Lån/privat

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Mortil4Forfatter
    Indlæg
  • #96073
    Mortil4Forfatter

    Jeg står og skal flytte i ny bolig, da denne jeg bor i nu er sat til salg.
    Jeg skal derfor ud og låne til indskud 30.000 kr i alt.
    Jeg vil gerne låne privat, med gældsbrev naturligvis.
    Jeg har offentlig ansat og har været i samme stilling i 11 år.

    #229284
    testForfatter

    nå så må man jo håbe du keder nogen der vil låne dig penge. Dette er et debat frorum og ikke et låne forum.
    At låne ud til folk man ikke kender som dig er direkte tåbeligt gør man det regelmæssigt er det også ulovligt.

    Det burde være en smal sag for nogen der har været i job i 11 år at spare op til et indskud uanset om du har 4 børn.

    Så en tur i banken eller til kommunen.

    #229286
    morsdrengForfatter

    Dette forum IKKE et sted hvor du kan finde privatpersoner som er villige til at låne dig penge, se debatreglernes pkt. 6.

    Når det er sagt, behøver du slet IKKE fraflytte din lejede bolig blot fordi denne er blevet sat til salg. Så længe du betaler din leje til tiden og opfører dig ordentligt, er du som lejer reelt uopsigelig. Lejemålet kan KUN opsiges med 1 års varsel og oven i købet KUN, hvis ejeren/udlejer selv skal flytte ind i boligen og det gælder uanset om opsigelsen sker af den nuværende eller kommende ejer af boligen.

    Iøvrigt er det af mange grunde en dårlig ide at låne privat, renten er højere end i pengeinstitutter og området er udenfor enhver offentlig kontrol. Skal du låne penge til indskud, er et lån i et pengeinstitut eller et kommunalt lån til indskud i en almén bolig en bedre løsning.

    #229288
    Mortil4Forfatter

    Hvad ved du om at, det er en smal sag..
    Du udtaler dig om noget du ikke aner en pind om

    #229290
    Mortil4Forfatter

    Nu vil jeg også høre om andres erfaringer.
    Jeg kan ikke leve med at, folk skal rende og glo i mit hjem.
    Har trods alt også en familie at, tænke på.
    Og nej lån af kommunen er ikke altid en løsning for alle, og det skal som sagt være til almen bolig, som i øvrigt er meget dyrere end den private jeg har kig på

    #229292
    testForfatter

    kære mor til 4, jeg ved noget om at spare op og at det er lettere at spare 30.000 op på 11 år ind det et at afdrage dem på 11 år. Det er simpel mattematik.

    men du har fået svar, der formidles ikke privat lån gennem dette forum. Privat lån er en tåbelig ide både for långiver og låntager. Begrundelserne har du fået.

    Lån i banken eller ved kommunen.

    Held og lykke med projektet uanset hvad grund du har til at flytte er det det svar du kan få .

    vedr din økonomi generelt findes der adgang til mange så jeg ville anbefale dig at få, Tænk og kommunen har tilbud og også mødre hjælpen

    https://moedrehjaelpen.dk/holdepunkt/ring-til-os/

    PS der er i øvrigt rigtigt mange der har adgang til ens hjem også selv om man bor i ejerbolig. Jeg opfatter det dog ikke som et de render og glo’er. men det synes jeg du skal vende med mødrehjælp da det virker som noget de kan rådgive om.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.