burde du til gengæld ikke have problemer, men det var jo nok ikke lige dette svar du ønskede!!!!

    #111930
    AnonymForfatter

    nøh…

    #111982
    AnonymForfatter

    Nu må du ikke hænge mig op på det, men jeg mindes at have hørt fra nogle realkreditselskaber at der kan etableres realkreditlån i en ejendom uden øk. oplysninger op til og med 60% da instituttets risiko vil være yderst begrænset. Dog kan man komme ud for enkelte boliger som selskaberne ikke tør belåne da de kan være svære at sælge igen (fx i uddøende landsbyer).
    Hvad vil du skyde ejendommens værdi til? Dette er jo også relevant i forhold til hvor meget du kan tillade dig at trække ud….

    #112002
    AnonymForfatter

    årh ca.1.5 mill. Ikke så meget, men lånet sku´ jo også bare være på ca.300.000..

    #112010
    AnonymForfatter

    Umiddelbart lyder det ikke til at være et problem at belåne friværdien. Evt. via et realkreditlån eller et prioritetslån med afdragsfrihed i en bank.

    Hvilken bank benytter du på nuv. tidspunkt?

    #112062
    AnonymForfatter

    Hvad med at oprette et prioritetslån. Med fuld sikkerhed i et gældfrit hus, burde det jo ikke være svært at overtale banken til. Kreditten skal bare være stor nok til at kunne betale renterne undervejs.

    TD

    #112064
    AnonymForfatter

    Jeg bruger jyske, men er ikke SÅ vilde med dem..men anyway – jeg ka´ da forsøge med et prioritetslån..Tak for rådet.

    #112074
    AnonymForfatter

    Jeg har ingen speciel viden her, men tænker da, at det bestemt skulle være muligt. Det er da det alle pensionisters ‘nedsparingslån’ går ud på. De er måske ikke helt uden indtægt, men tager dog lån som de ikke har mulighed for at tilbagebetale på anden måde end at sælge huset.

    #112440
    AnonymForfatter

    Det skulle være muligt at belåne 60% i en realkredit institut uden ydeligere indsigt i din økonomi.

    Enten kan du kontakte Realkredit direkte eller via din bank.

    #112482
    AnonymForfatter

    Tak…

    #112484
    AnonymForfatter

    Uddybelse af svar.

    Hvis du kun skal bruge 1/4 del af værdien så låner du 1/4 del + omkostninger til oprettelse af lån og renterne (til et afdragsfrit rd lån)det 1½ år – så har du en omkostningsfrit realkreditlån i 1½ år.

    Når belåning sker indenfor 60% skal bank / rd ikke beregne gældsfaktor, som er lånets/ med din indtægt.

    #112528
    AnonymForfatter

    Okay – lyder interessant..Tak for forslagene – jeg fortsætter herfra..

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.