Overførsel af valuta til dansk konto

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #226442
    Mathias K.Forfatter

    Jeg kan se det ikke er et flat gebyr på 0,5% af det overførte. Når der er tale om SEK –> DKK koster det 0,5% op til 50.000 SEK (Dog min. 10 SEK.), mens beløbet der overstiger 50.000 SEK koster 0,3% i gebyr.

    Altså er der et incitament til at overfører større beløb, det er dog stadigt billigere at overfører beløbet i mindre bidder via TW end hele beløbet med normal bank overførsel.

    Første overførsel op til £500 er som sagt gratis gennem mit link, så man kan i hvert fald overfører de første £500 for at afprøve tjenesten uden at skulle betale noget overhovedet for overførslen.

    #226444
    Mathias K.Forfatter

    https://transferwise.com/pricing#?from=SEK&to=DKK
    Her er gebyroversigten for TW, man kan selv skifte valuta, hvis det er andre valutaer man benytter.

    #226474
    testForfatter

    Ps for trådstarter er valuta gebyret i danske banker ikke relevant. Det er den overførende bank i Sverige der yder den service.

    Vedr min beregning jeps. Jeg har netop anvendt danske banks noterings kurs med tillæg som fremgår af liste i forhold til den kurs din hjemme side indikere.

    Ja du har oprette en profil for at kunne svare på nettop dette spørgsmål. Det man man se på antal af indlæg.

    10 eller 20 kr for en overførsel. Mon ikke man overlever det? Min time løn er ikke så lav at det kan betale sig at klikke rundt i en time for at spare en tier.

    #226480
    Mathias K.Forfatter

    Men situationen er den samme i de svenske banker. OP får ikke den reelle mid-market kurs, hvis han benytter en Svensk kurs, det er jo hele humlen i vores debat!

    Min pointe med de 10 kr. er at du tydeligvis ikke ved hvad du taler om. Du lukker bare noget ud for at være på tværs, fordi du ikke vil indrømme du tog fejl. Jeg tror alle andre end dig i denne tråd kan se at du ikke vil indrømme du tog fejl, og stædigt holder fast i at din bankforbindelse er den bedste der findes.

    #226482
    Mathias K.Forfatter

    I øvrigt er det ikke 10 vs. 20 kr. men 10 vs. 50 kr. i gebyr for OP’s vedkommende, ikke at det ændrer din holdning til hvad han skal gøre 😉

    #226488
    testForfatter

    Næ min bank forbindelse er den bedste for mig, ikke for alle. 🙂

    Men jo det er et frit og ananymt form. Alle er velkomme til at oprette en profil og anbefale en hjemme side. Jeg ville stadig ikke ta den risko der er forbundet med det.

    Selv din filantropiske hjemme side har en fortjente i forhold til midelkursen .

    #226492
    Mathias K.Forfatter

    Jeg har på intet tidspunkt påstået det er en filantropisk hjemmeside, blot påpeget at det er en billigere måde at overfører valuta på. Specielt hvis man er expat der får løn i Danmark, og overfører penge til udlandet hver måned.

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.