Børneopsparing i puljer

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • GarfieldForfatter
    Indlæg
  • #95431
    GarfieldForfatter

    Hej Alle

    Jeg ønsker at oprette en børneopsparing til min søn og investere i pujler, som indeholder aktier og obligationer.

    Findes der en oversigt over de forskellige banker / puljer, som tilbyder dette, og vigtigst af alt, deres ÅOP?

    Mvh

    Garfield

    #222212
    ABDForfatter

    Genovervej seriøst dit valg det lyder utroligt dyrt.

    #222214
    GarfieldForfatter

    Det er jo det som jeg gerne vil have hjælp til at få opklaret. Evt var der nogle som har benyttet sig af dette og kan anbefale nogle billige puljer?

    Mvh

    Garfield

    #222216
    ABDForfatter

    Drop de der puljeordninger det er alt for dyrt. I stedet bør du investere i ETF’er (se andre tråde herom på dette forum) kort fortalt er det meget lig en dansk investeringsforening (men kan være meget mere end det). Tricket er at omkostningerne er helt i bund og langt langt billigere end danske investeringsforeninger og så er det passiv forvaltning. Normalt beskattes ETF’er meget hårdt (kapitalindkomst), men det er heldigvis ligegyldigt i denne situation da børneopsparing er skattefritaget.

    #222218
    testForfatter

    “Og her skal man ifølge forbrugerøkonom i Nordea Ann Lehmann Erichsen være yderst forsigtig.

    »Jeg synes, at man skal være meget konservativ, når man investerer sine børns penge. Jeg har set mange eksempler på forældre, der har været opsat på at få et godt afkast og investeret i aktier, men som har mistet mange af de penge, der var tiltænkt børnene«, siger hun."

    http://politiken.dk/oekonomi/privatoekonomi/ECE788844/gaa-efter-sikker-opsparing-til-boernene/

    aktier eller hvad i nu kalder dem går ikke kun en vej.

    #222220
    ABDForfatter

    Helt enig. Man skal naturligvis reducere risikoen i porteføljen i takt med at du nærmer dig udbetalingstidspunktet, ligesom man gør i sin pensionsopsparing. Men at spare op på en bankkonto når man har en investeringshorisont på 18-21 år vil være vanvittigt.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.