Ratepension

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • KazzensForfatter
    Indlæg
  • #96017
    KazzensForfatter

    Jeg har en ratepension med cirka 2 millioner som jeg har fået banken til at investere i nogle puljer ud fra en risiko profil. Efter bankerne bliver pålagt at det skal være synligt for kunderne hvad de tager sig af omkostninger for dette, bliver jeg opmærksom på at det koster 1500kr om måneden St banken tager sig af dette. Mit spørgsmål er så om det er dyrt eller det vil være det samme andre steder ? Der er cirka 20 år til jeg skal pensioneres og det vil med en løs beregning koste mig 300000 hvis jeg lader det fortsætte. Så umiddelbart tænker jeg at få det stoppet og investere pengene selv fremadrettet.

    #228972
    MidziForfatter

    Det er selvfølgelig en god overvejelse at gøre sig om man kan spare penge ved selv at varetage investering af pengene. Du bør dog samtidig overveje om bankens administrationsgebyr egentlig ikke er givet godt ud. Hvis du selv investerer pengene kan du spare bankens administrationsgebyr, men kan du selv administrere investeringerne så godt, at besparelsen som minimum tjener sig hjem igen? Jeg tvivler, men hvis du har forstand på investering og har den nødvendige tid til løbende at holde øje med hvornår du skal sælge og købe de forskellige værdipapirer, så kan det da være en fordel selv at gøre det.

    #228994
    LupoenForfatter

    Det er selvfølgelig interessant, hvad banken tager i gebyr – men det mest interessante er dog, hvor meget der er til dig, efter at de har skattet dig!
    Er der et godt udbytte? (DIN vurdering), taber du penge, ku´ du lige så godt lade dem stå.
    eller flytte din ratepension til et billigere sted, men tænk på1928 m.fl. år: det er kun guld under hovedpuden, der holder sin værdi, relativt set!
    Aktier og kontanter kan helt fordufte.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.