tjek det her 10-12% i rente vildt

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87605
    AnonymForfatter

    hej jeg har fundet en hjemme side som tilbyder 10-12 %i rente det lyder for godt til at være sandt tjek det jeg prøvede og ringe til ham der havde hjemmesiden og den var god nok han sagde det samme med at han kunne tilbyde en rente på 10-12% udroligt synes jeg, her teksen fra hjemme siden og linket er lige ndde under med. MVN martin

    hvis i ikke kan trykke på det så copy det til adresse feltet

    http://www.biz4sale.dk/showkat.asp?kid=179

    Projektfinansiering – 10-12% i rente
    Vi tilbyder 10-12% p.a. med følgende vilkår: – Min. investering kr. 50.000,- – udbytte udbetalt halvårligt – Bindingsperiode min. 60 mdr…

    Projektfinansiering – 10-12% i rente
    Annoncenr.: 266
    Ref 266
    Vi tilbyder 10-12% p.a. med følgende vilkår:

    – Min. investering kr. 50.000,-
    – udbytte udbetalt halvårligt
    – Bindingsperiode min. 60 mdr.

    Vi finansierer primært egne udviklingesejendomsprojekter , samt investeringer i leasing og pantebrevsporteføjler, samt opkøb af forretninger.

    Der er altid god sikkerhed for vores projekter.

    Ring for yderligere oplysninger 32557011

    #111068
    MichaelForfatter

    Jeg kan kun på det kraftigste advare mod Roberts “lånevirksomhed". Som udlåner har man INGEN sikkerhed for at få bare lidt af investeringen igen. Man låner X tusinde kroner til en – sandsynligvis – meget lidt kreditværdig person og så må man ellers håbe det bedste. Jeg kan da også kun undre mig over nogle af låneansøgningerne inde på din side. F.eks. er der en person der vil låne 50.000 kr. til 5% i rente. Jeg kan smide samme beløb i Northern Rock og få samme rente (minus en kvart procent) fuldstændig uden risiko. Nogle reklamerer endda med, at de står registreret i RKI?! Har man fulgt bare lidt med her på Mybanker og har lidt på kistebunden vil man aldrig nogensinde sætte så meget som en krone i et projekt som Roberts.

    Men som i alle andre lignende projekter er der ihvertfald én vinder, nemlig Robert selv som tager betaling for alle lån der ydes på den måde.

    Og det løber Robert ingen risiko ved…

    #111070
    AnonymForfatter

    Mange tak for din kommentar Michael!

    > Jeg kan kun på det kraftigste advare mod Roberts “lånevirksomhed".
    > Som udlåner har man INGEN sikkerhed for at få bare lidt af investeringen
    > igen. Man låner X tusinde kroner til en – sandsynligvis – meget lidt
    > kreditværdig person og så må man ellers håbe det bedste.

    Man udlåner ikke til EN men til FLERE personer og på denne måde spreder man sin risiko. Derudover bestemmer man selv om man har nok oplysninger om vedkommende inden man beslutter sig for at udlåne

    > Jeg kan da også kun undre mig over nogle af låneansøgningerne inde på din
    > side. F.eks. er der en person der vil låne 50.000 kr. til 5% i rente. Jeg
    > kan smide samme beløb i Northern Rock og få samme rente (minus en kvart
    > procent) fuldstændig uden risiko. Nogle reklamerer endda med, at de står
    > registreret i RKI?!

    Det er op til de enkelte låntagere at overbevise långivere at de er kreditværdige. Det at du ikke vil udlåne til vedkommende betyder ikke at andre ikke vil.

    > Har man fulgt bare lidt med her på Mybanker og har lidt på kistebunden
    > vil man aldrig nogensinde sætte så meget som en krone i et projekt som
    > Roberts.
    >
    > Men som i alle andre lignende projekter er der ihvertfald én vinder, nemlig > Robert selv som tager betaling for alle lån der ydes på den måde.

