Udenlandsk kapital indkomst

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • kaminskyForfatter
    Indlæg
  • #96079
    kaminskyForfatter

    2 banker BankNorwegian indberetter selv til skat for de renter man får, men jeg selv skal indberette for Santander Consumer bank, er det korrekt?

    #229336
    kaminskyForfatter

    Ingen af dem åbenbart.

    #229338
    testForfatter

    Det kan det godt være, tænker at det dine banker oplyser er korrekt.- Nogen grund til at betvivle det? Har du kikket i din skatte mappe?

    #229342
    kaminskyForfatter

    Jeg har aldrig forhørt mig i banken Santander før nu, da jeg har læst man selv skulle oplyse renter til SKAT- det skal man så ikke.

    #229344
    morsdrengForfatter

    Santander indberetter rente og formue til SKAT, hvilket du kan få bekræftet i din skattemappe.

    Bank Norwegian indberetter IKKE, hvilket tydeligt fremgår af din årsopgørelsen pr. 31.12.2017. Du skal selv indberette på blanket 04-012 “selvangivelse for udenlandsk indkomst", men allerede når du opretter kontoen, sender banken dig en “erklæring K-personer" som du skal underskrive og sende til SKAT, Lyseng Alle 1, 8270 Højbjerg.

    #229346
    kaminskyForfatter

    Jeg har ringet til Bank Norwegian for noget tid siden de sagde de indberetter til SKAT, så det vel sådan det er.

    #229348
    kaminskyForfatter

    Eller også bytter jeg om på de 2 for man kan ikke ringe til NB

    #229350
    morsdrengForfatter

    Du spilder både din egen og andres tid.

    Det forholder sig som du allerede har fået oplyst, af din årsopgørelse fra Bank Norwegian vil der fremgå

    “Vær opmærksom på, at du selv skal angive ovenstående oplysninger til SKAT, inden selvangivelsesfristen. Oplysningerne skal du selvangive via SKATs TastSelv funktion, som er tilgængelig fra medio marts. Når du er logget på TastSelv, vælger du ”Ret årsopgørelsen/selvangivelsen”, og svarer ja til at have udenlandsk indkomst. Yderligere spørgsmål til hvordan du selvangiver oplysningerne, skal du rette til SKAT udland.
    Du finder information om denne årsopgørelse på vores hjemmeside http://www.banknorwegian.dk.”;

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.