Andelskredit vs.Billån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • PeleneForfatter
    Indlæg
  • #95652
    PeleneForfatter

    jeg sidder her med 25.000 kr som jeg har hævet på min andelskredit, for i morgen at købe en bil til 40.000, hvor jeg skal give forhandler 25.000, fordi jeg får 15.000 for den jeg kommer med.

    Jeg har aldrig haft billån, men sidder her og tænker om det egentligt bedre kunne svar sig at lave et billån hos ham? Han sagde at han kunne finde nogle billige??

    Jeg mener mit andelslån er ca 4.5 % . Nu er det jeg ikke kan greje om jeg har handlet dumt ved at hæve 25000 på kreditten for at aflevere kontant ?
    Kan I følge det??

    Glæder mig til respons, idet jeg herfra fik uvurderlig hjælp i forbindlese med andels køb 🙂

    #225102
    HammerenForfatter

    Jeg tror det er fint nok
    Der ryger altid store omkostninger på, hvis man låner gennem forhandler, og dermed blir renter i åop høj.
    Og ved andelskredit er det ok, hvis du bare skynder dig at spare pengene sammen igen, så er renten ikke så afgørende…

    #225104
    HammerenForfatter

    Forhandleren tjener godt på at låne gennem ham. Så spring ikke på hans plussalg

    #225106
    PeleneForfatter

    1000 tak. Nu du siger , at jeg hurtigt skal spare sammen . Så det sådan lidt……. Jeg regner nemlig ikke med at jeg kan betale ind på den konto, men omvendt . Tog jeg et billån, ville jeg skulle betale billån med træk fra min kredit !?

    #225114
    thsvForfatter

    Helene, du har gjort det rigtige, ved små lån som 25.000 kr jo er, er stiftelsesomk. klart det vigtigste at kigge på.
    Ved træk på din andelskredit er ÅOP jo kun den direkte rente, mens det hurtigt kan koste 5.000 kr eller mere at låne pengene via forhandleren. Selv i fothold til træk på kassekreditten til 10% er det ikke fordelagtigt at låne så lille et beløb, da der jo typisk er indestående på løn-/budgetkonto en del af måneden.

    Og du kan da forhåbentligt indbetale løbende på andelskreditten, så denne afdrages over tid! 😉

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.