    Tal fra USA viser at 14000 ud af 14161 långivere tjener mere end 5,65% og mange opnår en gevinst på over 20%.
    ( Kilde: http://www.ericscc.com/index.php?page=lenders_by_roi )
    Men, det er op til en selv at vurdere om FairRates.dk er en god investeringsform.

    > Og det løber Robert ingen risiko ved…

    Jeg har investeret i opstarten af FairRates.dk , som en er ny, ikke afprøvet forretningsmodel og derfor tager jeg min risiko her. Jeg håber dog at mange vil finde vores tjeneste værdifuld og vil starte f.eks. med et udlån på 1000kr.

    Mange hilsner,
    Robert

    #111072
    MichaelForfatter

    Hej Robert

    Ja, du skal jo selvfølgelig forsvare din virksomhed – fred være med det. Jeg anser det dog stadig alt for risikabelt, at låne penge til vildtfremmede fuldstændigt uden sikkerhed. Man kan starte en inkassosag ja – det koster en bondegård, som låntager også skal betale tilbage. Når jeg kigger lidt på de mennesker der søger lån lige nu virker det som om, at det er mennesker med meget dårlig kredithistorie. Flere skriver som sagt at de er i RKI – andre søger så små lån, at man undrer sig over hvorfor de ikke bare får en lønkonto med kredit, som enhver bank har idag. Andre igen er villige til at give 15% i rente. Hvorfor mon det, når man kan få et forbrugslån til 7-10% i nærmeste bank? Ja, jeg kender godt svaret og det gør du vist også.

    Jeg er iøvrigt ikke imponeret over et afkast på under 6%. Det kan langt de fleste gøre meget bedre på aktiemarkedet med en væsentlig lavere risiko.

    #111076
    AnonymForfatter

    Hej Michael,
    > Ja, du skal jo selvfølgelig forsvare din virksomhed – fred være med det.
    Ja, jeg behøver ikke forsvare vores forretning, jeg tror det er nok at påpege nogle fordele ved den 🙂

    > Jeg anser det dog stadig alt for risikabelt, at låne penge til vildtfremmede > fuldstændigt uden sikkerhed. Man kan starte en inkassosag ja – det koster en > bondegård, som låntager også skal betale tilbage.

    Vi forbedrer vores produkt løbende, hvor vi bl.a. tilføjer funktioner, som vil hjælpe långiverne med at inddrive deres lån på en nem og billig måde. Følg med i vores blog.FairRates.dk, hvor vi vil annoncere for de nye funktioner.

    > Når jeg kigger lidt på de mennesker der søger lån lige nu virker det som om,
    > at det er mennesker med meget dårlig kredithistorie. Flere skriver som sagt
    > at de er i RKI – andre søger så små lån, at man undrer sig over hvorfor de
    > ikke bare får en lønkonto med kredit, som enhver bank har idag. Andre igen
    > er villige til at give 15% i rente. Hvorfor mon det, når man kan få et
    > forbrugslån til 7-10% i nærmeste bank? Ja, jeg kender godt svaret og det gør
    > du vist også.

    Ja, jeg undrer mig også hvorfor folk tager de hurtige kreditter f.eks. i Fona, men det gør dem ikke til dårlige betalere – tvært imod 😉

    > Jeg er iøvrigt ikke imponeret over et afkast på under 6%. Det kan langt de
    > fleste gøre meget bedre på aktiemarkedet med en væsentlig lavere risiko.

    6% er bunden af pyramiden. Kig selv på tallene, og stil det mod de seneste artikler om hvor meget danskerne havde tabt på aktier.

    Hvis det er dig der står bag tilbuddet omkring 10-12% lån, vil jeg gerne høre hvilken garanti du stiller, samt hvordan du garanterer et bestemt afkast. Jeg synes at det er et godt tilbud, og jeg vil nævne det til dem, som synes at FairRates.dk er for risikabel.

