Spørgsmål

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • HartForfatter
    Indlæg
  • #95527
    HartForfatter

    Der er noget jeg ikke helt forstår:

    Jeg har et lån i min bank på kr 100.000. Jeg står som primærejer, og min x-mand som sekundær (kan ikke helt huske om det hedder det).

    Både min x-mand og jeg betaler begge ind til lånet. Jeg betaler kr 2000 og min x kr 3000, altså betaler vi tilsammen kr 5000 pr mdr.

    Min x har ikke lønkonto i min bank hvor lånet er, han er kunde i en anden bank.

    Betalingen til lånet foregår på den måde at vi begge betaler det vi hver især skal betale, ind på en fælles konto i min bank. Så hver mdr omkring den første står der 5000 og de betales ind på lånet ca d 5 i måneden, hvorefter der ikke står noget på fælleskontoen indtil den næste 1.

    Denne fælleskonto ejes såvidt jeg kan forstå, af både min x og jeg, 50% hver. Dette har kørt uden problemer de sidste 4 år, og skal forsat køre de næste ca 2 år indtil lånet er færdigt.

    Så langt så godt.

    I går tjekker jeg lige min netbank. Så ser jeg der er et overtræk på kr 516 på vores fælleskonto. Jeg kan se der er blevet betalt en parkeringsbøde på kr 590,- samt betalt et indbetalingskort i kassen på kr 50,-. Der er så et overtræk på kr 516 (der stod i forvejen et plus på kr 123 på kontoen).
    Dette står jeg meget uforstående overfor, da jeg ikke har betalt nogen bøde fra den konto, den konto har aldrig været brugt til at betale noget som helst privat i de 4 år.

    Jeg ringer så i banken for at høre ad. Det viser sig at min x har henvendt sig i banken, til kassen og har fået disse 2 regninger betalt, hvilket jeg står meget uforstående overfor. Jeg forstår ikke hvordan han bare kan gå ind i banken, uden at have lønkonto eller lign og bare få betalt disse regninger således at kontoen går i minus? Bankmanden siger at det kan han godt, da min x ejer halvdelen af kontoen. Det jo en fælleskonto, skulle jeg ikke være informeret? Kan han bare det?
    Bankmanden fortæller så at min x havde lovet at overføre pengene til kontoen, hvilket bankmamden konstaterer at det har han ikke gjort (dette er sket den 23/9). Bankmanden oplyser at han har en aftale med min x på fredag (i morgen). Jeg var så fræk at spørge hvorfor de har aftalt møde, idet jeg er bange for at han ikke mere vil betale til lånet. Bankmanden oplyser at mødet er fordi min x vil skifte bank til dem, hvilket han jo selvfølgelig skal gøre som det passer ham, det kommer jo ikke mig ved.

    Jeg er som sagt nervøs for denne pludselige uro. Hvorfor betaler min x ikke hans regninger i egen bank (det ved i jo slf ikke). Måske har jeg ikke grund til det, men jeg stoler ikke helt på min x. Men han har dog overholdt alle aftaler indtil nu, hvilket jeg slf er taknemmelig for. På den anden side set, hvis han vil skifte bank til min bank, holder han næppe op med at betale.
    Bankmanden spurgte om jeg ikke taler min x, og nej det gør jeg ikke. Jeg tør ikke konfronterer ham, da jeg er bange for at uro vil få han til at holde op med at betale. Af samme grund er vi ikke skilt, kun seperaret, idet jeg er bange for at han vil holde op med at betale ved en skilsmisse pta vi ikke har set hinanden i snart 5 år.

    Jeg er nok hysterisk, men må indrømme jeg er nervøs. Hvad tænker i? Gode råd modtages gerne
    På forhånd tak

    #223402
    MichaelForfatter

    Jeg tænker, at du er nødt til at tale med din ex. Det er ikke noget et offentligt debatforum kan hjælpe dig med.

    Men for lige at sætte det på plads: Når man har fælles konto i en bank så har begge 100% råderet over kontoen så naturligvis kan I begge hæve penge fra kontoen uden at spørge “modparten" først

    #223404
    HartForfatter

    Ok tak for svar

    #223446
    testForfatter

    I burde nok få den fælles konto lukket

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.