Ikke brugt mit fradrag

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Andreas Utke MollerupForfatter
    Indlæg
  • #96165
    Andreas Utke MollerupForfatter

    Hey folkens. Har brug for jeres hjælp.

    Jeg har lige opdaget at min arbejdsgiver har glemt at bruge mit fradrag siden januar. Ja, jeg ved sgu ikke hvordan jeg kunne overse det, udover jeg undrede mig over min løn var blevet mindre.

    What to do?

    På forhånd mange tak.

    Mvh

    Andreas

    #230052
    JKS2018Forfatter

    Hej.

    Du går ind og ændrer din forskudsopgørelse pr. 1/8. Her skal du skrive hvad din lån har været 1/1-31/7 inkl betalt skat. Dit manglende fradrag vil så blive fordelt over de sidste 5 måneder af 2018.

    Mvh Johnny

    #230057
    JKS2018Forfatter

    Hej.

    Du går ind og ændrer din forskudsopgørelse pr. 1/8. Her skal du skrive hvad din lån har været 1/1-31/7 inkl betalt skat. Dit manglende fradrag vil så blive fordelt over de sidste 5 måneder af 2018.

    Mvh Johnny

    #230058
    JKS2018Forfatter

    Hej.

    Du går ind og ændrer din forskudsopgørelse pr. 1/8. Her skal du skrive hvad din lån har været 1/1-31/7 inkl betalt skat. Dit manglende fradrag vil så blive fordelt over de sidste 5 måneder af 2018.

    Mvh Johnny

    #230059
    JKS2018Forfatter

    Hej.

    Du går ind og ændrer din forskudsopgørelse pr. 1/8. Her skal du skrive hvad din lån har været 1/1-31/7 inkl betalt skat. Dit manglende fradrag vil så blive fordelt over de sidste 5 måneder af 2018.

    Mvh Johnny

    #230060
    JKS2018Forfatter

    Hej.

    Du går ind og ændrer din forskudsopgørelse pr. 1/8. Her skal du skrive hvad din lån har været 1/1-31/7 inkl betalt skat. Dit manglende fradrag vil så blive fordelt over de sidste 5 måneder af 2018.

    Mvh Johnny

    #230063
    Andreas Utke MollerupForfatter

    Ok. Mange tak

    #230064
    Andreas Utke MollerupForfatter

    Ok. Mange tak

    #230070
    testForfatter

    hvis du ændre din forskudsregistrering til kun at være den løn frem til indeværende måned vil den samlede skat blive sat for lavt. Uden at der regnes på det kan ingen svar på om slut skatten så kommer til at passe.

    OG

    Jeg antager på det du skriver at din arbejdsgiver har anvendt dit bikort.

    At du ændre i din skatte oplysninger har intet at gøre med om en given arbejdsgiver anvender dit hoved kort eller dit bikort.

    Så hvis du følger nedeståned råd vil arbejdsgiveren bare bruge dit nye bikort og stadig ikke dit hovedkort.

    Har du flere indtægter? Har du firma.? Hvis svaret er nej så kontakt din arbejdsgivers lønkontor og spørg hvorfor de bruger dit bikort.

    evt for meget betalt skat kommer helt automatisk retur

    hvordan du evt. kan få mere udbetalt de sidste måneder er en anden snak. Første trin er at få afklare forhvor de bruger dit bikort og få det ændret.

    #230072
    JKS2018Forfatter

    Han skal naturligvis ikke ændre i den samlede løn for 2018 men alene i de to felter hvor man skal skrive hvad løn og indeholdt skat har været indtil nu.

    Mvh Johnny

    #230074
    JKS2018Forfatter

    Han skal naturligvis ikke ændre i den samlede løn for 2018 men alene i de to felter hvor man skal skrive hvad løn og indeholdt skat har været indtil nu.

    Mvh Johnny

    #230076
    testForfatter

    det var godt nok nogle spænde felter du har i din skatte mappe. Hvor er de mere præcist? og hvordan ændre det om en given arbejdsgiver bruge dit bi eller hovedkort?

    #230078
    testForfatter

    ps hvad en løn og skat har være i indeværende år til dato ved skat allerede. se i indkomst oplysninger.

    #230080
    JKS2018Forfatter

    Der er en gruppe der hedder Indkomst og betalt skat indtil ændring. Hvis man lader dem stå tomme forudsætter beregningen at fradraget har været brugt.

    #230085
    testForfatter

    I forskud opgørelse kan jeg kun finde totalen for indtægten for året. Men ny forskudsopgørelse gør stadig ikke at lønkontoret bruger hovedkortet

    Og fradraget er ikke tabt hvis nogen tro der

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.