Forskudsopgørelse… hjælp!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87610
    AnonymForfatter

    Hej

    Sidste år satte jeg min forskudsopgørelse således at jeg skulle betale ca. 15.000 kr i b-skatte rater. Dette gjorde jeg med det samme. Trækprocent 39

    Jeg er nu kommet til flere penge og satte derfor mine renteindtægter op med 20.000 kr og lønindtægt op med 10.000 kr.
    Jeg fik derfor en ny årsopgørelse og 6 indbetalingkort a 2750 kr. stk. Det passer meget godt med at min forskudsopgørelse er steget med 30.000 kr. Trækprocent stadig 39.

    Jeg snakkede så med en der fortalte mig, at det var for dumt at melde de indtægtsstigninger nu og betale de rater. Hvorfor ikke lade pengene trække rente i min egen bank og så betale næste år når selvangivelsen/årsopgørelsen kommer.

    Derfor går jeg ind og ændrer tallene tilbage til de oprindelige. dvs fjerner de 20.000 kr i renter og de 10.000 kr i lønindtægt.
    De 6 rater a 2750 kr. er annuleret, men nu er min trækprocent pludselig steget til 43!!!!

    Er der nogen der kan forklare mig hvorfor? Talle er nøjagtigt de samme som inden jeg ændrede noget.

    mvh
    Rune

    #111102
    AnonymForfatter

    Det er dumt at vente med at betale skat – skattefar lægger et horribelt ‘procent-tillæg’ på.

    #111110
    AnonymForfatter

    Hvis jeg har skrevet 30.000 kr for lidt på min forskudsopgørelse, skal jeg da ikke betale ekstra renter bare jeg betaler til tiden når årsopgørelsen for 2007 kommer…..???

    Er der noget jeg totalt har misforstået?

    #111114
    fk2001Forfatter

    Så vidt jeg ved skal restskat betales det efterfølgende år senest midt i marts for at undgå nogle former for tillæg. Dog kan man vente med at betale de sidste 40.000 kr indtil først i juli.

    Personligt har jeg aldrig været over de 40.000 og har altid betalt den sidste dag – og ikke en dag før. Jeg score selvfølgelig renten af restskatten indtil den 2. juli. I år får jeg 4,75%. Herligt herligt.

    #111128
    AnonymForfatter

    Du kan betale op til 40.000 kr “FRIVILLIGT" inden 1.7. året efter indtægten. Så bliver der ikke lagt ‘procenttillæg’ på. Sørg for at indgive evt. selvangivelse hurtigt. Så får du skattefars beregning af evt. restskat (Årsopgørelse) tids nok til at nå denne frivillige indbetaling.
    Du kan betale alt det du vil “FRIVILLIGT" inden 30.12. i det år du har tjent pengene. Det er osse uden ‘procenttillæg’.

    Procenttillægget er en slags renteudgift, men den kan ikke trækkes fra. ‘Rentesatsen’ (procenttillægget) er bare alt for høj – så hellere et forbrugslån i banken for at betale skatten. At vente med at betale restskat til den opkræves (enten indregnes i næste års skat eller opkræves i tre rater sep/okt/nov) er simpelthen for dyrt. Så hellere korrekt forskudsopgørelse.

    Men den hardcore “skatte-minimator" betaler nul i løbet af året, 40.000 inden 1.7. året efter og resten den 30.12. i indtjeningsåret.
    Det er vist ikke helt lovligt, men ….

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.