Norweigen bank kory

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 47 i alt)
  • Indlæg
  • #223836
    hundemandenForfatter

    BILKA går heller ikke:

    Kortgebyr
    Fra 1. oktober 2011 må betalingsmodtageren viderefakturere gebyret fra alle internationale kreditkort til forbrugeren. Det gælder både dansk og udenlandsk udstedte Internationale kreditkort. Dette er f.eks. Mastercard, Visa (ikke Visa/Dankort), Diners, American Express, Visa Electron og Maestro m.fl.

    Et dansk udstedt internationalt kreditkort vil pålægges gebyr på 0,75% af købssum
    Et udenlandsk udstedt kreditkort vil være pålagt gebyr på 1,4% af købssum

    Men BAUHAUS skriver til mig at de ikke tager gebyr vor VISA kort.

    Det bliver altså kun på benzin, BAUHAUS og flybilletter mine CashPoints skal hentes.

    Man er næsten nødt til at lave sig en liste over de firmaer der ikke tager gebyr for ikke at falde i på et tidspunkt.

    #223846
    JydenForfatter

    Debatten er efter min mening helt afsporet. Bank Norwegiankortet bliver efter mine erfaringer ikke på lagt gebyr i Rema, og i Bilka;Føtex og Netto bliver ingen pålagt gebyrer i øjeblikket (de sidste måneder) selvom de skllter med at der er gebyr. Superbrugsen i Ringkøbing for nu at tage Ringkøbing lagte heller ikke gebyr på da jeg var der i sidste måned. Jeg har til data med flere hundrede transaktiober kun betalt gebyr i Kop og kande

    Det behøver da ikke kun at være Bauhaus, benzin og flybilletter du tjener cashpoints på. Jeg betaler da også mine telefonregninger hos Yousee, anttenne hos Yousee, Jyllands Posten, ejendomsskat osv. via kortet, så der er masser af muligheder

    #223856
    testForfatter

    jo rabat hos shell er fin.
    De har jo også råd til at gi mere i rabat ind de andre da de altid har en højre pris på standerne ind de andre. Her i byen typisk 1 kroner mere.

    har haft shell rabat kort og andre men humlen er altid den sammen, det er ofte sådan at dem der giver rabat kun yderst sjællet er billigere efter rabat ind 1-2-3 eller ok (1-2-3) har så skiftet navn

    nå man så også finder ud af at de tager fakturerings gebyr er det jo helt i hegnet

    Som sagt som sælger kan kun opfordre til at se på prisen efter rabat. Men ikke noget med at sige det til mine kunder 🙂

    #223858
    testForfatter

    ps en måneds kredit er så 2,4 kr for mig. Argh i kan beholde jeres benzin kort

    #223862
    hundemandenForfatter

    Hej Jyden,

    Debatten er vel ikke helt afsporet når vi er en flok mennesker, incl. dig selv som bidrager til større viden om dette forholdsvis nye kort og de steder man kan anvende det uden gebyr. Jeg syntes jo eksempelvis dine erfaringer var interessante.

    Hvorfor er det at tonen på dette debatforum ofte ender ud i at nedgøre os (de) mennesker der blot ønsker at dele erfaringer og blive klogere på et økonomisk spørgsmål? Hvis er debat er “kørt helt af sporet" så kan man da bare vælge at lade være med at deltage i debatten og lade os der finder den interessant diskutere videre.

    For min skyld må debatten og det at dele erfaringer rigtig gerne forsætte, på sporet eller ej 😉

    #223878
    hundemandenForfatter

    Norwegian “kredit" kort

    Altså nu har jeg jo aldrig haft et “kredit" kort før så derfor spørger jeg måske lidt uvidende om følgende:

    Kan man ikke indbetale ex. 10.000 på kortet så man altid er i plus???

    Hvis ikke så skal man da være lidt skarp for at få sine små benzin regninger betalt rettidigt eller sender de en “reminder" i god tid?

    Kort svar imødeses 😉

    #223880
    testForfatter

    tror det kommer lidt a på kortet. De Mastercard jeg har haft og har samler de regning og trækker beløbet engang pr måned. Nogen gang med en ekstra måneds rente fri kredit. Så der er sådan set ingen grund til at sætte noget ind på forhånd da de på de mastercard jeg har haft og har ikke løber renter på frem til de trækker fra den konto jeg har udpeget til formålet. Ved så oikke hvad norweigen gør eller tilbyder.

    #223884
    JydenForfatter

    Hej hundemanden
    Om de accepterer at kreditkontoen er i plus ved jeg ikke, men de opgør kontoen hver måned omkring den 15. og der kommer lynhurtigt en mail om at din opgørelse og et indbetalingskort ligger på din Bank Norwegian side, så du har altså ca. 14 dage til at udligne det der er trukket så der ikke løber renter på.

    Til dit tidligere indlæg kan jeg efter mine bedste praktiske erfaringer sige at på nuværende tidspunkt finder jeg det vil være nemmere at lave en liste over hvem der tager kort gebyr på dette kort, da det er noget helt særligt der ikke passer ind i de opslag der er i butikkerne og på deres netsider om gebyrer. Som tidligere oplyst har jeg ind til dato kun betalt gebyr i fysiske butikker i Kop og Kande. Selv jeres dejlige isbar Nivi i Søndervig tager ikke gebyr ved køb af en god is. På netbutikker og det der sidestilles hermed (automatsalg) skal man lige følge med i hvad de tager i gebyr.
    Nu ved jeg ikke om det er fra Billund dine ture med Norwegian går fra, men i givet fald er der et mindre gebyr i parkeringsanlægget. For en parkeringsbetaling på 320 kr. betalte jeg der 0,88 kr. i kreditkortgebyr. (Ved betaling for morgenmaden i Lagkagehuset i Billund lufthavn var der heller ikke kortgebyr.) I parkeringsautomaten ved Himmelbjerget var gebyret derimod himmelhøjt godt 2 kr. for en betaling på 10 kr. for parkering.