    Mange hilsner,
    ++Robert

    #111084
    AnonymForfatter

    Tror ikke Mikale tilbyder 10% nogle steder…. han prøver bare at advare folk mod at få nogle slag over fingrene ved at låne penge ud til folk man ikke kender….

    #111086
    MichaelForfatter

    Robert

    Det er ikke mig der er kommet med et anonymt indlæg, så den anonyme må besvare dit spørgsmål

    #111140
    AnonymForfatter

    For låntagere i din målgruppe er den eneste finansielle hjælp der kan gives en hjælp med at komme ud af et lånefinansieret liv. Dit koncept vil aldrig kunne bruges til dette. Fx er de to eneste udbud på lånebeløb 1000/2000 kr, hvoraf een kalder sig ‘lån til ny mobil’. Måske prøver du nok med dine henvisninger at være mere seriøs end markedet med ‘HA-lån’ eller diverse sidegade selskaber.

    #111144
    MichaelForfatter

    Robert

    Jeg har sådan set ingen råd til dig, da jeg ikke finder jeres koncept bæredygtigt på nogen måde. Som sagt vil jeres service uden tvivl tiltrække folk med dårlig økonomi (det har det jo tydeligvis allerede gjort). Mennesker med god økonomi og god kreditværdighed går ned i banken og får et lån på gode vilkår – de vil aldrig nogensinde finde jeres koncept tillokkende, så derfor kan jeg egentlig kun give ét råd: Luk jeres site.

    #111146
    AnonymForfatter

    Tak for svaret Michael.

    Jeg er optimistisk mht. mennesker og tror derfor at vores tjeneste kan være til gavn for alle. Tal fra USA viser at mange “dårlige betalere" fik lån til lavere renter, end de kunne få fra bankerne, og de kunne derfor komme ud af deres økonomiske vanskeligheder. Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være tilfældet i Danmark.

    Hvis du en dag få ideer til hvad vi kan gøre bedre, er du altid velkommen at kontakte mig.

    Mange hilsner,
    Robert

    #111170
    MichaelForfatter

    Robert

    Punkt 1: Højeste indlånsrente er i øjeblikket 4,75% og ikke 4,25% som du skriver.

    Punkt 2: Om man får 1%, 4,75% eller 10% i rente om året af 2000 kr. kan være bedøvende ligegyldigt. Når vi taler investering skal beløbene være helt anderledes – efter min mening minimum 50.000 kr. Er der nogen på dit site, som er villig til at investere sådanne summer?

    Punkt 3: 8% i rente er slet ikke nok når man tager risikoen i betragtning. En forskel i renten på 3,25% før skat er slet ikke godt nok, når man låner penge til folk uden sikkerhed. Hvorfor tror du egentlig, at finansieringsselskaber tager 15-25% i rente?

    Punkt 4: 20 bud ja… men det er en del gengangere blandt budene.

    Hvis dit koncept skulle være interessant for investorer, så skulle afkastet ligge omkring 20% efter min mening.

    #111186
    MichaelForfatter

    Jeg er vist heller ikke den eneste der er skeptisk over for Fairrates-konceptet. Der er i skrivende stund ikke ét eneste bud på de 22 låneforespørgsler, så der er vist ikke meget gang i forretningen.

    Din idé er såmænd sympatisk nok Robert, men der er altså bare nogle hårde økonomiske facts som gør, at det aldrig bliver en god forretning for nogen – andet end måske dem der slipper afsted med et lån og ikke betaler tilbage…

    #111250
    AnonymForfatter

    Hej Michael,

    Undskyld det sene svar – jeg er lige kommet hjem fra en kort ferie.

    Her kommer mine svar/kommentarer til dine punkter.

    Ad 1. Det er rigtigt, højeste indlånsrente er 4,75% ikke 4,25%

    Ad 2. Jeg mener at det betyder noget om man få 1% eller 10% i rente, uanset hvilket beløb det er (også fordi et lån kan bestå af mange små stumper af 2000 kr). Jeg ved ikke hvor meget folk er villig til at investere. Der kommer løbende nye långivere, og de bestemmer beløbet selv.

