Da BG Bank blev Dansk

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Indlæg
  • #111660
    JydenForfatter

    Siden under rentekrigen i februar har de kørt den strategi at de har noget undervejs i alle de udtalelser de kommer med. De tror åbenbart de kan holde danskerne hen med snak uden at der sker noget. Mange tænker jo så, nå vi venter lige og ser – det er billigt for banken.
    Det man kan se på disse sider er jo at man ønsker en konto uden bindinger og al mulig udenoms, men med en god rente. Det kan vel ikke tage så lang tid og produktudvikle sådan et produkt.
    Men jeg forstår ikke at folk ikke tager konsekvensen og flytter deres sparepenge. Som man kan se under opsparing her på My Banker der der 13 pengeinstitutter der giver mere en de 2 % Danske Bank giver – som man jo kan se helt op til 4,75 %

    #111692
    AnonymForfatter

    I relation til denne tråd, så prøv evt. også at se Morten Westergaards indlæg på http://www.pengetjek.weblog.dk. fra 27.april 2007

    #111738
    AnonymForfatter

    Ifølge direktør Henrik Vad har Skandiabanken i 1. kvartal 2007 fået 2600 nye kunder – 38% af dem kommer fra Danske Bank/BG Bank.

    #111746
    AnonymForfatter

    Det med Danske Bank dårlige image er ikke noget der blot florerer som postulater i denne tråd.
    Under overskriften Danske Bank presset på omdømmet er der bl.a i Børsen og Politiken idag den 9.maj omtalt en undersøgelse der viser dette. Se http://www.borsen.dk og http://www.politiken.dk

    #111764
    JydenForfatter

    Nu er det med image ikke noget man kan trække i en automat eller købe sig til. Det må selv Danske Bank da have erfaret med de mennesker de har ansat til at rette op på imaget uden at det har hjulpet.
    Efter min mening er et godt image noget man må gøre sig fortjent til gennem lang tid ved ordentlig opførsel og ved at lytte til kunderne og deres ønsker – og så ikke være for grisk.
    Jeg tror såmænd Danske Bank kunne lære meget, blot ved ganske omkostningsfrit og læse lidt om hvad der skrives her på My Banker.
    Hvis man vælger Danske Bank betaler man jo for en rejse på 1. klasse og forventer sig noget.
    Bruger man derimod en ren netbank og istedet får sig en god rente på indlån og en fornuftig på udlån, så kan man måske leve med en dårligere betjening. Det er vel som når vi går til en dyr købmand contra Netto eller Fakta.

    #111800
    AnonymForfatter

    Det kan sagtens være rigtigt selvom Danske Bank selv siger at kunderne fra BG Bank er flyttet med over. Jeg selv om sikkert mange andre der er igang med at flytte fra Danske Bank har en overgangsperiode til at få betalingsservice og lignende til at virke på den nye konto. I øjeblikket har jeg så ny konto i Skandiabanken og Northern Rock, men stadig de gamle i Danske Bank med nogle småsjatter på, så de har ikke opdaget jeg er ved at flytte, det sker først den dag jeg beder dem gøre mine gamle konti op – formentlig om en måneds tid, så jeg vil påstå, at idag ved de ikke hvormange der er flyttet fra Danske Bank til andre pengeinstitutter.

    #111848
    AnonymForfatter

    Når man så tænker på at de tal der nævnes om flytning er for 1. kvartal – altså før BG Bank blev til Danske Bank, og i en tid hvor de prøvede at holde på kunderne med højrentekonto, og at Northern Rock først startede i februar, ja så må det blive spændende og se Danske Banks kundeafgang i 2. og 3. kvartal.

    #111926
    AnonymForfatter

    Ja når man her på My Banker på renteoversigterne ser på Danske Banks stjernemarkering der viser en tilfredshed på 47 % – jeg tror den laveste der er målt – ja så skulle pokker betale for det ved dårlige rentesatser i Danske Bank.
    Tilfredsheden med Basisbank er 77 %, Skandiabanken 86 % og Northern Rock 88 %
    til sammenligning

    #112080
    AnonymForfatter

    Hej Anonym. Kan ikke se hvad dit argument skulle være for at skifte fra Danske Bank (BG bank) – det eneste der har ændret sig er jo navnet ? Er det ikke de samme rådgivere du har ? Dertil har du jo fået væsenlig bedre priser efter lanceringen af Danske 24/7 hvor du helt slipper for gebyrer i dagligdagen, og en kredit til 8,85 %. det er vel langt bedre end du var vant til i BG ??

