Betalinger med kort i stedet for BS

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #224678
    testForfatter

    hvor i loven ser du at den giver ret til at et kort uden dækningskontrol?

    I normal samhandel har en sælger altid ret til at nægte kredit hvis der er tvivl om købers even til at betale. Det er i al fald hvad de virksomhedes advokater jeg har arbejdet med altid har fortalt mig skulle være gældende uanset om der var en kontrakt med kredit betingelser i.

    Det virker på mig mystisk hvis man skulle tvinge privat erhversdrivende til at gi kredit uden mulighed for at afvise.

    spørgsmålet var ikke til forskellen til en basal indlåndeskonto men til en normal lønkonto.

    Ingen har vel krav på at en kredittransaktion gennemføres på betalings dagen hvis der der ingen dækning er på kontoen

    #224702
    KuponklipperenForfatter

    Det lader ikke til du har en partner du deler økonomi med…Når du får det, tror jeg du vil indse behovet

    #224704
    testForfatter

    Er gift på 22 år og har 3 børn. Har aldrig haft en budget konto, haft en bank til at lave et budget for mig eller brugt bankernes budget programmer. Lotus 123 var det første regnearksprogram jeg brugte før det var det papir og blyant. Har natuligvis haft forskelige former for opsparing konti, men kan ikke se problemt i om f.eks. Udgiften til telfon trækkes fra konto a eller b hvilket var hvor denne diskusion startede.

    Den nye lov giver ikke ret til andet ind en ekstra konto uden kredit.

    #224706
    kodenForfatter

    Ligesom jeg aldrig ville overlade mit budget til banken… kan ikke se hvorfor jeg skulle det.
    Jeg laver det selv i et simpelt excel.

    Eller have en konto til opsparing. Hvorfor have det, medmindre den giver mere i rente end den konto der er løn konto.

    Spørgsmålet gik i øvrigt slet ikke på det, som tråden kom til at handle om.
    Men det er set så mange gange før og lidt ærgerligt.

    Men jeg fik løst mit problem ved at tale med den rigtige person i banken.
    Desværre også ærgerligt at man skal ringe til man får fat i den rigtige.
    Men også set mange gange før..

    #224708
    KuponklipperenForfatter

    Sorry – det var Michael jeg skrev til…

    #224714
    peter holm larsenForfatter

    Der kan da være mange gode grunde til at have en konto til ens faste omkostninger. Det kan på en enkel måde skabe overblik over hvad man hver måned så at sige har til forbrug,

    Mange faste udgifter kommet aperiodisk og ved at have de faste omkostninger trukket på samme konto som ens variable omkostninger kan men fejlagtigt hvis man ikke styrer tæt have svært ved at overskue hvor meget man må trække på ens konto – og hvornår man har brugt for meget eller for lidt.

    Så der er meget god logik i at opdele økonomien. Hvis du er i tvivl herom, så prøv at se udsendelse luksusfælden på tv en gang – der er rådet hver evig eneste gang opdel økonomien i under konti/kuverter. Så det er faktisk meget fornuftigt at opdele økonomien i del poster.

    #225098
    NicNacForfatter

    Du kan bare spørge efter et Dankort, det er gratis. Det er et Visa/Dankort, der koster kr.150 🙂

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.