Pension vs. opsparing af 30.000/måned

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • lpxForfatter
    Indlæg
  • #95689
    lpxForfatter

    Hej,

    Min løn før skat er 60.000/måned og med frivillig indbetaling af pension (dvs. der er ikke noget bidrag til pensionen fra arbejdsgiveren).

    Jeg har kun brug for at få udbetalt 15.000/måned (dvs. lige under 30.000 før skat). Resten af lønnen kan gå til pension og opsparing.

    Vi er begge to 39-40 år og vi har ikke nogen gæld.

    1) Min umiddelbare plan er at indbetale 15.000/måned til min pension og 15.000/måned til en opsparing, men er det den bedste måde at gøre det på ifht. skat?

    Jeg er især bange for skatten på opsparingen, da jeg såvidt jeg kan forstå skal betale skat på både de 15.000 jeg sætter ind hver måned og på renterne på opsparingen.

    2) Jeg vil helst undgå at indbetale 30.000/måned til min pension, da det kan være opsparingen skal i spil hvis vi pludselig beslutter os for at rejse et par år el.lign.

    Tak for hjælpen!

    // LP

    #225612
    peter holm larsenForfatter

    Der er mange flere elementer du skal tænke ind i din situation og fører forvidt at redegør for her.

    Skat er et element her og nu. – men hvordan ser du din situation når du skal pensioneres? Hvad skal du forvente at betale i skat når du får pensionen til udbetaling i procent? Hvor meget ha d behov for i pensionsopsparing.

    #225614
    testForfatter

    Jeps velkommen til Danmark. Vi har skat af løn.
    1) ja hvis du vil spare 15kkr op til pension og 15kkr sætte du så i banken. Og så du betaler også skat af renterne.
    2) så kan du ikke bruge pengende bare sådan når det passer dig men kun til pension

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.