Northern Rock, en god idé eller?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 39 i alt)
  • Indlæg
  • #111706
    fk2001Forfatter

    Nu er det ikke alle der er som dig. Danskere er ikke kun loyale, men også næsten gift med deres Dejlige Dyre Danske banker. Og så flytter man jo ikke bare overskudet væk så ens ægtebank ikke kan disponere over pengene gratis. Forstår du ikke det??? ——- Hvis ikke så er vi to. + et par stykker mere her på sitet.

    Vidste du i øvrigt at årets bankkombination er Skandiabanken + Northern Rock 🙂 I det mindste her på sitet forholder det sig sådan. Så du er kun halvvejs – endnu.

    #111708
    AnonymForfatter

    Ville også gerne have Skandiabanken, men skal sætte kontanter i banken et par gange om ugen og Skandia har ikke nogle filialer endnu så vidt jeg ved

    #111766
    AnonymForfatter

    Ved en sammenkomst forleden dag kom vi – en gruppe på 5 stk"grå guld" – til at diskutere pengeinstitutter herunder kartelsager m.v.
    At der var 3 af de 5 der var kunder i Middelfart sparekasse kan ikke undre med den geografiske beliggenhed vi bor i, men undervejs i samtalen kom det også frem at 3 af de 5 havde oprettet en konto i Northern Rock hvilket nok ikke lige er gennemsnittet. Det viser dog at nogle danskere er prisbevidste og kun delloyale overfor deres pengeinstitut. Det skal lige siges at det ikke generelt var de sammen som havde konto i Middefart Sparekasse.
    Så ja, Northern Rock en go ide.

    #111774
    AnonymForfatter

    Jeg har tilmeldt mig Northern Rock og har flyttet mine
    penge, ca. 400.000,- kr. til NR, hvor jeg samtidig har
    valgt at få tilskrevet renter hver måned med 4,65 o/o.

    Jeg har ikke haft problemer, kun i Nordea, hvor jeg var fordelskunde,
    her kunne jeg få 1 procent i rente.

    Godt med noget konkurrence på markedet. Hilsen Korsholm.

    #111858
    AnonymForfatter
    #112168
    JydenForfatter

    Ja, det er godt at Northern Rock kan puste lidt til de danske banker, men som de siger i forbindelse med lanceringen af deres erhvervskonto er “konkurrencen stadig for slap", og det kan man jo kun give dem ret i. Der er jo ingen andre banker der er i nærheden af de 4,75 % medmindre det er aftaleindlån.

    #112218
    AnonymForfatter

    Ifølge TV 2 finans idag den 24.maj oplyses det at Northern Rock på kun 3½ måned har fået 10.000 kunder i Danmark. Af målet på et indskud på 2 milliarder kr. på et år, er der allerede i løbet af de første 3 måneder kommet 1,4 milliarder kr. i kassen.

    #112220
    fk2001Forfatter

    10.000 kunder? Det svarer til mindre end én ud af 500 personer. Det må enten betyde at der er meget få darnskere der har en opsparing i banken, eller at der en ufattelig masse der blot er for dumme.

    #112224
    JydenForfatter

    http://www.business.dk er der en uddybende artikel om Northern Rock. De har faktisk fået lige så mange penge ind som Danske Bank fik fra nye kunder.
    http://www.business.dk/article/20070524/dinepenge/105250827

    #112232
    JydenForfatter

    Se evt. også papirudgaven af Børsen fredag den 25.maj side 35 hvor Northern Rocks adm. direktør Adam Applegarth under sit besøg i København fortæller om strategien med at være i Danmark, den glimrende forretning det er, at give de danske kunder 4,75 %, pladsproblemer på Rådhuspladsen osv.

    #112284
    AnonymForfatter

    På Finansforbundets hjemmeside med nyheder og presseklip er der et kort resume af artiklen fra Børsen “Britisk bank stormer frem på rente". http://www.finansforbundet.dk derefter nyheder og presseklip

    #112434
    AnonymForfatter

    Jeg har oprettet en konto i Northern Rock så snart det blev muligt, og har KUN gode erfaringer med banken. Der er tale om god og hurtig service pr. mail og pr. telefon. Jeg har oprettet flere konti i banken, og de fungerer helt fint. Man kan vælge mellem månedlig og årlig rentetilskrivning (samme årlige rente). Renten bliver tilskrevet sidste bankdag i hver måned – og det virker bare !
    Jeg kan kraftigt anbefale denne bank, men man skal være opmærksom på, at banken kun tilbyder opsparingskonti – altså ikke noget med betalingskort.

    #113858
    AnonymForfatter

    Hej.
    Jeg har også cirka 500000 kr på en plus konto fast rente 4.% i Nordea ..men jeg må kun have 4 gange ..om året…

    Jeg har lige læst om North.R bank …og at de giver 5% rente ..
    og man kan godt tilskrive renten hver måned…

    er det rigtigt det her…

    hvis ja…jeg vil meget gerne flytte min opsparing hos dem …

    og det er en god ide for mig når jeg er førtidspensionist og jeg kan ikke arbejde mere.

    m.v.h

    #113860
    NultopskatForfatter

    Hej SDO
    Pkt. 1 naturligvis er 5 % bedre end 4 %, altså flyt du bare til Northern Rock

    Dernæst 500.000 kr er temmelig meget på en højrente konto.
    Du kunne eks købe 6 % obligationer, der er kursen tæt på 100, det er lidt bedre, du kan naturligvis afvente yderligere rentestigninger, før du køber 6 % obligationer.

    Jeg går ud fra at du forsøder tilværelsen med afkastet, men ikke er belastet af topskat ?

    Med så stor kapital bør du overveje at sprede investeringen, lidt aktier eks. 100.000 her tænker jeg på store stabile firmaer, som Novo, Carlsberg, Danisco, Danske bank, Nordea
    Undlad Vestas og AP Møller, disse farer op og ned.

    Du kan også overveje investeringsforeninger især Fjernøsten giver godt udbytte, bruger du eks 50.000 her “mister du 2.500 i rente indtægt" men udbyttet vil sandsynligvis være mellem 5 og 10.000
    I Fjernøsten kan du risikere tab på enkelte år, men næppe på 10 års sigt.

    #113872
    AnonymForfatter

    Hvorfor ikke delindfri dit lån og tage er prioritetslån i stedet.?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 39 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.