    #112102
    AnonymForfatter

    Hej Beardo,
    Nu giver jeg ikke så meget for rådgivere – sælgere – de skifter meget ofte, navneskift på banken eller ej. Jeg har ikke talt med en rådgiver i årevis efter, at Danske Bank har indført teleservicecentre hvor der sidder en masse bedrevidende personer, der skal holde folk væk fra deres “Rådgivere".
    Min rente på 24/7 vil iøvrigt ikke være bedre, da jeg på min gamle BG Bank konto får 1,5 % når den er i plus og renten på kreditten på 100.000 kr. der er tilknyttet har en rente på 7,5 % nom. 7,714 %. Den er iøvrigt steget 1 % på udlånssiden det sidste år og kun steget med ½ % på indlånssiden, hvilket er typisk når jeg ser tilbage gennem mange år.
    Jeg jeg må sige at jeg efter 42 år som kunde i BG/Danske Bank er glad for at jeg har valgt at flytte til Skandiabanken og Northern Rock – det vil give mig en stor fortjeneste.
    Den nye opsparingskonto Danske Bank er kommet med efter jeg har truffet beslutningen kan jeg kun opfatte som en hån mod kunderne med de produkter der ellers er på markedet herhjemme i øjeblikket.

    #112104
    AnonymForfatter

    Det seneste udspil fra Danske Bank gør mig da helt bekymret.
    Der er intet i dette tilbud, der kan animere nogen til at skifte fra f.eks NR til DB.

    Altså jeg mener, når man som udbyder, storstilet vælger at lancere et produkt, der ikke matcher konkurrenternes tilbud, hvem henvender man sig så til???

    Hvad har de gang i?

    #112110
    AnonymForfatter

    De to banker kan ikke sammenlignes. DB er fortsat ikke det bedste alternativ, men det er NR heller ikke – bortset fra opsparingskonti. Og det må da hilses velkommen at selvbetjeningskunder i DB har fået bedre vilkår.

    #112194
    AnonymForfatter

    Whauw!

    Det kalder jeg for fine betingelser – 1,5% i plus – 7,5% i kredit.

    I hvert fald i forhold til min kassekredit i Danske Bank (tidligere BG Bank):

    Rentesatser: Indestående i interval
    0,00 DKK – 25.000,00 DKK Rente pr. år 0,125 %
    25.000,00 DKK – og derover Rente pr. år 0,500 %

    Rente af gæld: 14,750 %
    Nominel årlig rente af gæld: 15,586 %

    Historie:
    Kassekreditten oprettet for 12 år siden med en rente på 13,25. Dengang var renteniveauet næsten det dobbelse af i dag. Men ikke en eneste gang faldt renten. Hvorimod man straks slog til, de renten begyndte at stige.

    Det kan man da kalde kundepleje!

    Resultat:
    Bruger den kun for nemheds skyld, selvfølgelig stående i plus, mens min formue er anbragt i Nykredit og Northern Rock.

    #112200
    JydenForfatter

    Ja, det kan du sige, men jeg har også måttet kontakte dem mange gange gennem de ca. 10 år denne konto har løbet, og jeg kan forstå du har haft samme problematik. Min konto er i en afdeling i Trekantområdet, så der er muligvis også geografiske forskelle i deres rentesatser og det man kunne forhandlesig frem til.
    Det nytter jo bare ikke så meget at renten på udlån er de 7,5 % når det idag er en ordentlig indlånsrente jeg har brug for, og det kan Danske Bank ikke yde mig. Derfor skiftet til Northern Rock og Skandiabanken – der er trods alt mange penge i og foretage denne flytning.

    #112264
    AnonymForfatter

    ja det bliver spændende – de sidste 2 uger har givet et plus på 11.000 nye kunder iflg. Jonas Torp, pressechef i Danske Bank

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.