Kan andre banker se min økonomi?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • SofiejohansenForfatter
    Indlæg
  • #96150
    SofiejohansenForfatter

    Hej,

    Er der nogle, som kan oplyse mig om andre banker kan se min historik mm. i min nuværende bank?

    Jeg har f.eks. Danske Bank nu her, men overvejer at forsøge at låne til bolig i en anden bank, men nu er jeg i tvivl om de kan se min historik i danske bank? Kan de se hvor tit jeg har haft minus osv?

    Jeg har først nu her indenfor de sidste 4-5 måneder fået styr på min økonomi og fået betalt 2 tidligere kviklån ud (i alt 35.000) og sparet en del op, hvor jeg før i tiden har haft en stort forbrug og minus et par gange (aldrig mere end 100-200 kroner)
    Men jeg er meget nervøs for at tage i banken vedr. om de kan afvise mig pga. min historik i min nuværende bank, hvis de kan se den?

    På forhånd tak,

    Sofie

    #229946
    MichaelForfatter

    Nej, andre banker kan ikke se din historik og netop dette er et minus hvis du vil søge om lån et andet sted. Du kan derfor blive udsat for at den anden bank vil kræve indsigt i dine kontobevægelser. Du skal stadig kunne lægge mindst 5% kontant udbetaling og hvis du kun har sparet op i få måneder er det formentligt urealistisk at du kan præstere dette

    #229948
    SofiejohansenForfatter

    Tak for dit svar 🙂

    Jeg har helt styr på hvad det kræver at låne til hus og jeg har skam de 5% og mere til. Dog er jeg bare nervøs for at jeg alligevel kan blive afvist hvis de kan se, at jeg førhen har haft minus et par gange og haft et par kviklån.

    #229954
    testForfatter

    De vil jo forlange at se dine årsopgørelser og der vil din gæld fremgå, hvis de spørg dig direkte til om du har haft styr på din økonomi og du svare ja kan banke senere brug det som begrundelse til at løbe fra alle aftaler, så det er en rigtig dårlig plan du hae gang i.

    Få de sidste kviklån betalt ud. Spar op. Og lav så et reelt budget der viser du har råd til at ha et hus inkl vedligeholdelse. Så kan du få et lån også i din nuværende bank.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.