Opgive udenlandske renteudgifter til Skat?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • BhansenForfatter
    Indlæg
  • #95701
    BhansenForfatter

    Jeg har fået et skriv fra Bank Norwegian ang. de renteudgifter jeg har haft i 2016 på deres kreditkort.

    Det lyder således:

    “Vær opmærksom på at du selv skal oplyse ovenstående til SKAT. Du skal benytte blanket 04.012 til at
    selvangive den årlige udenlandske indkomst. Blanketten indsendes senest ved selvangivelsesfristen
    sammen med øvrige oplysninger til SKAT.
    Oplysningerne skal indsendes via kontaktformularen i TastSelv. Alternativt kan oplysningerne sendes
    med post til: SKAT, Kompetent Myndighed, Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg."

    Mine spørgsmål er:

    1. Skal jeg finde omtalte blanket (har lidt svært ved at finde den) og sende den afsted til Skat? Eller venter jeg bare til årsopgørelsen kommer i marts og så angiver jeg det på skat.dk?

    2. SKAL jeg angive den gæld fra Bank Norwegian, som jeg havde 31.12.16? Er det lovpligtigt?

    På forhånd tak.

    #225770
    testForfatter

    http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/fremvis.pl?vaerkid=7569&reprid=0&filid=57&iarkiv=1

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1976280

    http://www.skatteinform.dk/fakta-om-skat/skattekalender.aspx

    der er sandsynligvis et sted på tastselv du kan klikke fra at få denne ekstra selvangivelse for udenlandsnikost til at komme frem. Du skal angive det der spørges om i formularen. Du kan ligeså godt gøre det nu.

    #225780
    BhansenForfatter

    Så vidt jeg kan se kan man ikke ændre noget som helst i årsopgørelsen for 2016 endnu.

    Kan du fortælle hvor jeg gør det?

    #225782
    testForfatter

    vi du ind rapportere for 2016 eller 2017?

    ved du hvad årsopgørelse, selvangivelse og forskudopgørelse er?
    ved du hvad forskudsskat er og slutskat?

    hvis ikke så start med at læse om de ting eller skaf dig en revisor 🙂

    #225788
    BhansenForfatter

    Og jeg vil foreslå dig at skaffe nogle briller. For der står i ALLERFØRSTE linje i mit indlæg:

    “Jeg har fået et skriv fra Bank Norwegian ang. de renteudgifter jeg har haft i 2016 på deres kreditkort."

    Så selvfølgelig er det for året 2016 jeg vil indberette disse udgifter. Hvis du ikke kan læse det ud fra mit indlæg, hvilket du ikke ser ud til at kunne, behøver du ikke “hjælpe" mig mere. Så afventer jeg og ser om andre uden samme læseproblemer vil svare.

    #225792
    testForfatter

    godt så en gang for prins knud

    kæden er
    forskudsopgørelse, selvgangivelse og årsopgørelse.

    prøv nu bare at undersøge lidt selv.

    #225796
    testForfatter

    måske ku det hjælpe hvis jeg klippe og klister lidt for det bliver letter for dig at læse?
    "
    13. marts
    Årsopgørelsen for 2016 er klar i din skattemappe på skat.dk. Fra denne dag kan du se årsopgørelsen og indtaste oplysninger og ændringer til den. Ændrer du din årsopgørelse vi TastSelv, kan du med det samme se resultatet af den ændrede årsopgørelse, og om du skal have udbetalt overskydende skat eller skal betale restskat.
    Udvidet selvangivelse: Har du en udvidet selvangivelse for 2016 får du i stedet en servicemeddelelse eller et servicebrev. Når du har tastet din selvangivelse, får du din årsopgørelse.
    Taster du oplysningerne inden 30. marts 2017, kan de nå at komme med på den første årsopgørelse.
    "
    så forskudopgørelse ikk?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.