Slut med en del svenske pengesedler.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • U9kumForfatter
    Indlæg
  • #95410
    U9kumForfatter

    Jeg hørte i radioen i går, at en del svenske pengesedler ville være ugyldige efter den 1. juli.
    Så hjem og tælle op, og så i banken for at få dem ombyttet. (Jeg har af og til brug for at afregne småbeløb i Skr.)
    Nåh min bank, min meget store bank, kendte ikke noget til at der var udgivet tilsvarende nye pengesedler, men jeg fik den besked, at jeg kunne få lov til at sætte de gamle sedler ind på min konto. Det følte jeg mig så nødt til da de jo i dag ville være værdiløse som betalingsmiddel.
    Efterfølgende ser jeg så på nettet, at der allerede i oktober 2015 var udgivet de nye svenske pengesedler, ligesom det var besluttet at de gamle skulle udgå pr. 30. juni 2016.
    Nu ser jeg så på mit kontoudtog, at jeg har fået vekslet tilbage og yderligere betalt gebyr for det, selv om jeg blot ønskede at ombytte til nye gangbare sedler. Og når jeg så skal bruge dem igen, så skal jeg formentlig nok en gang betale gebyr til banken.

    – Mit første spørgsmål er; burde banken ikke ha’ fortalt mig, da jeg for ca. ½ år siden vekslede til Skr. at de pågældende sedler var under udfasning, og ville være ugyldige ikke lang tid efter ?
    – Mit andet spørgsmål er; burde banken ikke, om nogen, kunne fortælle mig at der var kommet nye tilsvarende sedler som jeg ønskede og havde brug for.
    – Og mit tredje spørgsmål er; hvorfor bruger de stadig betegnelsen “bankrådgiver" ment som en service for deres kunder, når de ikke formår at rådgive, andet end til bankens fordel.

    Hilsen fra en skuffet Nykredit-kunde

    #222054
    HalliHalloForfatter

    Nej, du kan ikke forvente at banken ved noget om den slags ting.

    Og jeg ved ikke hvorfor bankerne bruger betegnelsen bankrådgiver, men i nogen tilfælde rådgiver de vel også til fordel for kunden, det har jeg da hørt om. Men du kan selvfølgelig ikke forvente, at en rådgiver anbefaler en kunde at besøge banken på den anden siden af gaden, da han er bekendt med at de har et bedre tilbud. Det er vel logik selv for en skuffet Nykredit-kunde.

    Jeg har selv svenske mønter liggende, som jeg også skal af med, da de vel også bliver forældede. Har du – eller andre – hørt noget om det?

    #222072
    BertelsenForfatter

    Trådstarter: Det er nok for meget at forlange at Nykredit skal yde kundeservice. De er jo travlt optaget af andre vigtigere ting 😉

    Halli Hallo: Mønterne udgår i 2017 – så skynd dig at tage flyvebåden fra Dragør og få besøgt broderlandet.

    Men Google er jo herligt… Se alt om den svenske ombytning her:

    http://www.business.dk/oekonomi/gamle-svenske-sedler-er-snart-ugyldige

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.