Jyske Bank Totalkonto alternativer?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • hni18cForfatter
    Indlæg
  • #95874
    hni18cForfatter

    Hej,

    Vi er kunder i Jyske Bank og er super glade for deres Totalkonto-koncept. Men vi er knap så glade for deres gebyrer og service.

    Nogen banker der tilbyder noget lignende?

    Der ligger en noget ældre tråd på lignende emne herinde, men det tyder på at Totalkonto er blevet forbedret over årene.

    Så bare lige for at være helt tydelig omkring hvad der er godt og hvordan det pt virker:
    – Med totalkonto har jeg eet kontonummer med et antal delsaldi (jeg har selv 3: Disponibel, Budget og Opsparing)
    – Det er den samlede saldo af de 3 delsaldi der udgør kontoens indestående.
    – Dvs hvis der omkring en måneds slutning er Disponibel: -1000, Budget: -2000 og Opsparing: +5000, så er indestående +2000 og der betales ikke ikke renter.
    – I netbanken opleves det som 3 separate konti, der er ingen sammenblanding. Jeg kan se posteringer for hver delkonto helt for sig selv, jeg kan overføre direkte fra en delkonto og til andre konti (både udenfor og indenfor banken) osv.

    Eneste ulempe er umiddelbart, at Budget og Opsparing selvfølgelig ikke har egne kontonumre så når der indsættes på kontoen lander pengen derfor altid på Disponibel og skal overføres videre derfra.

    Men den helt store fordel er klart, at man ikke skal bruge tid på at tjekke om der nu var en konto der lige gik i minus i den pågældende måned og så overføre frem og tilbage.

    Noget lignende kunne formentlig opnås med 3 konti med tilknyttede kassekreditter, men det koster jo at få oprettet. Det her er “gratis" med ud af boxen (i det omfang noget er gratis i Jyske Bank).

    /Henrik

    #227408
    testForfatter

    bortset fra det med de del saldoer det jo et prioritetslån. Detsvære er det ikke muligt at få prioritetslån til fornuftig rente længere i dag. Jeg er så super glad for at jeg kom i den rigtige bank på det rigtige tidspunkt og stadig har et super godt lån og en super service. Hvis jeg nævner banken navn skriver thsv om et sekund at han er blevet skidt behandlet af sammen bank men nogle andelslån. 🙂

    nuvel måske kunne handelsbanken være en mulighed. Det var på et tidspunkt marginalt billigere ind min aftale, men det ser det ikke ud til at de er mere.

    #227412
    BangeeForfatter

    Hva er en fornuftig rente på et priotetslån ?

    jeg giver 1,81 på mit, og får 1,81 på den tilsvarende indlånskonto

    #227414
    testForfatter

    Spørgsmålet er jo to delt

    1. hvad er alternativet ? e.g. hvor meget billiger kunne du få det hvis du gik i fastforente eller Flex? holdt op mod værdien af den fleksible afdrags profil og de fordele de giver dig

    2. Er min rente rigtigt i forhold på prioritetslån, Ja det så det. Du kan nok ikke ud fra et tal jeg giver dig forhandle din ordning,

    Så tja jeg synes det lyder fint. Mit tillæg er 1,9 plus renten på indskudbeviser og den aftale har de ikke ændret på 🙂

    #227416
    thsvForfatter

    Syntes faktisk at et tillæg på 1,8 el. 1,9% er en ganske høj rente på et prioritetslån og DB tilbyder jo end ikke denne rente til nye kunder.
    0-40% er renten jo kun 0,2% på f.eks. Jyske F1, stigende til 0,6% ved 0-80%.

    Til Test: Jeg har aldrig haft andelslån i DB, så du roder som sædvanligt tingene sammen…

    Handelsbanken og Jyske bank er de billigste med prioritetslån.
    Jyske q4 plus står i 0.97% v. 0-40%, stigende til 1,50% ved 0-80%, så er en del billigere i renteudgift og fordelen ved prioritetslån er jo yderst begrænset ved den lave rente vi har nu.

    Ved et lån på 1 mill. betaler I jo 18-19.000 kr årligt i rente men kan nøjes 2-6.000 kr via Jyske F1 alt efter belåningsgrad.
    Har man 200.000 kr stående er det stadigvæk ca. 14-15.000 kr i rente

    I de gode gamle dage var tillægget på 0,65% hos Skandiabanken og konkurrencedygtigt med F1-lån.

    #227418
    hni18cForfatter

    Yes, men jeg ville så stadig have en konto med prioritetslånet og så 2 andre konti hvor jeg lige skal holde øje og flytte rundt på midlerne for at undgå at de to sidstnævnte står i minus et par dage ved månedsslut, korrekt? Prioritetslånet er vel knyttet til netop een konto, eller hvordan?

    Det er bekvemmeligheden ved at vide at jeg “samlet set" har penge nok, som jeg er fan af. Det er ikke et gigantisk problem, slet ikke i dag hvor jeg hurtigt kan flytte penge på mobilen, og det da selvfølgelig langt fra hver måned hvor vi nærmer os minus, men det er en rar tryghed at have.

    #227420
    testForfatter

    thsv man kan altid stole på dig, det er en ren fornøjelse 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.