Overførsel af valuta til dansk konto

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • vilmar8240Forfatter
    Indlæg
  • #95735
    vilmar8240Forfatter

    Jeg har solgt et fritidshus i sverige. Hvilken fremgangsmåde er den smarteste, i forhold til at få mest ud af det beløb der bliver tilovers efter veksling til danske kroner?

    #226204
    testForfatter

    Så du vil ja mest ud af de danske kroner efter at de er vekslet?

    Som privat person kan du ikke ha en konto i en dansk bank i udenlands valuta så beløbet bliver overført fra Sverige til Danmark og omregnet til danske kroner. Der er sådan set ikke ret meget du kan gøre ved det.

    #226364
    Mathias K.Forfatter

    Som privatperson er det billigst at benytte TransferWise, https://transferwise.com/u/mathiask1 til overførsler fra udenlandsk valuta til dansk – forudsat du har adgang til en svensk bankkonto, hvorfra du kan foretage overførslen

    #226370
    testForfatter

    og hvad bygger du det på Mathias K? personlig vil jeg altid være en anelse på vagt over for disse en indlægs brugere som henviser til en hjemme side man aldrig har hørt om før.

    #226374
    testForfatter

    godt så sædvanen utro har jeg lige lavet en lille beregning

    ved at bruge en hjemme side jeg aldrig har hørt om før kan man på 1 mill sammenligenet med dansk banks dagskurs spare 2237 kr.

    men forudsætning er så at der ingen andre omkostninger kommer til ud over veksel kursen på denne hjemme side af ubekendt størrelse.

    Personligt ville jeg ikke ta risikoen

    #226376
    Mathias K.Forfatter

    Personligt har jeg brugt TW igennem to pr, da jeg boede i hhv. Australien og USA. De tager den reelle mid-market kurs +0,5% I gebyr.
    Du betaler ikke for modtagelse af en udenlandsk overførsel, da det er en lokal overførsel du modtager.

    Personligt sparede jeg 2500 da jeg overførte 60.000 til tuition I Australien, så tænker du glemmer de 1,5% de danske banker pålægger mor-datter kursen

    #226386
    testForfatter

    sammenligning er lavet ud fra den dagskurs som de to virksomheder angiver. og jo det er middel kursen plus et tillæg eller fradrag afhængigt af hvilken vej du veksler. Din hjemme side angiver en kurs og det gør danske bank også.

    Så basseret på din erfaring fra ikke danske og svenske banker og en overførelse fra australske dollaser til amerikanske mener du at de altid er billigst. fint nok. Hvad din hjemme side tager gebyr kan jeg ikke umildbart finde. Der står bare at den første overførsel er gratis.

    Du angiver så faktisk ikke hvordan du er kommet frem til den beregnede besparelse eller vi taler æbler eller pære., men lad nu det ligge.

    #226412
    Mathias K.Forfatter

    Det er ret simpelt “test"
    Transferwise tager den reelle mid-market kurs + 0,5% i gebyr – det står helt tydeligt på deres side, hvordan du kan overse det er et under!

    Din bank tager mid-market kursen + et gebyr, min bank tager mid-market kursen +1,5%, det gør danske bank også. Herudover tager danske bank et gebyr for en udenlandsk overførsel, når du er afsender på en international overførsel. De tager såmænd også et gebyr når du modtager en SEPA-overførsel. Begge disse gebyrer bliver du ikke pålagt hvis du bruger Transferwise.

    #226416
    testForfatter

    Godt så danske bank offentlige gør hverdag den kurs de regner efter, så der tager du fejl.

    #226418
    Mathias K.Forfatter

    Er du mindre bemidlet, eller vil du bare være på tværs ‘test’?

    http://www-2.danskebank.dk/link/PopupOffice2007CMSValuta
    Download PDF’n på danske banks egen side, der kan du se deres marginer ift. Markedskursen.

    De offentliggør deres kurs hver dag, ligesom Visa også gør, Mastercard ligeså. Disse kurser er den reelle mid-market kurs + et gebyr/margin/tillæg. TW giver dig den reelle mid-market kurs, der er ingen margin i deres kurs, deres betaling er udelukkende 0,5% I gebyr, mens danske bank har indtægter i form af:
    1) Deres dårligere kurs.(mid-market kursen + margin )
    2) Ved overførelse af udenlandsk valuta: Gebyr for overførelsen
    3) ved modtagelse af udenlandsk valuta: gebyr for modtagelsen af overførelsen.

