lån trods rki

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87657
    AnonymForfatter

    jeg søger nogen der kan yde et lån på ca.500.000,- til indfrielse af gammel dum gæld i forskellige kredit og bank udlånings firmaer.
    jeg har fast arbejde ,men har desværre denne store gæld som efterhånden ødelægger min hverdag lånet kan afdrages med 5000.-pr,md bare det bliver samlet et sted og jeg /vi kommer ud af rki.håber nogen kan hjælpe.

    #111604
    fk2001Forfatter

    5000 kr om md? Det dækker sq knap nok renterne hvis du er registreret i RKI. Jeg tror du skal finde et ekstra job, ellers får du aldrig dette betalt af. Heldigvis for dig er der masser af ledige jobs derude, men skynd dig, det kan kun gå for langsomt med at skrabe de mange penge sammen hvis du vil nyde tilværelsen før du skal pensioneres.

    Held og lykke med jobsøgningen.

    #111812
    AnonymForfatter

    fk2001
    sikke et svar at give en som rækker hånden frem og spørger om hjælp- det var bare så pisse overlegent og nedladende at svare på denne måde..

    #111818
    AnonymForfatter

    Må indrømme at svaret kunne godt have været lidt pænere,men det er jo en realitit. Ingen låner ½ mill ud til en der står i rki.

    #111832
    fk2001Forfatter

    Jeg kunne bestemt have formuleret mig anderledes, men efter at have læst det ene spørgsmål efter det andet i dette forum, angående lån til RKI registreret personer bliver man nogle gange lidt personligt i svaret.

    Svarene er de samme hver gang. Hvorfor tror den enkelte RKI registrerede person at der gælder noget særligt for ham/hende???????

    Dårlig formulering eller ej – så er mit svar nok det bedste hvis vedkommende ikke skal ende med at betale milioner i renter frem til pensionsalderen.

    #111896
    AnonymForfatter

    nej, jeg er enig i at muligheden for at låne 500,000 er meget små selv med fast ejendom og friværdi og den eneste måde er at selv få banket pengene af ved ekstra job osv, men det var bare svaret der irriteret mig.

    #111902
    AnonymForfatter

    Hvis du skylder en halv million væk, ville jeg smide mine penge på en opsparing. Selvfølgelig burde kreditorerne få deres penge, men det ville mest være gebyrer, rente og renters rente du ville komme til at betale.

    Ved at lave en opsparing eller lignende, hvor du smider 5000 kr ind om måneden kan tingene pludselig se lysere ud om et par år. Lad os sige at du smider 5000 ind over en 4-årig periode.

    5000*48 måneder = 240.000 plus renter

    Smider du dem i Northern Rock får du en rente på 4,75 % pa.

    Så kunne du til den tid ringe til hver kreditor og sige at de kan få hovedstolen kontant her og nu og ikke en krone mere. Og hvis de ikke godtager dit tilbud står de med ingenting.

    Mange inkassovirksomheder vil gå meget “ned i pris" for at få deres tilgodehavende igen.

    Dette er måske ikke den mest moralsk korrekte måde at gøre tingene på, men det handler vel om at kunne se en økonomisk bedre fremtid.

    Efter at have tænkt lidt bliver jeg dog betænksom. Kan kreditorer gøre krav på et evt indestående beløb som han har sparet op? Evt med fogedhjælp?

    #111906
    NultopskatForfatter

    JA, selvfølgelig kan kreditor gøre krav på din opsparing.

    #111908
    AnonymForfatter

    En ting er at gøre krav på dem. En anden er at få dem ud af kontoen. Og det er da vist et længere tovtrækkeri

    #111914
    AnonymForfatter

    Man kan også oprette en kreditor beskyttet konto som de ikke a røre.
    Tag kontakt til din bank og forhør dem ad.
    Jeg kender en der har sådan en konto.

    #111920
    AnonymForfatter

    Uden fogedrettens hjælp kan kreditor ikke røre denne opsparing eller få viden om den, medmindre du selv vil, eller kreditor er den bank du har opsparingen i. Med fogedrettens hjælp kan kreditor både tiltvinge sig adgang til dine penge og til viden om din økonomi.

    ‘Kreditorbeskyttet konto’ i en privatøkonomi? Vås!

    #111922
    AnonymForfatter

    er det vås??
    Min forældre havde i sin tid et firma der måtte lukke og de endte med en gæld på et par milloner.
    Så sker det at de år senere kommer i et trafikuheld og derved skal have erstatning.
    Pointen er at min mor har en kreditor beskyttet konto hvor i erstatningskravet skal falde til og den kan kreditorerne ikke gøre krav på. Det kunne de hvis det var en alm. opsparing eller alm. ´konto.
    Så nej det er ikke vås,ved skam udmærket godt hvad jeg snakker om!!!!

    #111944
    AnonymForfatter

    Den konto er kun kreditorbeskyttet fordi pengene kommer fra en erstatning – frie penge som man sparer kan ikke kreditorbeskyttes medmindre de indskydes på en pensionsordning, hvilket vel ikke er relevant i denne sammenhæng.

    Vh
    Michael

    #111948
    AnonymForfatter

    Det hedder en § 513-erklæring (retsplejeloven), når der er tale om invalidtetserstatninger. Men for at undgå udlæg på kontoen, så må der aldrig blandes en eneste krone sammen, som kommer fra andre penge, for så ryger kreditorbeskyttelsen på kontoen for hele indeståendet. Det svarer nemlig til, at man putter benzin i tanken, og man vil jo aldrig vide, hvad der kom i først.

    Når man modtager invalidtetsbeløbet, så skal banken også se dokumentation for, hvorfra beløbet kommer. Og det er ikke nok at sige mundtligt, at det er “min erstatning fra arbejdsskadestyrelsen". Når banken har set dokumentationen, så laver den en § 513 – erklæring, og der sættes en påtegning på kontoen om, at den er kreditbeskyttet.

    Så nej – man kan ikke på den måde – som foreslået af en af ovennævnte skribenter – forsøge at undgælde sine kreditorer. Der er dog en trangsbestemmelse i retsplejelovens § 509, der siger, at banken aldrig må modregne så meget, at den “plukker håret af en skaldet". Så man er faktisk ganske godt beskyttet, selvom man har få midler at leve for – for banken kan ikke modregne i beløbet. Og gør den det alligevel, så kan man gå til Pengeinstitutankenævnet eller den Klageansvarlige i banken (kravet om den klageansvarlige trådte i kraft den 1. april 2007), og man skal kunne finde oplysning om den pågældende på en banks hjemmeside og i bankens ekspeditionslokale.

    MVH/Nuser

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.