Kreditorbeskyttet konto – er det en god ide.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Ole OForfatter
    Indlæg
  • #95957
    Ole OForfatter

    Jeg får nogle penge udbetalt fra patienterstatningen. De spørger om pengene skal indsættes på en kreditorbeskyttet konto, eller min nem konto.
    Min eneste gæld er til kreditforeningen, og den afdrager på som jeg skal. Jeg har et almindeligt arbejde, og får ikke nogen støttet fra det offentlige ud over nedsat betaling af dagpleje. Jeg er ikke gift/samlevende

    Så er der nogen grund til at oprette en kreditorbeskyttet konto og få pengene udbetalt dertil?

    #228286
    morsdrengForfatter

    Ja det vil være dumt andet. Ingen kan spå om fremtiden. du kan både blive gift eller få kreditorer. Tal med banken om oprettelse af en konto og betingelserne for at opretholde kreditorbeskyttelsen.

    #228288
    testForfatter

    og argumentet mod er så det som den kreditor beskyttede konto koster dig.

    i sidste ende er der dig de skal træffe valget.

    #228340
    morsdrengForfatter

    Uagtet hvad Test skriver, bør du oprette en kreditorbeskyttet konto som det ikke koster noget at oprette, udover det sædvanlige gebyr som dit PI måske tager for at oprette en konto.

    #228352
    testForfatter

    Og det ikke eksisterede rente. Jeg råde kke til hverken det ene eller andet men nævner blot at der et de to faktore man skal overveje. Valget er spørgerens .

    #228354
    morsdrengForfatter

    At ikke eksisterende rente – som også vil gælde for en hvilken som helst anden konto i et PI – og de evt. omkostninger ved oprettelsen af kontoen kan være argumenter imod oprettelse af en kreditorbeskyttet konto er helt uden i hampen.

    Få oprettet kontoen så indeståendet bliver kreditorbeskyttet, de eventuelle omkostninger eller ulemper herved, er en lav pris at betale for kreditorbeskyttelsen. En anden fordel vil være, at et kreditorbeskyttet indestående IKKE tæller med til den formue, som du først skal have brugt inden du vil kunne få en evt. kontanthjælp.

    Bruger du af indeståendet på den kreditorbeskyttede konto til køb af større aktiver, som f.eks. hus, bil, mc, båd og lignende, vil de købte aktiver også være opfattet af kreditorbeskyttelsen. Den mulighed går du også glip af, hvis din erstatning slet ikke indgår på en kreditorbeskyttet konto

    Når pengene er indgået på den beskyttede konto kan du evt. aftale med banken, at en del eller hele indeståendet anvendes til køb af værdipapirer som f.eks. aktier, som skal opbevares i et kreditorbeskyttet depot.

    Der er kun een ting som er værre end ikke at oprette en kreditorbeskyttet konto – det er at fraråde dig det.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.