    Er det forklaring nok for dig? Hvis ikke har TW lavet nogle meget pædagogiske videoer der kan hjælpe dig.

    #226422
    peter holm larsenForfatter

    Lav et forsøg overfør 10.000 kr. fra hver løsning 🙂

    #226434
    thsvForfatter

    Har faktisk selv lige betalt 133 € for køb på nettet.
    Det tog Coop Bank 999 kr for, hvor midterkursen ville give 989 kr

    #226436
    testForfatter

    Mathias K det ligger dig åbenbart meget på sinde at forsvare og promovere den løsning. Så meget at du opretter en profil med det eneste formål og bliver personlig når du bliver modsagt.

    Jeg fastholder at min beregning er korrekt.

    Sidst jeg overførte valuta fra DK til udlandet betale jeg en flad 10 kr i gebyr. Det lever jeg fint med uanset om nogen vil påstå at en eller andet hjemmeside kan klar det billigere.

    At overføre et antaget betydeligt beløb fra et hus salg via en udenlandsk hjemmeside service vil jeg personligt betegne som en risiko uanset hvad du så mener det siger om min intelligens.

    #226438
    thsvForfatter

    På Coops hjemmeside er klart angivet at der er 1% tillæg ved f.eks. Euro.

    Test elskede DB angiver tydeligt 1,5%:
    “Europæiske valutaer 3) (offentliggjort på http://www.nets.eu/valutakurser).
    Her anvendes valutakurs på bankdagen før transaktionen cleares i Nets tillagt 1,5 pct."

    Nordea bruger også 1%:
    “1. Europæiske valutaer offentliggjort på http://www.nets.eu/valutakurser:
    Valutakurs på bankdagen, før transaktionen behandles i Nets plus 1 pct."

    Ved ovennævnte overførsel er DB altså ca. 5 kr dyrere end Nordea og Coop bank…

    #226440
    Mathias K.Forfatter

    @test, hvorfra har du den information at mit eneste formål med at oprette en bruger er at promovere TW?
    – Jeg har læst med herinde gennem en længere periode, men har ikke oprettet en bruger før nu, da dette er den første tråd jeg har set hvor en bruger er blevet givet direkte forkert information (af dig!), hvorfor jeg naturligvis gerne vil hjælpe OP med at få mest muligt ud af hans hussalg, i stedet for at forære en unødig andel af hans provenu bankerne.

    “Jeg fastholder at min beregning er korrekt. " Dejligt påståeligt, selv når jeg har fremlagt hvorfor du tager fejl.

    “Sidst jeg overførte valuta fra DK til udlandet betale jeg en flad 10 kr i gebyr."
    Hvilket år var der tale om da du foretog den overførsel? Danske Bank tager, ifølge deres prisblad, minimum 20 kr. at foretage en overførsel i anden valuta end DKK. – 50 kr. til andre valutaer end EUR.
    http://danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Betalinger/Priser-og-vilkaar-for-udenlandske-overfoersler.pdf
    – I prisbladet gør Danske Bank i øvrigt også selv opmærksom på at de benytter deres egen noteringskurs, og ikke markedskursen hvis overførslen sker inden kl. 13.45, er i en hovedkurs og er på under 3 mio. kr., samt hvis overførslen har en ekspeditionsdato frem i tiden.

    “At overføre et antaget betydeligt beløb fra et hus salg via en udenlandsk hjemmeside service vil jeg personligt betegne som en risiko uanset hvad du så mener det siger om min intelligens."
    – Hvem foreslår at han overfører alle pengene i én overførsel?
    Personligt ville jeg lave en prøveoverførsel på eks. 5.000 kr. og derefter overfører pengene i passende bidder. En af fordelene ved at benytte TW er netop at gebyret er fast 0,5% af det overførte beløb, dog minimum 10 kr., så såfremt OP ikke betaler for at overfører midlerne fra en svensk konto til en anden har han intet incitament for at overfører større beløb af gangen end han er tryk ved (så længe der er tale om minimum 2.000 kr. pr. overførsel, for ikke at betale unødigt høje gebyrer.)

    Første overførsel op til £500 er gratis ved at benytte linket længere oppe, så hvis han vil minimerer gebyrerne overfører han 5.735 SEK –> DKK i første overførsel, eller mere, for derefter at overfører minimum 2.000 kr. pr. portion.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.