Sådan samler du klatgæld

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87650
    AnonymForfatter

    Jeg flyttede som 18 årig ind i en ungdomsbolig og boede der til jeg fandt bedre og uddannelsen var overstået 2 år senere. Beslutter mig for at flytte, opsiger lejemålet og får bestilt en maler til at male lejligheden.

    Da jeg til min store overraskelse 14 dage efter at have flyttet ind i min nye lejlighed modtager et brev fra boligforeningen med en regning på 10 tusinde kroner, kontakter jeg dem straks.

    Det viser sig så at maleren har gjort et dårligt stykke arbejde, og det skal jeg bøde for, derfor ville de bruge deres egne håndværkere og kontakter til at få det udbedret, som de skrev: udbedret “skaden" på lejligheden i form af maling

    Da jeg ikke mener det er min sag hvor dårlig den lokale malermester er, tager jeg sagen i retten men ender med at tabe, så røg fluks i rki.

    Den gæld bremsede så alle muligheder for mig, jeg kunne hverken få lånet jeg var blevet lovet af min bankrådgiver til møbler til den nye lejlighed eller bilen jeg havde kigget på hos en forhandler.

    Der er sjællent nogle som gør noget hvis man ikke gør noget selv.
    Så derfor måtte jeg en tur ned i “Middelfart Sparekasse" som jeg fik anbefalet fra en i samme situation som jeg.

    De samlede min gæld straks og uden tøven, da jeg står med fast job og god indtægt og de kunne godt se min sag.

    Jeg får så lovet at jeg skal starte med at afbetale 4000 kr i måneden af min bankrådgiver for at bevise jeg kan vedligeholde vores aftale, og det er vilkår jeg måtte se i øjnene at gå med til.

    Da min bankrådgiver så pludselig en dag skifter job, står jeg med en løs aftale, for min nye bankrådgiver synes ikke at ville ændre på min afbetalingssats som var temlig høj synes jeg nok.

    Det tvang mig så til at gå til en anden bank med min sag, og prøve at forklare dem hele møllen. Nu står jeg så i den nye bank, med afbetaling på 2000 i måneden i stedet for de 4000 kr, for med sagsomkostninger og lort, blev den maler sag ret dyr.

    Det var så min historie

    Og jeg kan godt anbefale middelfart sparekasse hvis i vil ud af lort. Men pas på dem, de ved lige hvor de har dig. Så ikke skriv under på noget som helst før du har læst det hele igennem med småt. Og vær klar over det kræver lige så meget vilje som det kræver penge at blive gældfri idag.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.