“Svinet er landet”

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87656
    AnonymForfatter

    Jeg har lige set det sidste nr. af Penge og privatøkonomi på mit bibliotek. Her havde Northern Rock en sød helsideannonce med overskriften “Svinet er landet" og illustration af deres sparegris i en faldskærm, og i annoncen takker de for den gode modtagelse i Danmark osv.
    Desværre er det nok ikke alle pengeinstitutter der ser “svinet" på samme måde. Jeg har på det sidste haft en dialog med lederen i et pengeinstitut med en såkaldt “fjernkundeservice"," fjernkundeafdeling" eller hvad de nu kalder det, hvor man betjener kunder udenfor det sædvanlige dækningsområde, hvilket til for kort tid siden jo har været en rigtig god ide.
    Der er ingen tvivl om at de føler sig rigtig presset idag hvor Northern Rock er i fuld gang, og begejstringen kan ligge på et meget lille sted. Det viser blot hvor lidt konkurrence der har været i den danske bankverden, og det kan da ikke nytte noget at bliver sur fordi der endelig kommer konkurrence til gavn for indskyderne. De må se og lægge sig i selen ellers kan jeg godt forstå de er bange. Direktøren i det pågældende pengeinstitut ville imidlertid ikke være med – han ville åbenbart bare spille sur.

    #111590
    MichaelForfatter

    Vi har jo længe haft konkurrence på indlånsmarkedet, primært ført an af Skandiabanken og Salling Sparekasse for flere år tilbage, men der har ikke været så meget fokus på dette. Det skyldes sandsynligvis, at de store banker ikke tog kampen op og kunderne derfor ikke blev opmærksomme på mulighederne. I “gamle dage" fik man omkring 2,5% i rente i førnævnte banker hvor de store gav en kvart eller halv procent – hvis de da overhovedet gav noget, så renteforskellen var faktisk større end idag. Efter min mening er skylden helt og holdent bankkundernes egen, da der af en eller anden grund er en unødvendig stor loyalitet fra kundernes side.

    #111592
    fk2001Forfatter

    Jeg kommer lige til at tænke på om NR påvirker betalingsbalancen. De har jo ingen udlån eller på anden måde forretning i DK så vidt jeg ved, ergo må vores kære danske kroner tage turen til England ville jeg formode. Det påvirker vel betalingsbalancen negativt – eller hvad????

    #111594
    JydenForfatter

    Er det ikke bare valutabalancen – så Danmark har et større tilgodehavende i udlandet – modsat hvis nogen optager et lån i udenlandsk valuta herhjemme, så har udlandet et større tilgadehavende i Danmark.

    #111636
    JydenForfatter

    Det er bare en “FED" annonce i Penge og Privatøkonomi. Ikke bare med renten, men også med markedsføringen skiller Northern Rock sig ud fra den danske bankverden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.