hvordan bliver jeg slette hos rki

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87616
    AnonymForfatter

    hjælp mig med at blive slette fra rki da jeg gerne vil vider i mit liv og ikke vil have nogle problemmer med at låne eller andet så have en ny tlf. med venlig hilsen mus

    #111162
    fk2001Forfatter

    Har du betalt din gæld mener jeg at du har krav på at blive slettet med det samme.

    Hvis du ikke har betalt så er dette første step.

    Hvis det er sandsynligt at du ikke kan betale din gæld kan du søge om gældssanering hvor du kan slippe for en del af gælden og evt. renterne således at gælden ikke vokser. Dette emne har været oppe i aviserne i ugens løb. Har du ikke set dette?

    #111164
    AnonymForfatter

    nej det har jeg ikke da jeg ikke ser tv eller læser aviser men så stor gæld har jeg ikke den er max på 10.000,00 så kan det svare sig at søge gældssanering ellert hvad hvis man kan låne de penge til man komme ud af rki på den måde er det så ikke lætter med venlig hilsen mus

    #111166
    AnonymForfatter

    “andet så have en ny tlf."

    Hvis du ikke indenfor en overskuelig tid kan afvikle en gæld på 10.000, så er det måske rigtigt at du måske (måske) kan være heldig at finde nogle der vil låne dig 10.000 til en høj rente. Så har du mulighed for at komme videre i dit liv. Bl.a. låne til at købe ny telefon (en telefon til en krone er osse en slags lån). Men videre hvorhen – i hvilken retning?

    Du har to valgmuligheder:
    – videre ud i stadig større og større gæld
    – videre med et godt liv

    På dette sted er der en vis modvilje mod at give dårlige råd. Det eneste gode råd er: Sæt mest muligt ind på at få afviklet din gæld.

    #111172
    fk2001Forfatter

    10.000 kr er jo ikke alverden. Prøv at beskrive dig selv og din økonomiske situation, indtægter, udgifter osv. Så skal jeg fortælle dig hvordan og hvornår du bliver gældfri.

    #111180
    AnonymForfatter

    ja dety med at køde en ny tlf. er ikke kun problemmet for den kr har jeg men det er at den skal stå i en andens navn og det er jeg ikke intresser i at den skal

    men det med at komme uf af rki ville være rat koste hvad det vil bare jeg kan komme vider og kan få en form for nyt liv til man kan købe evt bil + kørekort og hus eller andet rat

    med venlig hilsen mus

    #111182
    AnonymForfatter

    det er jeg ved at gøre men det er svær da man også tøj til både 4 børn og jeg selv så hvis jeg vil ud af rki så må jeg jo inten vente eller lave et lån og komme vider på denne måde hvis man kan det
    med venlig hilsen mus

    #111192
    fk2001Forfatter

    Tlf. koster sq ikke alverden. Jeg købte en gammel brugt (2-3 år) mobil tlf. til 100 kr i Den Blå Avis. Herefter oprettede jeg et abonnement til 99 kr. hos Unotel.

    Så for 200 kr. er du oppe at køre. Det koster pr min, 84 øre at ringe i dagtimerne, det halve efter kl 18 og 1/4 efter midnat og indtil kl. 8.00.

    Du kan tale for hele beløbet. Der er ingen abonnement-afgift. Jeg bruger telefonen fornuftigt så det koster mig 100 kr ca. hvert halve år. Her kan de fleste være med.

    #111194
    AnonymForfatter

    mus vil ud af rki med det formål at øge sit forbrug på kort sigt.

    Glem ham. Han er uden for pædagogisk rækkevidde.

    #111196
    AnonymForfatter

    JA jeg gerne ud det dumme hul som heder RKI

    #111198
    AnonymForfatter

    jeg sagde en ny tlf uden taletid det er for dyrt og kan ikke svare sig når man har børn hvis man skal ringe evt. til skoler vuggestuere børnehaver kommunen læge og andre offelige indsaner er du med nu

    #111200
    AnonymForfatter

    Med et taletidskort hos f.eks. CBB ringer du for 39 øre i minuttet. Det er over 4 timer i telefonen for en hund. Så det er vist noget sludder at “tlf med taletid er for dyrt"

    Mus skriver desuden: “men det med at komme ud af rki ville være rart… klip…og kan få en form for nyt liv til man kan købe evt bil + kørekort og hus eller andet rat.

    Til det må jeg jo sige, at hvis du føler at din situation er totalt overskuelig på grund af en gæld på under 10.000, er det da helt urealistisk at tro du kan have råd til f.eks. at afholde udgifterne til en bil.

    Der er noget, der ikke hænger sammen her?

    #111202
    fk2001Forfatter

    Ja det er nok rigtigt. Men ud fra hans/hendes sprogfærdigheder vurderede jeg at mus er indvandrer. De skal jo også have en chance selv om de har dummet sig.

    Jeg må dog desværre konstatere at mus’s sidste indlæg afslutter min hjælp i dette indlæg.

    #111210
    AnonymForfatter

    det har jeg heller ikke men det er en drøm

    #111212
    AnonymForfatter

    ø hvorfor det er da svært at kommer ud af rki både uden penge og sikkerhed men alle råd er da gode ikke det men svært at se at det hjælper andet med at holde humøret højt så tak med venlig hilsen mus
    ps. og så er jeg er dame

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.