    Ad 3. Skønheden ved vores løsning er at man selv kan bestemme renten. Hvis du vil finde låntagere, som vil acceptere den, og som du vil udlåne penge er det OK. Du kan sætte renten på 20% hvis du ønsker.

    Ad 4. Lad os se hvad fremtiden vil bringe. Vi er glæde for at brugere prøver vores løsning f.eks. ved at lave forespørgsler med forskellige rentesatser.

    Tak for dine kommentarer.

    Mange hilsner
    Robert/FairRates.dk

    #111252
    AnonymForfatter

    > Jeg er vist heller ikke den eneste der er skeptisk over for
    > Fairrates-konceptet.

    Jeg er overbevist om at der er mange der er skeptiske – det er nok umuligt at lave noget som alle elsker 🙂 Dog håber jeg at der også er et par nytænkende individer, som er mere entusiastiske end gennemsnittet, og som vil vise at det betaler sig at prøve noget nyt.

    Det tog omkr. et år for Zopa at blive kendt, det gik lidt hurtigere med Prosper.com. Husker du at en gang har folk været skeptiske over for on-line auktioner som QXL? Jeg synes at det er naturligt at regne med vis inerti og konservatisme i samfundet.

    > Din idé er såmænd sympatisk nok Robert, men der er altså bare nogle hårde
    > økonomiske facts som gør, at det aldrig bliver en god forretning for nogen
    > – andet end måske dem der slipper afsted med et lån og ikke betaler
    > tilbage…

    Tak for at du synes at ideen er sympatisk. Jeg håber at en dag vil jeg kunne levere dig nogle data, så du vil også vil synes at den er en god investering 🙂

    Jeg tror ikke at danskere er dårligere til at afbetale på deres lån end amerikaner eller englender er. Hvis 99% af Porsper.com långivere kan tjene på deres investeringer, kan det vel også fungere her.

    Mange hilsner,
    Robert/FairRates.dk

    #111264
    MichaelForfatter

    Ja, du må jo vende tilbage om nogle måneder og fortælle hvordan det går. Lige nu ser det jo ikke alt for godt ud. Der er låneansøgninger for samlet 166.000 kr. men der er kun lånetilbud for 5000 kr. Det skriger jo også til himlen når folk mangler 1000 eller 2000 kr. Det KAN jo ikke være folk med god økonomi der søger de her lån vel? Det er beløb i størrelser, som blot er et lille greb i lommen for langt de fleste af os. Hvis man mangler 1000 kr. hvordan skal man så regne med, at de kan betale den fyrstelig sum tilbage overhovedet?

    Jeg har iøvrigt brugt QXL flittigt gennem lang tid og har aldrig haft betænkeligheder. Der er jo absolut ingen risiko såfremt man sørger for selv at hente de varer man køber (og derved kan checke dem), så din sammenligning holder slet ikke.

    Jeg må ærligt sige, at jeg ikke tror dit site lever om 6-12 mdr. Der er rigeligt med muligheder for at låne penge her i landet og folk vil IKKE vælge Fairrates som én af de første steder. Det vil kun være sidste udvej, som eksempelvis “Buller", der tydeligvis er desperat efter penge – noget der ikke ligefrem hjælper på lysten til at låne ham noget fra seriøse udlånere. Kig rundt i de utallige RKI-tråde her på siderne. Her vil du finde masser af potentielle “kunder" i forretningen. Mennesker jeg aldrig nogensinde ville låne så meget som 5 øre og tvivler på at andre vil. Hvad får dig egentlig til at tro, at gode kreditværdige mennesker vil finde vej forbi dit site, når de kan gå ned i banken og få et lån uden sikkerhed til max. 7-10%? Eller trække på boligkreditten i huset til 4-5%? Hvorfor gå på Fairrates og betale 15% hvis nogen da overhovedet vil tilbyde lån i størrelsesordenen 20, 30 eller 40.000 kr?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.