Udbetaling af arbejdsmarkedspension ved flytning til udlandet.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Erik IbForfatter
    Indlæg
  • #95541
    Erik IbForfatter

    Hvis man som 58 årig vælger at flytte til udlandet, og hæver sin arbejdsmarkedspension mod betaling af de 60 % til skat, hvordan er man så stillet, hvis man vender hjem og skal have sin folkepension. Bliver man “straffet" i form af lavere ydelser?

    #223526
    thsvForfatter

    Du skal have boet i DK i 40 år fra du fylder 15 år og frem til pensionsalderen for at få fuld folkepension.

    Læs mere om det i dette link:
    https://www.borger.dk/Sider/Folkepension.aspx?NavigationTaxonomyId=710c34e6-1a8d-4584-8d15-85e10a75319e

    #223532
    Erik IbForfatter

    Jeg har jo som 58 årig for længst passeret de 40 år, så det er ikke det der er spørgsmålet. Nej spørgsmålet er, om man på en eller anden måde bliver modregnet i pensionen, på grund af at man har hævet og måske brugt sin arbejdsmarkedspension før tiden.

    #223534
    thsvForfatter

    Læs mit link igen, der står hvordan folkepensionen beregnes!
    At du har opsagt din personlige pensionsordning burde ikke påvirke folkepensionen.
    Tværtimod kan du formentligt få mere i pension, end hvis du havde en stor ratepension.
    Min egen pensionsopsparing kommer f.eks. til at påvirke pensionstillægget når den tid kommer.

    Men du kommer jo til at betale de 60% i skat af din pension i stedet for de ca. 40% det koster for pensionsudbetalinger (dog mere hvis man kommer op i topskatten).

    #223540
    Erik IbForfatter

    Det er jo netop det der gør mig lidt harm. Vi bliver lokket til at spare op ( arbejdsmarkedspension tvunget) og når vi så skal nyde frugterne af vores opsparing, så modregnes de i tillæggene således, at kun folk med temmelig store opsparinger får noget ekstra ud af det.

    #223544
    testForfatter

    ja og dem med store opsparing både modregnes og betaler ekstra skat på udbetaling.

    Der er kun to ting der er sikker i livet døden og skat.

    Men der er ingen tvivl om at de rigest betaler mest skat både som lønmodtagere og som pensionister Så du har intet at være misundelig over.

    #223546
    Erik IbForfatter

    Jeg er på ingen måde misundelig. Det ligger ikke til mig. Men jeg venter stadig på om nogen kan svare mig på mit spørgsmål. Jeg ved jo at man, når man ER blevet pensionist, bliver straffet økonomisk hvis man “ødsler" sin formue væk.

    #223552
    testForfatter

    nå at man som pensions sku få mindre i varmehjælp og tillæg fordi man har haft penge er godt nok nyt for mig. Hvordan opgør man de penge man ikke mere har ? Hvordan defineres ødselhed i forhold til forbrug?

    Ok du er så ikke misundelig kun harm over at de rige betaler mere skat ind dig ja så er det er jo helt anderledes

    Tror du bør søge profesionelle rådgivning

    #223554
    Erik IbForfatter

    test

    Hvad f ….. har “de riges" skatteforhold med mit spørgsmål at gøre. Hvis jeg ville debatterer politiske spørgsmål, havde jeg nok valgt en anden side at gøre det på.

    Jeg venter nu pænt på, at der dukker en op, som er mere velorienteret om spørgsmålet end dig.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.