Billån på 2 Biler.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • RudForfatter
    Indlæg
  • #95589
    RudForfatter

    Har 2 biler i 2 forskellige selskaber, der er tegnet igennem bilforhandlere nu har jeg prøvet at ringe til dem og prøve at forhandle rente men intet at gøre da der er tegnet igennem forhandler.
    Nogle forslag? ? I forhold til hvordan man finder bedre rente på billån.
    Bil 1 rest gæld : 118.395 kr
    Bil 2 rest gæld: 85598.39 kr

    #224220
    NøragerForfatter

    Hvilken rente har du på de eksisterende lån?

    #224222
    RudForfatter

    Bil 1: 2,75 månedlig rente, debitorrenten er 2,78 åop er 6,50 Rest gæld 118,395 kr løbetid 1/10 2023.

    Bil 2 : pålydende rente 2,75 , den årlige debitorrente udgør 2,7849 åop er 7,80
    Restgæld : 85598.39 kr løbetid 20/4-2022

    #224226
    MichaelForfatter

    Mener du da seriøst, at 2,75% er en høj rente??

    Dét som du har overset her er, at du har betalt en mindre formue i stiftelsesomkostninger for disse to lån – formentlig omkring 20.000 kr. sammenlagt og denne sum penge er allerede tilskrevet gælden. Det er sådan finansiering gennem forhandlerne foregår: Der lokkes med en lav rente for at få kunder i butikken, men til gengæld betaler man en formue i stiftelsesomkostninger. Det ses i form af den høje ÅOP du har sammenlignet med den lave rente.

    Om du kan få en rente på 1,75% eller 2,75% er komplet ligegyldigt i den sammenhæng. Skaden er sket…

    #224228
    RudForfatter

    Ja tænkte det nok, sammenlagt er det 29.000 kr i stiftelse omkostninger, men ja det ved man til en anden gang.

    Men synes det stadigvæk er mærkeligt andre steder kan det godt forhandles.

    #224230
    testForfatter

    Hvorfor sku de gi dig rabat ? Har du mulighed for at skifte til en lavere rente og kommer du ikke til at betale stiftelsen omkostninger igen ? Hvad er din forhandlings styrke ? Nul, nul

    #224232
    RudForfatter

    Nu behøver der vil ikke at være en såkaldt forhandlings styrke, og jo afdrager ganske fint på lånene nu var det jo også bare en opfølgning på en bedre rente, ligesom bolig lån osv.

    Men forslag modtages gerne.

    #224242
    HammerenForfatter

    Hej kasper
    Det er rigtigt at du ikke har noget at komme med i forhandling.
    Jeg kan anbefale at du sparerr pengene sammen og tilbyder dem at afdrage restgælden på 1 gang..
    Til en anden gang vil jeg anbefale at kigge på tilbagebetalingsbeløbet. Heri kan man forstå at det eneste fornuftige er at betale tingene kontant…
    Dvs spar op eller køb en mindre bil.

    #224252
    testForfatter

    godt så kasper34

    vi ku så starte med et klikke er https://www.mybanker.dk/sammenlign/billaan/

    godt så lavest pålydende rente p.a. er 2,75% nå ja det er jo din rente ikke?

    Så hvordan finariere du skifteseles omkostningerne?

    og hvorfor skulle dine nuværende långivere sænke rentene?

    har været sælger i mere ind 30 år. Glæder mig virkelig til at forstå hvorfor du mener en forhandlingstyrke ikke er nødvendigt. Måske kan jeg lære noget.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.