Nordax Finans

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87602
    AnonymForfatter

    Jeg er ny herinde, men vil gerne høre om der er nogle der kan hjælpe vedr. dette??

    Jeg har nu modtaget 4 adresseret breve fra ovenstående firma, indenfor de sidste par måneder. Kan ikke tyde hvor de har min adresse fra, eller hvorfor de bliver ved med at sende breve til mig, da jeg smider dem ud hver gang.

    Jeg har ikke lånt penge andre steder og jeg står heller ikke i RKI. Gad bare godt at vide hvordan man får dem til at stoppe med at sende breve, men kan ikke finde dem på nettet.

    Synes det er anmasende og generende.

    #111014
    AnonymForfatter
    #111016
    fk2001Forfatter

    Er du sikker på det? Mig bekendt står de fleste mennesker der har en dansk adresse i RKI. Det har været oppe i nyhedskanalerne flere gange. Registreringen er givetvis ulovlig men det er der jo så meget der er i DK. Til gengæld står det svagt til med lovopretholdensen, så det får nok lov at forsætte noget tid endnu – indtil der kommer mere fokus på det nyhederne.

    #111018
    JydenForfatter

    Mange adresser bliver idag købt hos bl.a “Interessebank Danmark". Jeg ved ikke om det er tilfældet ned Nordex – som jeg ikke kender nærmere til. Jeg er registreret i Interessebank Danmark på nogle grupper jeg er interesseret i at modtage materiale om, men sommetider ligger det der kommer langt udenfor interessområdet.
    Jeg kaster så bare det væk jeg ikke interesserer mig for – blot gider jeg ikke de ringer til mig, så bliver jeg træt af det, og der er sket at man har misbrugt det købte adressemateriale på den måde.
    Hvis det i en periode bliver alt for træls tilmelder jeg mig “Robinsonlisten" hos Folkeregistret, for så er henvendelserne i al fald i lovlige.

    #111020
    AnonymForfatter

    Nordax Finans er en svensk låne-haj:

    https://www.nordaxfinans.dk/
    Nordax Finans AB
    c/o Ellegårdvej 23A
    DK-6400 Sønderborg
    Telefon: 33 88 11 88
    Fax: 33 88 11 10
    info@nordaxfinans.dk

    https://www.nordaxfinans.dk/html/contact.htm indeholder adressen på deres kontor i Sverige.

    Du kan skrive dig på en ‘Robinson-liste’ – så er det i al fald ulovligt at sende dig den slags breve. Du kan også prøve at kontakte dem direkte.

    De har din adresse fra offentlige kilder (telefonbog eller andet), selvom deres breve lyder lidt i retning af “Vi ved godt du sidder i til halsen i klatgæld". Det skal jo nok være rigtigt for nogle af modtagernes vedkommende, men de må da spilde en masse porto på de reklamer (og dem der så falder i, de må betale en masse i over-renter). Du kunne måske få dem til at holde op ved at fylde 1 kg dødvægt i den vedlagte ‘modtageren betaler’ kuvert og sende den anonymt retur.

    #111022
    AnonymForfatter

    Som altid på dette sted: Systemet indsætter tilfældige blanktegn i links. De skal fjernes før linket virker

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.