    Jeg oplyste dig i en anden tråd om tips på andre hjemmesider. Min erfaring er at det tips der er på Finalcall om kortet ikke holder vand, og det ville næsten også være for godt til at være sandt, så det glemmer jeg.

    Er i øvrigt enig med dig i at vi skal udveksle erfaringer for det er den eneste måde vi får at vide hvad der foregår i praksis ude i samfundet om hvor der er lidt tjene og gøre en god handel.
    Jeg ser frem til at høre om dine erfaringer med brug af kortet når du får det.

    Dine Cashpoints er i dag personlige og når vores bedre halvdel eller lignende er med så trækker de vist ikke fra på regningen når de er med – selvom de optjener point ved flyvningen. I følge oplysninger på Finalcall forleden dag arbejder både SAS og Norwegian på det område med en slags familiekonto.

    #223888
    testForfatter

    husk at i skal betale skat af rabater, bonus og cashpoints optjent på firma rejser.

    #224108
    etv1Forfatter

    Jeg har nu haft mit Bank Norwegian Visa kort i nogle måneder og er meget godt tilfreds med det.
    Med hensyn til gebyr ved betaling er mine erfaringer:
    Ingen gebyr:
    Netto
    Lidl
    Aldi
    Harald Nyborg
    Johannes Fog, Lyngby
    Elgiganten
    Jysk
    Matas
    HW Hjørnet, Lyngby
    Virum Apotek
    Lyngby Løve Apotek
    Rejsekort optankning
    og så selvfølgelig Norwegian Air

    Kiwi ved jeg helt sikkert, at de opkræver gebyr, og det samme mener jeg at Coop, Bilka og Føtex gør.
    Så selvfølgelig er det lidt besværligt at skulle have flere kort, men det er bare en vanesag.
    Jeg anvender ikke Bank Norwegian kortet i udlandet, her er mit Visa/Dankort billigere. I hvert fald ved handel i fysiske butikker.

    Desuden er jeg medlem i Forbrugsforeningen, hvor jeg opnår en eller anden form for rabat i bl.a. Silvan, Bauhaus, Uno-X, mange butikker i Lyngby Storcenter.

    #224112
    hundemandenForfatter

    Tak for et super godt indlæg “evt1".

    Jeg var i Netto og handle i fredags men turde ikke bruge mit kort der da de skriver på deres hjemmeside: Disse betalingskort (nævnt VISA) bliver pålagt et gebyr på 0,9375% af købsbeløbet, hvis kortet er udstedt i Danmark og 1,75% af købsbeløbet, hvis kortet er udstedt uden for Danmark.

    Og Netto/Bilka er jo i samme ejerkreds????

    Jeg brugte mit nye Norwegian kort for første gang i dag hos IKEA og glæder mig til at dele mine erfaringer. Hvis ikke “Jyden" får morgenkaffen galt i halsen fordi min begejstring har taget overhånd 😉

    #224114
    JydenForfatter

    Tak til “etv1" for indput og til hundemanden lover “jyden" ikke at få morgenkaffen galt i halsen imorgen – i al fald ikke på grund af dette.

    Jeg kan dog til listen over dem der ikke tager gebyr for" Bank norwegian kortet" tilføje at jeg aldrig har betalt gebyr i hverken

    Føtex
    Bilka
    Netto
    Kvickly
    SuperBrugsen
    Fakta
    Salling Århus – (dog et gebyr på 0,50 kr. ved betaling i Salling P-hus)
    Løvbjerg Supermarked
    Rema 1000
    Davidsen Tømmerhandel/Byggemarked
    Storebælt
    Sunset Boulevard
    Burger King
    Hotels.com
    Imerco
    OK benzin
    Uno X benzin

    for nu at tage nogen af dem der var på min sidste faktura, og det uanset hvad der har stået der var af gebyrer ved kassen.

    Et af de steder man nok skal passe på ikke at komme til at betale gebyr er grænsebutikkerne i Tyskland, for her har man også på dankort et gebyr der vist går til Nets.

    I selv Flensborg har jeg betalt uden gebyr i f. eks.
    Aldi
    Sky
    Rossmann
    DM

    #224170
    hundemandenForfatter

    Hej igen,

    Jeg har nu allerede købt for ca. et par tusinde på mit Norwegian Kort. Hvordan er det lige med betalingen af dette beløb….? Sender de en mail til mig en gang om måneden og hvornår??? Eller skal man selv holde øje med deres hjemmesíde???

    Kort svar imødeses.

    #224172
    mogens pedersen (1)Forfatter

    Du skal selv checke din profilside hos Norweigen. Jeg fik nemlig ingen besked om betaling.Her vil du finde en faktura med et FIK kort vedhæftet. Det kan du betale via din netbank i andet pengeinstitut.

    #224178
    hundemandenForfatter

    Hej Mogens o.a.,

    Jeg spørger og svarer så lidt selv på mit spørgsmål…..;-) Jeg har været inde på Norwegian Banks hjemmeside og der kan jeg se at man selv “aktivt" skal vælge om man ønsker den månedlige faktura sendt på email eller Eboks. Dette syntes jeg er ret smart så man ikke skal og huske på at få tjekket om der er forfaldent beløb. Modsat dig er jeg stadig positiv overfor mit nye legetøj 🙂

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 47 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.