Må min rådgiver dette?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • ZitaForfatter
    Indlæg
  • #95448
    ZitaForfatter

    Jeg har et mindre enkeltmands firma som er kommet i kløerne af min bankrådgiver. Føler han kun har et formål, at lukke mit firma. Han forlangte at få et arrangementoverset under forhandlingerne af kassekreditten. Heri lå et større tilbud til samme bank. Min bankrådgiver kontaktede derefter hovedafd. og spurgte ind til mit tilsendt tilbud, for at få indblik i de økonomiske rammer som han sagde. Han har før kommet med en bemærkning om det ville være dumt af banken at investere et større beløb i et firma der måske ikke eksistere om tre år. Efter hans opkald faldt bankens interesse drastigt, fra at være meget interesseret til at ville se tiden an. spørgsmålet er kort og godt… Må min bankrådgiver kontakte min kunde og spørge ind til mit tilsendte tilbud, også selvom det samme bank?

    #222368
    morsdrengForfatter

    Det skete er sandsynligvis i strid med god bankskik og reglerne om bankansattes tavshedspligt.

    Da du er erhvervsdrivende kan spørgsmålet ikke indbringes for Pengeinstitutankenævnet og i øvrigt er det Finanstilsynet der er ansvarlig ved overtrædelser af god bankskik og tavshedspligten, for den sidste overtrædelses vedkommende, kan du også indgive politianmeldelse.

    Men spørgsmålet er om du kan bevise hvad du oplyser i dit indlæg. Du kan prøve at gå til en advokat som kan rådgive dig og som kan bede banken om en redegørelse for det passerede. I yderste fald kan du måske endda kræve erstatning af banken men igen, hvad kan du bevise?

    Under alle omstændigheder er løbet desværre kørt i forhold til dit tilbud til banken og du må derfor overveje, om du vil kaste gode penge efter dårlige ved at bruge penge på advokatomkostninger som du måske slet ikke får noget ud af. Men banken har faktisk fortjent at få “ørerne i maskinen" for hvad de har gjort, og det kunne en advokats anmodning om en forklaring fra banken og/eller klage til Finanstilsynet måske medvirke til.

    #222370
    ZitaForfatter

    Hej Morsdreng

    Tak for dit svar. Jeg kan godt bevise dette, da jeg har optaget en samtale hvor vi diskutere hvorfor han kontaktede min kunde/bank, og hvad de talte om.

    #222378
    morsdrengForfatter

    Om og i hvilket omfang en “båndet" samtale kan bruges som bevis i retten må du snakke med din advokat om, men den kan som minimum bruges til at overbevise advokaten og banken om forløbet.

    Men hvis du vil gøre mere ved sagen, må du snakke med en praktiserende advokat

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.