Større overførsel til udlandet – 2-300.000kr

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • GarbanzoForfatter
    Indlæg
  • #96122
    GarbanzoForfatter

    Hejsa,

    Jeg bor og arbejder i Danmark men har kone og søn i udlandet (Sydamerika). Jeg vil gerne hjælpe min kone med de sidste penge til at købe et hus og har i den forbindelse ansøgt om et forbrugslån i Coopbank som jeg afventer svar på.

    Jeg har haft Nordea som bank siden de hed Unibank og bruger dem jævnligt til mindre overførsler til udlandet. Men hvordan gør jeg ifm med et beløb på omkring 2-300.000kr. Jeg kan ikke umiddelbart finde informationer om max beløb på deres hjemmeside, men ved dog at der er max i min Netbank på 20.000 pr. overførsel.

    Hvad mht skat. Der var en tidligere debat hvor man henviste til dette link:

    http://www.skat.dk/data.aspx?oId=2234822

    Jeg kommer ikke nødvendigvis til at stå som medejer på huset men pengene bliver nok overført direkte til bygherre da der er lokale begrænsninger på personlige overførsler for at undgå hvidvask af penge osv. Så kan man vel ikke kalde det en gave til min kone eller?

    Og før folk kommer med advarsler, vi har været gift snart 10 år så jeg frygter ikke at hun stikker af med penge/hus 🙂

    Ser frem til at høre lidt fra de lokale eksperter!

    Mvh/Garbanzo

    #229737
    testForfatter

    tror du skal håbe at coopbank ikke læser med her. De må jo bestemt medregne en hvis risiko for at du aldrig betaler det lån retur.

    Jeg studser lidt over beløbsgrænsen, den har jeg aldrig bemærket, tror det er noget nyt eller noget specifikt for Nordea. Tror du skal ringe til deres support og spørg om de kan hæve det for denne ene transaktion. Personligt ville jeg nok starte med at overføre 500 kr og afvente en beskæftigelse på at de er nået frem. Du er ilde stedt hvis de ryger på en forkert konto.

    #229738
    testForfatter

    tror du skal håbe at coopbank ikke læser med her. De må jo bestemt medregne en hvis risiko for at du aldrig betaler det lån retur.

    Jeg studser lidt over beløbsgrænsen, den har jeg aldrig bemærket, tror det er noget nyt eller noget specifikt for Nordea. Tror du skal ringe til deres support og spørg om de kan hæve det for denne ene transaktion. Personligt ville jeg nok starte med at overføre 500 kr og afvente en beskæftigelse på at de er nået frem. Du er ilde stedt hvis de ryger på en forkert konto.

    #229744
    GarbanzoForfatter

    hej test,

    Jeg har været helt åben overfor Coop og de har godkendt lånet men godt nok til den højere rente. Jeg har tidligere haft lån hos dem. Som jeg forklarede dem, da jeg selv boede i Sydamerika tjente jeg omkring 3500kr månedligt i de jobs jeg kunne få, så nej jeg skal ikke tilbage før evt når jeg er pensioneret 🙂

    Ja, skal da have fat i Nordea og høre mht. maxbeløb

    God ide med 500kr for at sikre at de kommer frem. Tak for hurtigt svar

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.