Northern Rock, en god idé eller?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 39 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87598
    AnonymForfatter

    Hej,
    Jeg har kigget lidt rundt omkring hvad bankerne vil give i indlåns renter og det ser ud til at Northern Rock giver 4,75%.
    Men så ser jeg at banken først er åbnet her i feb. 2007 (i DK).
    Mit spørgsmål er så, er det sikkeret at placere sine penge i Northern Rock?, eftersom at de jo er en udlånsbank (i UK).
    Er der nogen der har nogen erfaring med dem, en som har en konto hos dem som kan fortælle mig lidt om deres opsparingskonto (er deres netbank i orden, bliver pengene forrentet og kan man hæve pengene igen efter de er sat (kan man stole på dem?)).

    #110970
    AnonymForfatter

    De første 300.000 kr. er du sikret selvom de krakker.

    De er Englands 7. største bank

    Jeg har brugt dem i snart en månede og deres netbank køre smertefrit.

    Søg lidt herinde. Der er flere tråde om emnet.

    #110996
    Lars K.Forfatter

    – Jeg bruger også Northern Rock. Foreløbig helt uproblematisk.
    Så foreløbig tommelfingeren op her fra (og ka` næsten ikke se hvorfor den ikk` ska` bli` oppe :-))

    #111030
    JydenForfatter

    Jeg kan ligesom de to førnævnte indlæg tilslutte mig at efter en måned som kunde i Northern Rock kan jeg kun sige at det fungerer upåklageligt med netbanken.
    Jeg har heller ikke i mine undersøgelser forud for at jeg begyndte at benytte banken fundet en eneste grund til ikke at skulle gøre det, det er penge der har den største frihed til at flytte hvis der skulle vise sig noget bedre hen ad vejen.
    Som morfar skriver så er der jo i al fald igen sikkerhedsproblemner indtil 300.000 kr. og jeg har da også turdet satse mere, da det jo ikke er en hvilken som helst bank.

    #111112
    AnonymForfatter

    God ide eller ? skrives i første punkt i tråden. Jeg har lige idag været inde på Berlingskes http://www.business.dk og hvis man søger på Northern Rock i søgefeltet kommer der 10 artiler om Northern Rock mv. og i artikel nr. 8 fra den 8. februar står der at der er 1,3 mill. opsparingskonti i Northern Rock så der er altså mange der synes det er en god ide. I artiklen der hedder “Britisk bank fører an i rentekrigen" er der iøvrigt en masse oplysninger om banken.

    #111148
    AnonymForfatter
    #111216
    AnonymForfatter

    Se evt. også Børsen Online fra 13. april kl. 15.36 hvor reuters har en artikel hvoraf det fremgår at det vælter ind med kunder og indskud til Northern Rock.

    #111236
    AnonymForfatter
    #111260
    AnonymForfatter

    Er der nogen der har et nærmere link til denne artikel, jeg kan ikke finde den.

    #111262
    Lars K.Forfatter
    #111288
    JydenForfatter

    Tak til Lars K for linket.
    Det må siges at være en succeshistorie med Northern Rock, men hvordan kunne det næsten blive andet, som danskerne er blevet udsultet med indlånsrenter indtil Northern Rock kom og satte gang i den.

    #111364
    JydenForfatter

    Når vi er igang om presseomtale af Northern Rock kan jeg også anbefale at læse i papirudgaven af Børsen fra den 3. april 2007.
    Børsens mand i London har set på NRs kvartalsrapport for 1. kvt. 2007, og konstaterer at det bare går derud af for Northern Rock og at banken har “navigeret uden om den bølge af dårlige forbrugslån som tynger profitten i flere af Storbritanniens største banker".
    Aktieanalytikerne jubler ver udviklingen i Northern Rock og navngivne analytikere anbefaler køb af aktien. Han har også regnet sig frem til at markedsværdien af Northern Rock er på omkring 53 mia. kr. eller næsten to gange Jyske Bank.
    Men mere om Northern Rock i Børsen fra 3.4.2007.

    #111366
    fk2001Forfatter

    Ja det ser ud til at være en økonomisk solid bank. At undgå tab er vejen til succes for enhver business.

    Så hvis man gør sig den anstrengelse at holde øje med Northen Rock så kan man også forsvare at indsætte et noget større beløb i banken end man umiddelbart for dækket at en garantifond.

    #111578
    AnonymForfatter

    Go ide – ja, selv min gamle mor på 90 år synes Northern Rock er en go ide, men da hun ikke selv har PCer, har vi børn måttet klare den del af det ved fuldmagt fra min mor. Da det imidlertid er en konto hun ikke trækker på ret tit ,men har sin sædvanlige konto i den lokale bank ved siden af, så vil det næppe overbelaste os, at hun nu får det dobbelte i rente af sine penge og får noget at “Rocke" for.

    #111702
    AnonymForfatter

    Northern Rock må da få de danske banker til at få øjnene op. Hver måned tager jeg resterne på mine konti i Nordea og smider over i Northern Rock. Hvis vi antager at alle gør som jeg, så er det mange mange penge som Nordea og andre banker ikke har at gøre godt med. Det må da påvirke de danske bankers likviditet eller? Det er jo mange milliarder kroner går jeg ud fra. Det er jo ikke kun “rester" som bliver rykket over. Der er vel også folk med millioner som rykker dem over i Northern Rock.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 39 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.