Valutagebyr på kreditkort

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • hansen89Forfatter
    Indlæg
  • #95766
    hansen89Forfatter

    Hej

    Jeg har sidet og lavet regnskab over mit forbrug på div. kreditkort i 2016 (en sund øvelse), og er faldet over hvor meget man faktisk betaler i valutagebyr.

    Min primære MasterCard tager de klasiske “1,5% Europa / 2,0% Resten af verden" satser i “Valutagebyr" – jeg har brugt ca. 120.000 DKK i udenlanske valuta i 2016 (har mange rejse dage), så gebyrene løb lidt op.

    Jeg har prøvet at undersøge market lidt, for at se om der kunne spares nogle penge, ved at skifte kort. Det biligste jeg umiddelbart er faldt over er Ikano Bank, der på deres VISA kort tager 1,0% / 1,5%, men det er vidst almindeligt kendt at Visa ofte giver en noget dårligere kurs end MasterCard, så jeg ved ikke om der er det store at sparer. (eks. tager MasterCard pt. 678,91 kr. for 100 USD, mod 683,35 hos VISA).

    I udlandet tilbydes kort uden “foreign exchange fees". Danmark er jo et u-land når det kommer til kreditkort. Er der nogle der har kendskab til et MasterCard / Visa kort der udbydes uden / eller med lavt Valutagebyr. (Jeg har overvejet at få et udenlansk kort i EUR, og en EUR-konto i DK, men det virker som meget arbejdet, og hjælper jo ikke i øst europa, usa, singapore osv…).

    Er der nogle der har undersøgt ovenstående eller har tips til at undgå gebyrerne.

    #226472
    testForfatter

    Humm min erfaring har altid været at visa er billigere ind Master basseret på at jeg de sidste mange år har haft Master som firma kort og visa som privat. Privat forbrug har jeg så enten hævet i automater på visa eller betalt direkte med visa. Har aldrig oplevet at kursen på visa har været dårligere tvært om. Og jo jeg har også et privat mastercard men bruger det nærmere aldrig .

    Tænker den mest oplagte mulighed er at få dem du rejser for til at betale omkostningerne.

    #226494
    Mathias K.Forfatter

    Hvis du skal hæve kontanter i udlandet kan et Visa fra Bank Norwegian være et godt supplement. De tager ikke gebyr for kontanthævninger, hverken i Danmark eller udlandet. De tager 1,75% I gebyr, men foretager man flere små udtræk er det billigere end de normale 30kr. I gebyr på andre Visa-kort.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.