Udenlandsk VISA kort

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • CikcilliForfatter
    Indlæg
  • #95415
    CikcilliForfatter

    Hej!

    Jeg håber en kan hjælpe med et spørgsmål angående at have et udenlandsk betalingskort. Min far bor i Tyrkiet, men ønsker hver måned at give mig 500 kr, da jeg efter sommer skal starte på studie. Vi har derfor lavet en tyrkisk bankkonto med VISA kort, hvor jeg så kan bruge kortet i Danmark til at betale for eksempelvis benzin, transport etc. Bankkontoen står i mit navn – registreret med mit danske pas.
    Nu er jeg dog blevet i tvivl om dette er lovligt, da man hører de mange historier om folk, der har penge i skattely. Kan det blive betragtet som det samme, og kan det derfor for indflydelse på min SU? Det er jo egentlig bare en far, der sender penge til sin søn. Vil jeg eventuelt skulle melde det til skat, eller vil de ikke ligge mærke til beløb af denne størrelse?

    På forhånd tak! 🙂

    #222022
    BertelsenForfatter

    Hvis man har en bankkonto i en udenlandsk bank skal det oplyses til Skat på en såkaldt Erklæring K.

    #222052
    HalliHalloForfatter

    Cikcilli – du kan have en konto i alle verdens lande uden problemer, og uden at det berører din SU.

    #222064
    CikcilliForfatter

    Tak for svar. 🙂

    Det vil altså sige, at jeg kan kontakte SKAT og oplyse, at jeg har en bankkonto i Tyrkiet, hvorefter de har adgang til at se kontoen? Vil jeg derudover skulle meddele, at de 500 kr der kommer ind på kontoen er en gave og ikke en indkomst fra en arbejdsgiver?

    #222070
    BertelsenForfatter

    Google Erklæring K og du får svar på alle dine spørgsmål.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.